Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1161 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36710 - Begrenzer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi senda 1234 3-5-2006 16:59 Print topicpost
Posts: 9
hallo, een tijdje terug mijn Derbi op de rollenbank. Ruim over de 2 Kw. Na 3 keer op te rollenbank (hoger dan 2 Kw) nemen ze de brommer in beslag. Hier zit ik niet op te wachten dus ben ik voor een begrenzer aan het kijken. Op begrenzer.nl staat dat er een aangepaste begrenzer is voor een Derbi (schakel) en dus geen schade aanricht. De winkel waar mijn brommer vandaan komt beweert dat de ontsteking met die begrenzer kapot gaat.
Hoe zit dit precies?? Kan ik die begrenzer gewoon gebruiken (of niet) ?? Zijn er nog andere manieren om hem te begrenzen?? Iedereen heeft het oven een toerentalbegrenzer, wat voor soort begrenzer zijn er nog meer? En kom nu niet aan met dat het illegaal is enzo.

Ltrs



Dit bericht is gewijzigd door Derbi senda 1234 op 3-5-2006 om 17:35 uur.
 

G-Force 3-5-2006 17:01 Print reply

Posts: 4603
probeer de zoekfunctie eens, zoek naar "begrenzer" of "eurobegrenzer"

Zijn al zoveel topics over...
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
mtx freak 3-5-2006 17:02 Print reply

Posts: 2711
ligt er aan hoe die begrenser werkt maar asl hij op je ontsteking begrenst gaat idd na te lang gebruik je ontsteking kapot, kan trouwens ook kapot gaan mij heel ff aan maar gebeurt veel minder snel
 
Derbi senda 1234 3-5-2006 17:03 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G-Force
probeer de zoekfunctie eens, zoek naar "begrenzer" of "eurobegrenzer"

Zijn al zoveel topics over...



Daar staat niks over een begrenzer voor een senda.
 
G-Force 3-5-2006 17:04 Print reply

Posts: 4603
eurobegrenzers zijn allemaal hetzelfde(voor scoot/RS/GPR/Senda enz), ze vertragen de ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 3-5-2006 om 17:05 uur.
 
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor...
ARIE_MTX-SH 3-5-2006 17:04 Print reply
Posts: 93
ja inderdaad meestal als je een eurobergrenzer koopt sluit je hem op de draden van de cdi. dus je kan er niet lang mee rijden anders gaat je cdi naar de kloten
 
www.2fast2bier.tk
freak-out 3-5-2006 17:05 Print reply

Posts: 419
het kan indd zijn dat je ontsteking naar de klote gaat bij vaak gebruik. maar als je hem uit hebt staan lijkt me het niet maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
b e r t 3-5-2006 20:58 Print reply

Posts: 1855
heb vandaag ook boete gehad en dat was met lasergun dus dan kun je nog wel een begrenzer hebben maar dan krijg je nog een dikke boete

en bij ons is dit ingevoerd:
http://www.brommerforum.nl/nieuws/artikel/353
3x grote overtreding is brom weg

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 3-5-2006 om 21:00 uur.
 
John Huijben 3-5-2006 21:48 Print reply

Posts: 2433
met n eurobegrenzer gaat je ontsteking echt niet zo snel naar de klote.
of je moet er zon lompe condensator inzette dat ie alleen maar sputterd, maar bij normaal gebruik kan zon ding t best hebben.

wist je trouwens dat een mt cdi een soort van ingebouwde eurobegrenzer heeft zonder schakelaar om m af te zette

zit een condensator in om m wat te begrenzen, en laat die nou net op de signaaldraad zitte... exact hetzelfde dan een eurobegrenzer dus
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
jeffreyyy 3-5-2006 21:49 Print reply

Posts: 1634
heeft iemand nog zo'n tekeningetje van die gashendel begrenzer .. dat lijkt me wel wat ...
 
honda_for_life.com 3-5-2006 22:10 Print reply

Posts: 4176
mogelijkheden(als je je setup niet wil aanpassen):

-vertanding aan passen: x-treem snel optrekken maar een top van 50 ofzo , maak je wel overtoeren dus je brom slijt sneller(en het is een derbi dus die slijten al erg snel )
-electrishe begrenzer(euro/standen/condensator): met schakelaar om hem uit te zetten, als je hem lang aan laat staan overleeft je cdi het niet(voor rollerbanken en korte ridjes kan het best maar gebruik hem niet continu)
-ring in de uitlaat: gewoon een simpel ringetje, begrensd goed en kan permanent gebruikt worden
-Prop in de uitlaat: iets lastiger omdat je meot lassen
-luchtinlaat begrenzen: bij de carb een botle-neck maken waardoor hij minder lucht krijgd
-4-takt of geen uitlaat nemen : geen expanstie dus geen vermogen
-gashendel begrenzen: met een busje of pin er voor zorgen dat je gas minder ver open gaat
-brak afstellen


gebruik je fantasie, dit zin degene waar ik nu op kon komen


je moet als je hem begrensd(behalve bij electronish, gashendel of vertanding) wel opnieuw afstellen
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?

Dit topic is 1518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved