Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - doorbranden licht mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1227 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #36693 - doorbranden licht mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cmtheman 2-5-2006 16:25 Print topicpost

Posts: 2710
kan het aan de gelijkrichter liggen dat me licht doorbrand???

(o.t. dus geen spanningsregelaar, zware 12v lampen aanwezig, accu aangesloten, maar nog niet aan het handvat)

graag alleen antwoord hierop, geen nutteloze dingen waar ik nie om vraag zoals 'zwaardere lampen erin'

alvast bedankt
 
ZAC #802, KNMV #82

koekie - Administrator 2-5-2006 16:26 Print reply

Posts: 12588
gelijkrichter is niet meer als een diode..
als die " kapot is " laait je accu gewoon niet meer bij.. das t enigste..
 
Haaks de hoek om!
Savarage 2-5-2006 16:30 Print reply

Posts: 190
Hoewel je duidelijk aangeeft alleen antwoord te willen hebben op de vraag of het aan je gelijkrichter ligt, zou ik toch ff naar je accu kijken. Bij mij was die namelijk gaar, nieuwe erin en probleem opgelost. Heb trouwens bij meer mensen gehoord dat dat het probleem oplost, dus wie weet...
 
[The Power of Dreams]
cmtheman 2-5-2006 16:30 Print reply

Posts: 2710
dus als ik die draad voor de accu in het handvat aansluit dan brand licht niet meer door

 
ZAC #802, KNMV #82
Endymion 2-5-2006 16:31 Print reply

Posts: 1583
dat zij hij niet ..

en denk niet dat dat het op gaat lossen het weer aansluiten in je handvat
 
As your agent, I am beyond death
Savarage 2-5-2006 18:01 Print reply

Posts: 190
Ik bedoelde dat je ff een nieuwe accu erin moet zetten en kijken of dat helpt Bij mij was dat het probleem namelijk en bij nog meer mensen.

Als je net een nieuwe accu hebt zal het waarschijnlijk wel erges anders aan liggen, of je moet dan proberen om je accu eerst ff op te laden en dan weer onder je brommer te hangen en kijken of je licht nog steeds doorbrandt.
 
[The Power of Dreams]
cmtheman 2-5-2006 19:26 Print reply

Posts: 2710
het is een accu en er it dus ook accuzuur in, en dan moet hij van zichzelf al wat spanning geven, maar er hoort ook een draad naar het handvat te lopen (op schema staat er BAT van battery bij) dus ik denk dat als de accu wil meedoen ik die moet aansluiten.

verder zou het bijna nergens aan kunnen liggen toch (ja spoel misschien, maar denk het niet)
 
ZAC #802, KNMV #82
cmtheman 3-5-2006 11:53 Print reply

Posts: 2710
OK UPDATE: ik heb geen draad uit me handvat waar op het schema BAT bij zou moeten staan, ik heb alles aangesloten en heb niks over

me accu doet alleen nix, hij is nieuw en goed aangesloten volgens schema, maar me neutraal licht gaat niet branden als motor uit is en licht brand dus door!

moet ik nu eerst mijn accu doormeten of is me contactslot kapot ofzo??????????????????????????????????????????
 
ZAC #802, KNMV #82
Savarage 3-5-2006 12:47 Print reply

Posts: 190
Hmm, er zou sowieso geen lamp moeten branden als de motor uitstaat, is nou eenmaal zo bij MB's, dus das in orde. Check ff hoeveel stroom er door je draadjes loopt. Misschien ligt het toch aan de gelijkrichter, zet er 1 op en kijk of het werkt? En heb je de weerstand voor bij je stuur erop zitten? Anders weet ik t ook niet meer

Dit bericht is gewijzigd door Savarage op 3-5-2006 om 12:50 uur.
 
[The Power of Dreams]
cmtheman 3-5-2006 12:52 Print reply

Posts: 2710
ik bedoel dat het neutraal licht gaat branden als je de sleutel omdraait.

de gelijkrichter heb ik erop zitten, en de weerstand voor ook, maar ik weet niet ofdat ze het nog doen, dus daar kijk ik wel ff naar

(en op die weerstand moet daar naast de roze draad een zwarte of groene draad op??, want op de kabelboom zit een zwarte die er zo oppast en nergens anders op, maar op schema moet die groen (massa) zijn????)
 
ZAC #802, KNMV #82
Savarage 3-5-2006 22:14 Print reply

Posts: 190
Bij die weerstand bij mn stuur zit aan de achterkant om de schroef waar die mee aan het stuur zit een ringetje van de massadraad. Maarja, zelfs zonder die weerstand zou je licht niet mogen doorbranden, tis alleen een extra beveiliging geloof ik
 
[The Power of Dreams]
cmtheman 4-5-2006 22:44 Print reply

Posts: 2710
maar aan de weerstan zitten 2 penetjes, op de ene zit de roze draad en aan de andere de massa draad toch, of wat zit er bij jou op dat andere pennetje??
 
ZAC #802, KNMV #82
Savarage 5-5-2006 12:28 Print reply

Posts: 190
Bij mij zit er maar 1 draad aan een roze idd. De massa draad zit er bij mij als het ware tegenaan geschroeft. Maar zoals ik al zei: die weerstand boeit niet echt is zelfs alleen voor het achterlicht geloof ik

maar doe er anders ff een nieuwe gelijkrichter in. Zoals koekie al zei: als die het niet doet laadt je accu niet op en heb je niks aan je accu. Je accu vangt als het ware de (te hoge) volts op die je spoelen opwekken en zorgt dat er ongeveer 6 volt uitloopt. Als je accu niets doet gaan die (te hoge volts) gewoon naar de lampen en branden ze door. Waarschijnlijk is je neutraallampje ook gewoon doorgebrand, daarom zal die het niet doen.
 
[The Power of Dreams]
Thijsje 29-9-2007 13:55 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
gelijkrichter is niet meer als een diode..
als die " kapot is " laait je accu gewoon niet meer bij.. das t enigste..

en, als je volop toeren rijd, dat je lampjes dan kapot branden.

gelijkrichter zorgt ervoor dat je niet boven een bepaald (6v) voltage komt, dus met meer toeren, niet meer voltage
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
- Kevin - 29-9-2007 13:59 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

en, als je volop toeren rijd, dat je lampjes dan kapot branden.

gelijkrichter zorgt ervoor dat je niet boven een bepaald (6v) voltage komt, dus met meer toeren, niet meer voltage


Nee, een gelijkrichter zorgt ervoor dat van AC (Alternate Current)gelijkspanning DC (Direct Current) wordt gemaakt. Een spanningsregelaar doet wat jij zegt. Een spanningsregelaar van 6v Max zorgt ervoor dat de spanning niet boven de 6v uitkomt

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 29-9-2007 om 14:00 uur.
 

Dit topic is 1027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved