Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 2takt of 4takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36741 - 2takt of 4takt?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 6-5-2006 12:15 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
4t maakt qau materialen met betrekking tot wrijving en slijtage veel meer progressie als de ontwikkeling van 2t dus ik zeg niet dat het gebeurt maar wel grote kans op!



Op moment staat 2takt nog altijd boven de 4takt kwa prestaties.Ma een om die viertakt sneller te maken als een 2takt moet je natuurlijk ook eens zoveel geld er aan geven.Als vergelijking de honda cr 250R(2takt) en de honda crf 450R(4-takt).Cr 250R = 43,6Kw @ 8000tpm en 54.5Nm koppel @8000 tpm/ Crf 450R= 40.5kw@9000tpm en 50.2Nm koppel @ 7000tpm. 150cc verschil en alsnog meer koppel en pk's.Maar de viertakt word idd beter en beter.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Sjoerd. 6-5-2006 13:12 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
het geluid
zwaar en lomp

trekken wat minder hard weg



4t kan ook trekken or.

Een vriend van mij heeft ook een Zip, 4t. Alleen varioring eruit ofzo, over het algemeen rijd ie 75, brug af 95 ( eigen ervaring )


Je hoort het gewoon, geluid is veel zwaarder.
 
cerberus10 6-5-2006 13:13 Print reply

Posts: 2338
2 takt zal altijd sneller zijn. Of je moet 4 takt die extreem veel toeren maakt zoals in f1 ofzo.Maar aangezien zo wat alle auto's 4t is en daar toch de meesten vooruitgang word geboekt worden 4t motoren ook steeds beter.
 
pb erwtje 6-5-2006 13:13 Print reply
Posts: 646
2takt gaat inderdaad sneller, alleen een viertakt heeft onderin heel veel kracht zitten(check mijn profile,het beest)
 
Flybike 6-5-2006 13:14 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd.
[...]



4t kan ook trekken or.

Een vriend van mij heeft ook een Zip, 4t. Alleen varioring eruit ofzo, over het algemeen rijd ie 75, brug af 95 ( eigen ervaring )


Je hoort het gewoon, geluid is veel zwaarder.



Stiller (ori uitlaat)

Stinkt minder (lees; ruikt minder)

 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
cerberus10 6-5-2006 13:16 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Stiller (ori uitlaat)

Stinkt minder (lees; ruikt minder)


Wat een kut argumenten. 2-takt kan je ook wel stil krijgen en gaat erom wat je lekker vind ruiken. Verbrande olie vind ik wel geil ruiken
 
Flybike 6-5-2006 13:19 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

Wat een kut argumenten. 2-takt kan je ook wel stil krijgen en gaat erom wat je lekker vind ruiken. Verbrande olie vind ik wel geil ruiken



Jah, een 4T jankt minder

Het gaat erom wat jij kut vindt

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 6-5-2006 om 13:19 uur.

ook slijtvaster, minder kans op vastloper (zolan j er zelf niet begint aan te prutsen en zuigers verkeerd om begint te plaatsen nzo)

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 6-5-2006 om 13:25 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
honda_for_life.com 6-5-2006 13:21 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

Wat een kut argumenten. 2-takt kan je ook wel stil krijgen en gaat erom wat je lekker vind ruiken. Verbrande olie vind ik wel geil ruiken



dat en verbrand rubber
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
pb erwtje 6-5-2006 13:25 Print reply
Posts: 646
persoonlijk vind ik 4takt beter rijden dan 2takt, is zuiniger ,beter geluid , veel kracht onderin.

alleen hou hem niet origineel,want dan is het niks.
 
superior mt7 6-5-2006 13:27 Print reply

Posts: 2675
je zal als 2 takt ongeveer iets van 1,8 keer de cc's moeten hebben van een 4 takt.
maarja met die huidige vooruitgangen.

neemt ook niet weg dat heerlijke koppel, wat ik zo prachtig vind aan men 600cc 1 cilinder
 
V8
pb erwtje 6-5-2006 13:29 Print reply
Posts: 646
inderdaad dat heb ik nu met mijn 125cc 4takt van 75kilo
 
Dakana 6-5-2006 14:14 Print reply

Posts: 739
t zal is niet de zelfde discussie zijn .. hehe
ach, t blijft leuk


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]

150cc verschil en alsnog meer koppel en pk's.Maar de viertakt word idd beter en beter.


klopt
maar het koppel afgift is wel totaal anders
door sommige ook wel bestempelt als "de powerrrrrband"

of gewoon het vermogens afgift, net wat je wilt

pk kromme op grafiek zal van 4takt veel eerder beginnen dan bij 2takt welke vaak veel piekeriger is (om discussies te verkomen, ik benadruk ; Vaak, dus niet altijd)
het totaal eind pk's en maximum bereken koppel in cijfers zal van een 2takt zeker hoger liggen
de afgifte daar in tegen zal in een beknopter toeren gebied liggen

om een simpel voor beeld te geven
je hebt 20pk van 8 tot 9000 toeren en daar buiten 10pk
en je hebt 15pk van 0 tot 10.000 toeren

scoort nummer 1 op papier 20pk (pk kan je ook vervangen voor Nm, zelfde verhaal) en nummer 2 15pk

DAT is het verschil tussen 2takt en 4takt

en ja, 2takt is veel sneller, en piekeriger, en het verbruikt olie, en er zitten andere nadelen aan vast, en 4takt is duurder, ingewikkelder, beter controleerbaar, duurzamer als je het technisch onderhoud (kwa zuiger/cilinder minder slijtage maar meer kans op problemen door meer bewegende delen) etc etc

het geluid laat ik me even niet over uit want das voor iedereen persoonlijk





Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 6-5-2006 om 14:14 uur.
 
cerberus10 6-5-2006 14:16 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
t zal is niet de zelfde discussie zijn .. hehe
ach, t blijft leuk


[...]


verhaal


Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 6-5-2006 om 14:14 uur.

Ik vind dat je helamaal gelijk hebt eigelijk.
 
Neluhz 6-5-2006 16:10 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]



Op moment staat 2takt nog altijd boven de 4takt kwa prestaties.Ma een om die viertakt sneller te maken als een 2takt moet je natuurlijk ook eens zoveel geld er aan geven.Als vergelijking de honda cr 250R(2takt) en de honda crf 450R(4-takt).Cr 250R = 43,6Kw @ 8000tpm en 54.5Nm koppel @8000 tpm/ Crf 450R= 40.5kw@9000tpm en 50.2Nm koppel @ 7000tpm. 150cc verschil en alsnog meer koppel en pk's.Maar de viertakt word idd beter en beter.


ik denk dat dat niet al te lang meer op zal gaan, als je naar de formule 1 kijkt waar 2.4 liter 8clinders 20000 toeren draaien en ongeloofelijke hoeveelheden pk's halen

 
Hondalover19 6-5-2006 16:16 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


ik denk dat dat niet al te lang meer op zal gaan, als je naar de formule 1 kijkt waar 2.4 liter 8clinders 20000 toeren draaien en ongeloofelijke hoeveelheden pk's halen




dat kun je niet vergelijken das gelijk appels met peren vergelijken.Er is geen 2takt auto ...

Waar ik wel naar uitkijk is wanneer mazda naar de F1 kan gaan met hun 3 rotor motor .Krijgen we nog een iets ander geluidje in de f1

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 6-5-2006 om 16:18 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 22713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved