Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waterstof motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36746 - waterstof motor
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 6-5-2006 8:02 Print reply

Posts: 1855
ik zie meer een toekomst in de diesels
 
mbracer 6-5-2006 8:25 Print reply

Posts: 1863
zijn er al opvoerkitjes voor
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
nsrracer 6-5-2006 8:44 Print reply

Posts: 8625
hij ziet er wel leuk uit, ik vind het alleen een beetje kaal
 
mbracer 6-5-2006 8:49 Print reply

Posts: 1863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
hij ziet er wel leuk uit, ik vind het alleen een beetje kaal

mij lijkt hij gewoon te sloom. en volgens mij als je een stoplicht ziet op en kilometer afstand mag je al beginnen te remmen als je 50 rijd, wat een kutremmen

btw ik mis de honda uitvoereng. die zal er vast 20* mooier uitzien ( is ook niej zo moeilijk maarjah)

Dit bericht is gewijzigd door mbracer op 6-5-2006 om 8:53 uur.
 
als is de scoot nog zo snel, de schakel achterhaald hem wel :D
Vuile Beunkoe 6-5-2006 9:06 Print reply

Posts: 6114
ik vind em wel leuk

en net als kahz

ik ben ook promilieu, daarom rijd ik opgevoerd.

NEe serieus men pws ging ook over schone energie, en er zijn zoveel mogelijkheden dat benzine eigenlijk niet nodig meer is.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
b e r t 6-5-2006 9:09 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
ik vind em wel leuk

en net als kahz

ik ben ook promilieu, daarom rijd ik opgevoerd.

NEe serieus men pws ging ook over schone energie, en er zijn zoveel mogelijkheden dat benzine eigenlijk niet nodig meer is.


DIESELS!!! in de toekomst gaan we op slaolie rijden. dat is veel goedkoper en nog een beetje te realiseren
 
Vuile Beunkoe 6-5-2006 9:13 Print reply

Posts: 6114
elektromotoren icm waterstof als energieopslag ook.

en voordeel is, geen co2 uitstoot die je met diesel en slaolie ook nog hebt. Het is niet zo dat als er verbranding plaatst vindt, dt de gassen tegelijktijdig weer opgenomen worden door de planten

en voordeel van opslag van waterstof, er is electriciteit nodig om H2 te maken, en dat kan op vele verschillende manieren. Beste blijkt wind en waterenergie, denk aan stuwdammen en waterturbines bijv.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
b e r t 6-5-2006 9:15 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
elektromotoren icm waterstof als energieopslag ook.

en voordeel is, geen co2 uitstoot die je met diesel en slaolie ook nog hebt. Het is niet zo dat als er verbranding plaatst vindt, dt de gassen tegelijktijdig weer opgenomen worden door de planten

en voordeel van opslag van waterstof, er is electriciteit nodig om H2 te maken, en dat kan op vele verschillende manieren. Beste blijkt wind en waterenergie, denk aan stuwdammen en waterturbines bijv.


om te elektrolysen (ofzo) heb je meer energie nodig dan je er uit kan halen met waterstof. Dus het blijft altijd afhankelijk van andere energie wat diesel (slaolie) niet is

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 6-5-2006 om 9:15 uur.
 
Vuile Beunkoe 6-5-2006 9:19 Print reply

Posts: 6114
en hoe word diesel bij jou bezorgt, idd met een pomp. Maar realiseer jij je wel welke processen er allemaal aan vooraf gaan, en hoeveel vervuiling en enrgie die kosten? Duidelijk niet.

Er is idd voor elecrolyse energie nodig, maar die is er in overvloed en schoon, nm waterenergie, zonne-energie, windenergie. En zelfs geothermische energie kan ervoor gebruikt worden.

Dus diesel word ook met behulp van andere energie gemaakt, vergeet dat niet. En waarom dan al die stappen voor diesel doen, als je simpel met electriciteit meteen waterstof en zuurstof kan maken? Simpeler, minder vervuilend en wss zelfs goedkoper.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
b e r t 6-5-2006 9:27 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
en hoe word diesel bij jou bezorgt, idd met een pomp. Maar realiseer jij je wel welke processen er allemaal aan vooraf gaan, en hoeveel vervuiling en enrgie die kosten? Duidelijk niet.

Er is idd voor elecrolyse energie nodig, maar die is er in overvloed en schoon, nm waterenergie, zonne-energie, windenergie. En zelfs geothermische energie kan ervoor gebruikt worden.

Dus diesel word ook met behulp van andere energie gemaakt, vergeet dat niet. En waarom dan al die stappen voor diesel doen, als je simpel met electriciteit meteen waterstof en zuurstof kan maken? Simpeler, minder vervuilend en wss zelfs goedkoper.



de hele wereld rijd nu zo'n beetje op gas benzine diesel. zet dan maar is de hele maatschapij om in waterstof. dat kost gigantisch veel geld en tijd. de hele industrie stat dan op zn kop
 
mblover 6-5-2006 9:30 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
Beste blijkt wind en waterenergie, denk aan stuwdammen en waterturbines bijv.


je vergeet kernenergie?
veel betere optie, waterkracht is vrij moeilijk te realiseren in nl doordat het water zo langzaam stroomt, en plaats voor een groot stuwmeer is er ook niet..
 
Vuile Beunkoe 6-5-2006 9:37 Print reply

Posts: 6114
ok ik heb me er natuurlijk in verdiept met pws, en er zijn vele vormen van waterenergie mogelijk, denk aan watertturbines. Er bestaan heel veel mogelijkheden om van rivieren gebruik te maken, en zelfs de golfbeweging. En in NL is wind ook veel aanwezig.

en ik noem expres geen kernenergie, dan verplaats je het probleem alleen maar. In plaats van CO2 vervuiling, krijg je kernafval. En dat is per gemiddelde centrale 3 kubieke meter per jaar. En er zouden over de wereld honderden-duizenden van nodig zijn. Tel maar uit.

@ b e r t

De maatschappij moet idd omzetten. En dit moet niet binnen 1 jaar, maar binnen 5 toch wel kunnen. Gigantisch veel geld en tijd hoeft het niet te kosten, als de grote bedrijven als Shell nou hun budget niet grotendeels uitgeven aan het zoeken naar olie, maar dat in ontwikkeling en bouw van schone energievormen ging steken...

Maar daar ligt het probleem. De bazen willen dat niet, die willen maar 1 ding en dat is geld. hoe meer hoe beter, desnoods ten koste van de wereld.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
-Wheelie-Johie- 6-5-2006 9:40 Print reply

Posts: 2814
al zou je heel nederland vol met windmolens zetten dan is er nog niet genoeg energie hoor.... waterturbines is dan miss beter idee en daardoor waarschijnlijk minder horizonvervuiling
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Vuile Beunkoe 6-5-2006 9:45 Print reply

Posts: 6114
waarom allen denken aan Nederland?

zoeiets moet globaal gebeuren. Iedereen maakt stroom, en iedereen kan stroom kopen.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
hehenny 6-5-2006 9:51 Print reply

Posts: 1324
De Nederlandse staat wil nu toch weer LPG gaan stimuleren. Daar zit wel toekomst in vet goedkoop en een erg schone verbranding, enigste probleem is dat de nieuwere motoren slecht of helemaal niet op LPG lopen. Tevens heeft de COGAS (energiebedrijf) busjes die op aardgas lopen.

Volgens mij is het niet verkeerd om andere brandstoffen te testen. Bij het maken van benzine of diesel worst er nauurlijk ook erg veel schade aangericht door het maken en het ontginnen uit de grond. En waterstof heeft haast geen milieubelasting aangezien water gewoon wordt omgezet in waterstof en zuurstof.

Dus doorgaan met die handel waterstog heeft de toekomst!(fosiele brandstoffen worden schaars)

Ps. Waterstof auto's willen behoorlijk lopen. BMW is al erg ver en heeft zelfs al het snelheids record voor waterstof auto's
 
Negative, ghostrider, the pattern is full

Dit topic is 6951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved