Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - eurokit VS charmo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36740 - eurokit VS charmo
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RTT-tUnInG 5-5-2006 8:56 Print topicpost

Posts: 551
heey mensen van het goede leven..

ik heb hier dus thuis een getunede eurokit liggen en een orri charmo met een 47mm boring en airsal zuiger.

de charmo is nog orrigineel behalve de boring. nu mijn vraag uit welke cilinder valt meer te halen? de charmo of eurokit.

en welke top denken jullie dat ik kan behalen met:

70cc eurokit licht getuned
20mm met twin air
x1361x uitlaat
twv: 13-52
en tandwiel van de olie pomp is eruit



avlast bedankt








edit: HET GAAT OM EEN TSX

Dit bericht is gewijzigd door RTT-tUnInG op 5-5-2006 om 8:58 uur.
 

nsrracer 5-5-2006 8:57 Print reply

Posts: 8625
welke brommer?

MT/B
nsr
enz
 
RTT-tUnInG 5-5-2006 8:58 Print reply

Posts: 551
oh ja sorry tsx
 
THOMASJEUHHH 5-5-2006 9:18 Print reply

Posts: 4159
ik ga voor de eurokit omdat de baas van zon brommer winkel zei dat het een immitatie was en je er zowiezo niet vel over hoort over eurokit wel endaar hoor je veel positieve verhalen over


 
bwoaahhppp,,..
RTT-tUnInG 5-5-2006 9:44 Print reply

Posts: 551
ok en iemand enig idee over de top met mijn setup?
 
HONDARACINGTEAM 5-5-2006 9:44 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
ik ga voor de eurokit omdat de baas van zon brommer winkel zei dat het een immitatie was en je er zowiezo niet vel over hoort over eurokit wel endaar hoor je veel positieve verhalen over





ek heeft veel tuningspotentie en gaat langer mee dan een imi

dus ik zou voor de ek gaan
 
Yordi_vdB 5-5-2006 10:52 Print reply

Posts: 1005
Charmo cilinder voor Suzuki TSX

Deze cilinder is in 70cc en 50cc versies verkocht.
Maar helaas is volgens mij de 50cc versie niet meer te koop.
De cilinders zijn identiek behalve het verschil in cc's.
Het merk charmo zegt het al: imitatie.
Kwaliteit: matig, cilinderwand is van gietijzer.
De hele cilinder is trouwens uit 1 stuk gietijzer gemaakt! dit is erg zwaar en is minder goede warmte afgeving dan aluminium !
De prestaties vallen mee, want met een beetje goede setup haal je de 90 er wel mee, dit lukt ook wel met een 16mm carb.
Alleen dit is geen afrag cilinder want dan is hij in een week versleten omdat de compressie 'op' is.
Vroeger zag ik deze cilinder nog voor maar f 150,- gulden!
Maar nu kost hij rond de 210,- gulden.

Eurokit 75cc cilinder voor Suzuki TSX

De winkel geeft 75cc aan, maar het is maar een 65cc cilinder, eigenlijk zijn alle 70cc cilinders maar 65cc, reken maar na, alleen maar verkooppraatjes dus.
Deze cilinder is in 2 of meer versies gemaakt:
-slome versie: max snelheid = 90km/uur @ 10000 rpm
-snelle versie: snelheid = 110km/uur @ 11000 rpm
De prestaties van de snelle versie zijn ongeveer, omdat ik die nooit heb gehad :(
De zuiger die erbij zit is van goede kwaliteit, erg sterk en slijvast.
de zuigerveren zijn zwart, van kevlar, dit is heel sterk materiaal en slijtvast.
De cilinderwand is met een chroomlaag eroverheen, dus extra sterk, bijna geen vastloper mogelijk tenzij je met erg versleten shit rijdt.
De compressie is erg goed.
De afwerking is matig, je ziet wat ribbeltjes en karteltjes en hobbeltjes van het gieten, en de zuiger+veren krijg je wat lastig in de cilinder.
Bij goed onderhoudt gaat deze cilinder mindstends 10000 km mee!
De snelle versie doet je koppelingsplaten slippen, dus die moet je vervangen voor platen van een suzuki RM125 model uit 1978.
Inlaat 20mm
Als je geen zin hebt veel geld uit te geven aan de malossi en toch geen zooi wilt kopen moet je deze cilinder nemen.

Geweldig die kb
 
dag lieve kroepoekjes van me
Harm 5-5-2006 11:20 Print reply

Posts: 3032
Ik heb Charmo en Eurokit, maar rij nu met die Charmo omdat die veel fijner rijdt.

Charmo is de inlaat iets bewerkt, heeft met 14-53 vertanding een top van 95 digi en top vermogen op 7-8k, echt een koppelcilinder. Rij er al een jaar mee, maar blijft het goed doen.

