Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waterstof motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36746 - waterstof motor
Pagina 10 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina
Dit topic is 6945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 8-5-2006 16:57 Print reply

Posts: 6114
lul

denk ff na, je kan er ook een vario systeem op toepassen, zodat je dus meteen veel toeren = veel power hebt. Een brommerwiel zit toch niet direct op de krukas, terwijl het wel kan? Waarom zit de schakelbak enzo ertussen, idd om het fijner en beter rijdbaar te maken.

@ marko

waterenergie vind ik beter, hoger rendement aangezien stroming er altijd is, en waterenergie kan op verschillende manieren benut worden.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Inox 8-5-2006 16:58 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbracer
[...]



hhm, klinkt intresant maar ingewikkelt

En zelfs windenergie gaat niet zo maar. Als je een te groot windmolenpark zet wordt de luchtstroom en zo hard afgeremd dat het gevolgen voor het klimaat kan hebben.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
Inox 8-5-2006 16:59 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
lul

denk ff na, je kan er ook een vario systeem op toepassen, zodat je dus meteen veel toeren = veel power hebt. Een brommerwiel zit toch niet direct op de krukas, terwijl het wel kan? Waarom zit de schakelbak enzo ertussen, idd om het fijner en beter rijdbaar te maken.

@ marko

waterenergie vind ik beter, hoger rendement aangezien stroming er altijd is, en waterenergie kan op verschillende manieren benut worden.

Zoek even wat info wil je...
En elektromotor heeft een erg groot startkoppel en het is dus totaal zinloos om er een vario op te zetten.

Versnellingsbak zou eventueel nog kunnen.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
Kees de Jong 8-5-2006 17:00 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
lul

denk ff na, je kan er ook een vario systeem op toepassen, zodat je dus meteen veel toeren = veel power hebt. Een brommerwiel zit toch niet direct op de krukas, terwijl het wel kan? Waarom zit de schakelbak enzo ertussen, idd om het fijner en beter rijdbaar te maken.

@ marko

waterenergie vind ik beter, hoger rendement aangezien stroming er altijd is, en waterenergie kan op verschillende manieren benut worden.


waarom zou je een vario op een electromotor aansluiten?
 
7 seconden, of 21 gram
Kees de Jong 8-5-2006 17:02 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inox
[...]

Zoek even wat info wil je...
En elektromotor heeft een erg groot startkoppel en het is dus totaal zinloos om er een vario op te zetten.

Versnellingsbak zou eventueel nog kunnen.


ook een versnellingsbak wordt eigenlijk niet gebruikt bij electromotoren, het vermogen van een electromotor is vrijwel gelijk bij toerentallen vanaf 1000 rpm tot 35000 rpm.

 
7 seconden, of 21 gram
b e r t 8-5-2006 17:02 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inox
[...]

En zelfs windenergie gaat niet zo maar. Als je een te groot windmolenpark zet wordt de luchtstroom en zo hard afgeremd dat het gevolgen voor het klimaat kan hebben.


gisteren op netwerk was iets hoe je energie kon opwekken d.m.v. vliegers

was zeg maar een vlieger die zat om een soort lier en die lier zat aan een dynamo. en dan kon je mooi energie opwekken
 
Inox 8-5-2006 17:08 Print reply

Posts: 271
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


gisteren op netwerk was iets hoe je energie kon opwekken d.m.v. vliegers

was zeg maar een vlieger die zat om een soort lier en die lier zat aan een dynamo. en dan kon je mooi energie opwekken

Lijkt me niet heel efficient. Blijft die vlieger dan wel hangen als het windstil is? Of is het de bedoeling dat hij in erg hoge luchtlagen vliegt? En om de lier terug in te halen heb je ook weer energie nodig..
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
User 927 8-5-2006 17:12 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
lul

denk ff na, je kan er ook een vario systeem op toepassen, zodat je dus meteen veel toeren = veel power hebt. Een brommerwiel zit toch niet direct op de krukas, terwijl het wel kan? Waarom zit de schakelbak enzo ertussen, idd om het fijner en beter rijdbaar te maken.

@ marko

waterenergie vind ik beter, hoger rendement aangezien stroming er altijd is, en waterenergie kan op verschillende manieren benut worden.



LUL blaat niet over dingen waar je geen verstand van hebt!

Een electromotor heeft een constant koppel vanaf een bepaald toerental, maak een slipkoppelingetje (ala puch) en dat ding rijd geweldig. Met een vario verneuk je alleen heel veel energie.
 
Vuile Beunkoe 8-5-2006 17:15 Print reply

Posts: 6114
ok ik ging er ff van uit dat een electromotor ook met meer toeren meer kracht levert...

dan gaat het vario gebeuren meteen de prullenbak in, doe maar alsof ik dat nooit gezegt heb.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 6945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved