Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Hej ik zie dat je deze te koop hebt staan,
Is dat GPZ600r blok er nog bij? of eventueel bij te leveren?
Even een vraagje wrm zou je miss dat blok willen hebben?
Het zijn zwaar klote blokken.
Ik heb er denk 1 maand geleden 1tje gereviseerd het probleem bij die blokken is dat de 3e zuiger kapot loopt als de blokken oud worden. Het probleem is door de slijtage valt de oliedruk bijna weg bij de 3e zuiger waardoor dus die geen olie meer krijgt bij de big end en die dus kapot loopt. Vervolgens lopen de rest van de zuigers meestal naar de klote. En om alles weer goed te krijgen moet je blok reviseren krukas laten repareren nieuwe big end lagers nieuwe zuigers en de cilinders laten honen. En als je pech hebt zijn de nokkenassen misschien ook kapot gelopen (doordat ze geen olie meer krijgen). Dus die moeten ook nieuw of gerepareerd worden.
Dit kan je allemaal voorkomen door een modificatie te doen bij de olieleidingen in het carter. Waardoor de druk minder erg wegvalt.
|