Eurokit was uitlaatpoort getuned. Ding was ontzettend hoog toerig, geen koppel en in powerband minder kracht dan de Charmo. Top van 80 digi met 13-52 vertanding. Zwaarder trok die niet.
 
http://www.durtikkers.tk
Yordi_vdB 5-5-2006 11:24 Print reply

Posts: 1005
Ik rij zelf ook met de charmo en ik kan zeggen dat het me heel goed bevalt. De snelste optrekkende derbi bij ons op school had moeite met bij houden, voor even dan.
Ik rij er zelf dan mee met een 12-50 verhouding en een 20mm en dat trekt zeer lekker.

Maat van me heeft een eurokit en komt nog steeds niet echt vooruit.
Hij heeft een verhouding van 12-53 en houd me niet bij, hij heeft dan wel een 16mm.
 
dag lieve kroepoekjes van me
Harm 5-5-2006 11:29 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yordi_vdB
Ik rij zelf ook met de charmo en ik kan zeggen dat het me heel goed bevalt. De snelste optrekkende derbi bij ons op school had moeite met bij houden, voor even dan.
Ik rij er zelf dan mee met een 12-50 verhouding en een 20mm en dat trekt zeer lekker.

Maat van me heeft een eurokit en komt nog steeds niet echt vooruit.
Hij heeft een verhouding van 12-53 en houd me niet bij, hij heeft dan wel een 16mm.

Ori Charmo heeft ook maar 16mm inlaat dus heeft je 20 mm ook geen effect.

 
http://www.durtikkers.tk
spoorlijncrosser 5-5-2006 11:32 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yordi_vdB
Ik rij zelf ook met de charmo en ik kan zeggen dat het me heel goed bevalt. De snelste optrekkende derbi bij ons op school had moeite met bij houden, voor even dan.
Ik rij er zelf dan mee met een 12-50 verhouding en een 20mm en dat trekt zeer lekker.

Maat van me heeft een eurokit en komt nog steeds niet echt vooruit.
Hij heeft een verhouding van 12-53 en houd me niet bij, hij heeft dan wel een 16mm.


die maat ben ik dus
toen ik met jou ging rijden reed ik trouwens nog met 50snel or
niet met 70cc dus maar idd hij loop voor geen meter met die 70cc (70top maar)
trekt best aardig maarja is gewoon kutcilinder
edit: en tsx is gewoon sloom natuurlijk
(ori rieju rr met 1 prop uit de uitlaat trekt en rijd precies even hard als iki met 70cc! )

Dit bericht is gewijzigd door tsxxxx op 5-5-2006 om 11:37 uur.
 
koosTSX 5-5-2006 14:26 Print reply

Posts: 705
Quote:
Ori Charmo heeft ook maar 16mm inlaat dus heeft je 20 mm ook geen effect
Quote:


Zijn die charmo cilinders nog nieuw te koop?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-5-2006 17:02 Print reply

Posts: 17929
charmo voor tsx is niet meer te koop, maar de fijnste cilinder wat er is, huge uuiltaaltpoort, veel koppel maar ook wel wat snelheid

gia 80 erop en rijden, ding slijt bijna niets enzo
 
Lykantroop 5-5-2006 17:28 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
[...]


die maat ben ik dus
toen ik met jou ging rijden reed ik trouwens nog met 50snel or
niet met 70cc dus maar idd hij loop voor geen meter met die 70cc (70top maar)
trekt best aardig maarja is gewoon kutcilinder
edit: en tsx is gewoon sloom natuurlijk
(ori rieju rr met 1 prop uit de uitlaat trekt en rijd precies even hard als iki met 70cc! )

Dit bericht is gewijzigd door tsxxxx op 5-5-2006 om 11:37 uur.



misschien is afstellen een goed idee erwin helpt meestal wel
 
Snackpens 5-5-2006 17:30 Print reply

Posts: 361
Eurokit is een goede cilinder kwa prijs/kwaliteit verhouding.
Alleen het nieuwe type is wat slomer, probeer een oud type op de kop te tikken ergens. Daar valt wel over de 100 mee te halen met een 20mm.
Met die nieuwe ergens achter in de 80/begin 90.
 
Suzuki pwr!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-5-2006 17:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
[...]


die maat ben ik dus
toen ik met jou ging rijden reed ik trouwens nog met 50snel or
niet met 70cc dus maar idd hij loop voor geen meter met die 70cc (70top maar)
trekt best aardig maarja is gewoon kutcilinder
edit: en tsx is gewoon sloom natuurlijk
(ori rieju rr met 1 prop uit de uitlaat trekt en rijd precies even hard als iki met 70cc! )

Dit bericht is gewijzigd door tsxxxx op 5-5-2006 om 11:37 uur.


tsx is niet sloom, de cilinders alleen, als je een beetje je best doet lukt de 115 makkelijk

 

Dit topic is 2008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved