Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 2takt of 4takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 731 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36741 - 2takt of 4takt?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 22674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-5-2006 14:40 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas


heb je dat in je oliereservoir gegooid?? Das niet goed nee. Rookt en stinkt hij niet vreselijk nou?? 4 takt olie hoort niet te verbranden en 2 takt olie juist wel. Daar zijn de eigenschappen van die oli?n dus ook naar.

Nu je 4 takt olie mee de cilinder in stuurt komt er waarschijnlijk een hoop aanslag op je cilinderkop en in je uitlaatpoort. Wellicht raakt je uitlaat ook verstopt. Kan je je reservoir niet leegmaken en 2takt olie er in doen?



sjonge jonge zeg, je kan ook overdrijven. Er is wel degelijk verschil tussen 2 en 4 takt olie, maar dat is nou ook weer niet zo erg dat er iets kapot gaat lopen. Gewoon doorrijden dus en als je tankje weer wat leger is doe je er maar weer 2takt olie in.

Ik heb zelf anderhalf jaar rond gereden op een tomos met 15w40 motoroplie door de benzine en er was niks aan de hand.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Baasbas 5-5-2006 17:17 Print reply
Posts: 2176
zeg mij dan even waar ik beweer dat hij kapot gaat lopen?

Als ik die post lees dan zie ik dat ik zeg dat er waarschijnlijk een hoop aanslag op z'n cilinderkop/uitlaatpoort/uitlaat komt.

En in een latere post zeg ik nog eens dat omdat het gewoon een std scootertje is hij waarschijnlijk toch niet vast zal kaaien.

Ik overdrijf niks volgens mij hoor
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Marko 5-5-2006 17:30 Print reply

Posts: 1521
Het word gewoon een teringzooi binnenin die cilinder
met overal koolaanslag.....
Vastlopen zal wel meevallen cker als ie std is

 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Palava 5-5-2006 22:46 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Ontopic?

@ Gary, beter doe je niet zo wannab en doe je gewoon t meldmod systeem

ot, zijnn er veel 4t zipjes dan? het merendeel is toch gewoon 2t?

Dit bericht is gewijzigd door Palava op 5-5-2006 om 22:46 uur.
 
Flybike 5-5-2006 22:57 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

Is geen onderscheid meer hoor. Je kan rustig 4-takt olie erin gooien.Denk dat hij gewoon in carter bedoelt?

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 5-5-2006 om 13:18 uur.



Ja ik dacht mengen met ze benzine

Ja mssn kan VS hier ff duidelijkheid in brengen
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Dakana 5-5-2006 23:23 Print reply

Posts: 739
nou je merkt snel zat als het een 4takt is, die gaan uiteraard veel harder dan 2takt





kom op, happen, sletjes
 
christianos 5-5-2006 23:25 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
nou je merkt snel zat als het een 4takt is, die gaan uiteraard veel harder dan 2takt





kom op, happen, sletjes

EGT NIET

HOE DURF JE

ik zwweeeeer het je dat 2 takt sneller is

allus mhr
maak je af, boek je er zwaaaaar uit.. wollaah


is dat de reactie die je probeerde te bereiken , happeen naar peijnenburg ..

en och goed is het niet om gewone olie in een 2 takt te mieteren, heb het nu ook in me sh enzo.. de blauwe pluim achter je is errug stoer btw

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 5-5-2006 om 23:25 uur.
 
b e r t 6-5-2006 8:19 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
nou je merkt snel zat als het een 4takt is, die gaan uiteraard veel harder dan 2takt





kom op, happen, sletjes


en waarom rijden bij crossmotoren de 2takt 125cc samen met de 4takt 250cc. vast omdat die 4-takt sneller is
 
Eat My Dust 6-5-2006 8:23 Print reply

Posts: 2562
nou en boeie dat 2t of 4t sneller is of anders om
als het maar rijd en je lol hebt
er zullen toch wel mensen zijn die sneller zijn
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
jackmasterTZR 6-5-2006 8:40 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

Compressor is nog leuker


Is dat niet hetzelfde dan, want de duitsers gebruiken namelijk het woord compressor bij een ding wat identiek is aan wat wij turbo noemen... dus ook gewoon aangestuurt door je uitlaatgassen...

maar een supercharger daar in tegen, die wordt aangedreven op je krukas, en die zijn dus wel leuker
 
Steve 4takt 6-5-2006 9:12 Print reply

Posts: 422
als je olie verbrand bij viertakt kom je toch niet ver want je bougie slaat binnen no time vet en houdt ie er mee op..
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Dakana 6-5-2006 9:57 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

is dat de reactie die je probeerde te bereiken , happeen naar peijnenburg ..



nee, maar deze wel ;

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


en waarom rijden bij crossmotoren de 2takt 125cc samen met de 4takt 250cc. vast omdat die 4-takt sneller is



 
-Wheelie-Johie- 6-5-2006 10:08 Print reply

Posts: 2814
4takt word steeds sneller 4t crossmotoren gaan inmiddels bijna net zo hard en t koppel is veel beter. goeie kans dat alles 4t word
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Scozzisa 6-5-2006 10:22 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
4takt word steeds sneller 4t crossmotoren gaan inmiddels bijna net zo hard en t koppel is veel beter. goeie kans dat alles 4t word



gelul dat 4t alle 2t gaat boeken

het zijn gewoon andere principes, 2t maakt ook nog vorderingen
 
-Wheelie-Johie- 6-5-2006 10:24 Print reply

Posts: 2814
4t maakt qau materialen met betrekking tot wrijving en slijtage veel meer progressie als de ontwikkeling van 2t dus ik zeg niet dat het gebeurt maar wel grote kans op!
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 22674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved