Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #36746 - waterstof motor
|
Pagina 9 van 10
|
Dit topic is 6948 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Marko |
8-5-2006 16:41 |
Posts: 1521 |
het lukt ze nu al
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
mbracer |
8-5-2006 16:42 |
Posts: 1863 |
heb je demo filmpje ofzow dan, wil zoiets wel eens zien
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
Marko |
8-5-2006 16:42 |
Posts: 1521 |
valt weinig te zien gebeurt allemaal in een gesloten
donut vormige reactor.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
mbracer |
8-5-2006 16:43 |
Posts: 1863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
valt weinig te zien gebeurt allemaal in een gesloten
donut vormige reactor.
ik bedoel van zo'n ding dat rijd
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
Marko |
8-5-2006 16:45 |
Posts: 1521 |
in ijsland rijden er al bussen op waterstof
het is eigenlijk vrij simpel
de enige nieuwe techniek die dr gebruikt word is de waterstofcel
de rest (electromotoren e.d.) is al redelijk uitontwikkeld
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
b e r t |
8-5-2006 16:47 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
in ijsland rijden er al bussen op waterstof
het is eigenlijk vrij simpel
de enige nieuwe techniek die dr gebruikt word is de waterstofcel
de rest (electromotoren e.d.) is al redelijk uitontwikkeld
in amsterdam ook al
|
|
|
|
mbracer |
8-5-2006 16:48 |
Posts: 1863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
in ijsland rijden er al bussen op waterstof
het is eigenlijk vrij simpel
de enige nieuwe techniek die dr gebruikt word is de waterstofcel
de rest (electromotoren e.d.) is al redelijk uitontwikkeld
damm, dat word goedkoop rijden, lijkt me alleen een beetje lastig opvoeren
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
b e r t |
8-5-2006 16:48 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbracer
[...]
damm, dat word goedkoop rijden, lijkt me alleen een beetje lastig opvoeren
goedkoop volgens mij niet. alleen maar duurder denk ik. want energie wordt schaarser dus duurder. en er is veel energie voor nodig
|
|
|
|
Marko |
8-5-2006 16:49 |
Posts: 1521 |
naja je kan grote waterstofcellen gebruiken om meer ampere te trekken
en grotere electromotoren. Maar over het algemeen is het niet egt
op te voeren nee.
En die waterstofcellen zijn tering duur op dit moment
vandaar dat ze alleen in bussen e.d. gebruikt worden.
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Vuile Beunkoe |
8-5-2006 16:49 |
Posts: 6114 |
tuurlijk niet, gewoon andere motor erin...
en je kan zelfde techniek als met brommers toepassen, vario of verlopend toerental...
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mbracer |
8-5-2006 16:49 |
Posts: 1863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
goedkoop volgens mij niet. alleen maar duurder denk ik. want energie wordt schaarser dus duurder. en er is veel energie voor nodig
vergelijk benzine en energieprijs.
dat is zo'n 100* verschil. dus denk niej dat dit super duur gaat worden.
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
b e r t |
8-5-2006 16:50 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbracer
[...]
vergelijk benzine en energieprijs.
dat is zo'n 100* verschil. dus denk niej dat dit super duur gaat worden.
ik hoop het
|
|
|
|
Marko |
8-5-2006 16:53 |
Posts: 1521 |
om op grote schaal waterstof te krijgen word op dit moment electrolyse gebruikt.
Dan werkt waterstof eigenlijk als accu zonder verlies aangezien
je alle energie die er bij electrolyse erin ging bij de waterstofcel
er weer uit krijgt.
Dus een waterstof motor is even schoon als de bron waar de electriciteit
voor de electrolyse vandaan is gekomen. Dus eigenlijk word het ipv
schaarser diverser omdat je dan ook bij wijze van spreke
bio massa, kernenergie, of kolenenergie kan tanken
En kolen en uranium hebben we voorlopig nog genoeg van.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat groene energie en algen en bacterien
de waterstof gaan produceren maar dat duurt nog wel ff voor het zo
ver is en die bacterien stoten ook CO2 uit
Dus windenergie zou het beste zijn
|
|
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap. |
|
Inox |
8-5-2006 16:54 |
Posts: 271 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
tuurlijk niet, gewoon andere motor erin...
en je kan zelfde techniek als met brommers toepassen, vario of verlopend toerental...
Elektromotoren op voertuigen werken niet met een vario, ze zitten rechtstreeks op het wiel
|
|
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/ |
|
mbracer |
8-5-2006 16:55 |
Posts: 1863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marko
om op grote schaal waterstof te krijgen word op dit moment electrolyse gebruikt.
Dan werkt waterstof eigenlijk als accu zonder verlies aangezien
je alle energie die er bij electrolyse erin ging bij de waterstofcel
er weer uit krijgt.
Dus een waterstof motor is even schoon als de bron waar de electriciteit
voor de electrolyse vandaan is gekomen. Dus eigenlijk word het ipv
schaarser diverser omdat je dan ook bij wijze van spreke
bio massa, kernenergie, of kolenenergie kan tanken
En kolen en uranium hebben we voorlopig nog genoeg van.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat groene energie en algen en bacterien
de waterstof gaan produceren maar dat duurt nog wel ff voor het zo
ver is en die bacterien stoten ook CO2 uit
Dus windenergie zou het beste zijn
hhm, klinkt intresant maar ingewikkelt
|
|
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D |
|
Dit topic is 6948 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 9 van 10
|
|