DynaBlaster |
2-5-2006 23:03 |
Posts: 2837 |
met een usd heb je minder gewicht aan je voorwiel.. hek van horen zeggen
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
HayeSM |
2-5-2006 23:04 |
Posts: 3052 |
idd wat Dynablaster zegt, het ongeveerde gewicht is lager, waardoor de wegligging beter wordt, merk je wss niet zo bij brommers, maartoch..
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-5-2006 23:05 |
Posts: 10560 |
voordelen usd :
de massa zit dichter op het frame dus fijner sturen
de dunste kant (binnenpoten) zitten dichter bij het wiel dus de langste hefboom kom op het sterkste stuk
viezigheid blijft in theorie niet op de kering liggen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
fs180 |
2-5-2006 23:06 |
Posts: 1346 |
voordelen UPSD:
- Grotere diameter van de vorkpoot daar waar de grootste stijfheid nodig is. (dat is dus bij het balhoofd.)
Lager onafgeveerd gewicht, omdat de onderste vorkpoot (die dus op en neer beweegt) dunner en dus lichter is.
Nadelen UPSD:
- moeilijker te assembleren
- duurder
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
Valid |
2-5-2006 23:21 |
Posts: 658 |
Technisch gezien zijn er dus eigenlijk alleen (theoretische) voordelen?
|
|
|
|
MC Beuner |
2-5-2006 23:47 |
Posts: 3678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fs180
voordelen UPSD:
- Grotere diameter van de vorkpoot daar waar de grootste stijfheid nodig is. (dat is dus bij het balhoofd.)
Lager onafgeveerd gewicht, omdat de onderste vorkpoot (die dus op en neer beweegt) dunner en dus lichter is.
Nadelen UPSD:
- moeilijker te assembleren
- duurder
wat is assembleren?
|
|
Vivatje snor |
|
Valid |
2-5-2006 23:55 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MC Beuner
[...]
wat is assembleren?
in elkaar zetten
|
|
|
|
christianos |
2-5-2006 23:56 |
Posts: 20445 |
usd voorvorken gaan naar mijn idee sneller lek dan gewone voorvorken
|
|
|
|
mr200r |
3-5-2006 0:04 |
Posts: 5122 |
In de zaak waar ik werk staan ongeveer 100 motoren.
Na de winter,als de motor een half jaar op een keering druk heeft gehad klappen er ongeveer bij 3/5 motors ,als je veert de keering uit
en iid vaker bij upsd vorken.
|
|
mr200r |
|
Valid |
3-5-2006 0:20 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
In de zaak waar ik werk staan ongeveer 100 motoren.
Na de winter,als de motor een half jaar op een keering druk heeft gehad klappen er ongeveer bij 3/5 motors ,als je veert de keering uit
en iid vaker bij upsd vorken.
oke.. maar is dit ook zo bij dagelijks gebruik?
|
|
|
|
mr200r |
3-5-2006 0:37 |
Posts: 5122 |
Nee,denk het niet,die motoren staan een jaar op het zijstandaard daarom.
Maar een normale bij regekmatig gebruik niet,was maar een voorbeeld.
Het heeft ook met wat het oog wil te bepalen denk ik.
Niks is tegenwoordig slecht.
|
|
mr200r |
|
PRO TUNING |
3-5-2006 10:09 |
Posts: 4000 |
Een " normale " voorvork zal in het algemeen beter presteren waarvoor hij is gemaakt - veren + dempen.
Een " USD " vork is meer een mode verschijnsel geworden, maar werkt tegenwoordig ook redelijk.
|
|
|
|
mcdronkz |
3-5-2006 19:47 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een " normale " voorvork zal in het algemeen beter presteren waarvoor hij is gemaakt - veren + dempen.
Vertel... ?
|
|
|
|
Valid |
3-5-2006 21:20 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een " normale " voorvork zal in het algemeen beter presteren waarvoor hij is gemaakt - veren + dempen.
Een " USD " vork is meer een mode verschijnsel geworden, maar werkt tegenwoordig ook redelijk.
interessant, ga door
|
|
|
|