Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup race tzr? alluz mhr???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36682 - setup race tzr? alluz mhr???
Pagina 11 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 1-5-2006 23:22 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


ik denk dat je het beste je versnellingbak wel effe aan kunt passen.
ik heb zelf de ervaring met am6 dat de versnellingsbak wel es dingen doet die je niet zelf wil.

uit versnelling schieten en tussen de 5 en de 6 iedere keer.

deze dingen heb je vast zelf ook wel es gehad,
ik hoorde dat je met een andere type schakel wals of vork heel ver komt

zoals ik al zei.. een TP schakelwals verhelpt dat probleem..schijnt..
 
blowdown en een powerband te koop!
-Wheelie-Johie- 1-5-2006 23:27 Print reply

Posts: 2814
edit: laat maar is sales. maar kweet nog iemand met een racebak voor am6 kost 500 euro. das wel handig iig.

Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 1-5-2006 om 23:28 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
mblover 2-5-2006 1:18 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


ik denk dat je het beste je versnellingbak wel effe aan kunt passen.
ik heb zelf de ervaring met am6 dat de versnellingsbak wel es dingen doet die je niet zelf wil.

uit versnelling schieten en tussen de 5 en de 6 iedere keer.

deze dingen heb je vast zelf ook wel es gehad,
ik hoorde dat je met een andere type schakel wals of vork heel ver komt



Goed erin stampen (jij bent Honda gewend denk ik?)
en als je koppeling niet helemaal inknijpt scheelt ook, tenminste dat zei of Kampersjaak OF RemcoRS, iig een van die 2 gasten uit kampen.
 
Hondalover19 2-5-2006 1:35 Print reply

Posts: 1255
Als ik er uiteindelijk echt niet aan uit kan of kan kiezen dan ga ik gewoon kijken volgens merk en land van afkomst.Bij een japanner horen japanse stukken en visa versa.Yamaha is een japans merk met een am6 blok en dat is italiaans denk ik ,weet het niet zeker.Dus neem gewoon je Tzr en vlam er een 85cc Yz (of 80cc) crossblok onder .Je gaat toch een ander blok zoeken dus .Ideaal blok voor de sprint , korte versnellingen , standaard binnenrotor ,genoeg power dus.En ik denk niet dat iedereen dat heeft

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 2-5-2006 om 1:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 2-5-2006 om 1:38 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Marko 2-5-2006 2:04 Print reply

Posts: 1521
Das wel een mooi id. En een 85cc blok heeft ook een powervalve.
Als je hem dan ook nog opboort tot 89cc(en de nodige aanpassingen daarvoor doet)
heb je cker wat orgineels iig.
Maar mss is een kawa kx85 of honda cr85 sneller.
dus als je crossblok wil gebruiken moet je ff kijken wat dr
te krijgen valt.

Gaat alleen moeilijk worden daar een redelijk recent blok
voor te vinden met no strings attached..
Want als je een complete crossmotor van 85cc koopt ben je
gemiddeld tog wel 1000euro lichter en dan moet je nog
opmaat uitlaat e.d. voor je tzr maken, omdat de bijgeleverde
bovenlangs uitlaat hoogstwss nooit gaat passen(correct me if im wrong)
het zou er iig erg raar uit zien.

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 2-5-2006 om 2:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 2-5-2006 om 2:09 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Bullet 2-5-2006 2:19 Print reply

Posts: 12150
crossmotor blok onder een brommer verlassen is voor boeren, is naar mijn mening gewoon erg kanloos
 
**My BungHole Will Speak Now**
Marko 2-5-2006 2:23 Print reply

Posts: 1521
naja een std Kawasaki KX 85 blok pompt wel fftjes
21.0 kW {28.5 PK} @ 12,000 tpm
dat lukt op een brommerblok nevernooit niet
ik heb zo'n vermogen iig nog nooit bij een scooter of brommer
blok gezien. mss jij wel maar het hoogste wat ik ooit ben tegen
gekomen is 21pk.

Maar uit de fabriek al 28,5pk kan je nagaan wat er nog
uit gehaald kan worden als er getuned word.

dus als jij zegt dat een crossmotor blok voor boeren is dan is dat een
beetje erg kortzichtig...

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 2-5-2006 om 2:25 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Bullet 2-5-2006 2:30 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
naja een std Kawasaki KX 85 blok pompt wel fftjes
21.0 kW {28.5 PK} @ 12,000 tpm
dat lukt op een brommerblok nevernooit niet
ik heb zo'n vermogen iig nog nooit bij een scooter of brommer
blok gezien. mss jij wel maar het hoogste wat ik ooit ben tegen
gekomen is 21pk.

Maar uit de fabriek al 28,5pk kan je nagaan wat er nog
uit gehaald kan worden als er getuned word.

dus als jij zegt dat een crossmotor blok voor boeren is dan is dat een
beetje erg kortzichtig...

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 2-5-2006 om 2:25 uur.


denk dat jij ff beter je huiswerk moet doen...

1, volgens mij zijn dat krukas-pktjes...

2, kawa is bijna altijd wel te positief met vermogen

dus verwacht maar dat er iets van 22/24pk eruit word gehaalt...

en dan halen wij ff 21pk's met 15cc minder...

(der is btw met 80cc scooter al 28+ gescoort)
 
**My BungHole Will Speak Now**
Marko 2-5-2006 2:35 Print reply

Posts: 1521
1. En zijn wss wel krukas pks alleen staat niet bij vermeld
of dat zo is.

2. Vooroordeel, kan je geen argument noemen

bij die 21 pk met 15cc minder zit je ook op de grens.

zo een 85cc van uit de fabriek heeft tog wel wat meer tune potentieel
En je zegt het zelf al met een scooter is 28pk gehaald
met een schakelblok is het hoogste 24 ofzow
volgens mensen in dit topic en daar is geen uitdraai bij.
dus dan zo het std 85cc blok even snel zijn
als een tot de grens getunede schakelbrommer blok.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Bullet 2-5-2006 2:43 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
1. En zijn wss wel krukas pks alleen staat niet bij vermeld
of dat zo is.

dat lijkt me wel duidelijk... cr85 levert std 20/21 aan de achterwiel en een YZ85 levert 21/22 aan de achterwiel....

2. Vooroordeel, kan je geen argument noemen

helemaal geen vooroordeel, is algemeen bekend check motorforum eens...

bij die 21 pk met 15cc minder zit je ook op de grens.

met 21pk heb je een ernstig betrouwbare machine hoor (eigen ervaring) en 23 is goed mogelijk, en een verschil van 15cc is toch wel belachelijk groot (voorals als je kijkt tussen het verschil van 50cc en 70cc vermogens)

zo een 85cc van uit de fabriek heeft tog wel wat meer tune potentieel
dat zal je ook best wel tegenvallen hoor, zon crossbeestje staat al redelijk strak..

En je zegt het zelf al met een scooter is 28pk gehaald
met een schakelblok is het hoogste 24 ofzow
volgens mensen in dit topic en daar is geen uitdraai bij.
der is wel hoger gescoort dan 24 met een 80cc schakelblokkie..

dus dan zo het std 85cc blok even snel zijn
als een tot de grens getunede schakelbrommer blok.
een std 85cc blok is std net zo snel als een AM6 blokkie met Manston cil (met 15cc minder) dat vind ik dus alles behalve een prestatie




niet dat je zon kansloze 85 blokkie uberhaubt @ sprints mag gebruiken..

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 2-5-2006 om 2:44 uur.
 
**My BungHole Will Speak Now**
Marko 2-5-2006 2:45 Print reply

Posts: 1521
als egt zo is dat je niet meer uit een 85cc gaat pompen
heb je idd gelijk en is het een dom id om een crossblok
erop te pleuren tenzij je natuurlijk 125 oid wilt(500 )cc
maar dan mag je niet meer aan sprint races mee doen
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Bullet 2-5-2006 2:51 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
ok aangezien t met de ruil en verkoop toch niks gaat worden,ga ik maar een project van mn tzr maken,
t is de bedoeling dat ik een 2de blok aan schaf die ik dan voor meetings en sprintjes wil gebruiken,mijn mooie nieuwe standaard blok houd ik dan gewoon netjes.
nu wil ik voor t race blok de volgende dingen gaan halen,namelijk;
1.mhr 80cc Hebo Manston 70
2.mallossi binnenrotor goed plan
3.mhr uitlaat Yasuni R3/ Hebo HR
4.mallossi rhq krukas mooie asje alhoewel mijn persoonlijke voorkeur naar de Polini Evo asje gaat
5.of een mallossi 26mm carb set of een 28mm keihin d-slide echte Keihin 28mm PWK
6.andere koppelingsplaten??+andere veren??5 plaats incl met Malossi veren moet goed voldoen
7.de snelle mhr stickers :P
nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring met zon vergelijkbare setup hebben en wat ik eventueel nog aan me carters en mn cilinder kan(moet) doen??inprincipe is daar nog veel vermogen in te winnen, maar het hangt er aan hoe ver je zelf wil gaan natuurlijk
enne wat zijn de beste platen voor mn koppeling dan?? wat betreft een 5plaats maakt het niet zoveel uit, zolang het maar verse platen zijn en geen immi zooi
alvast bedankt


 
**My BungHole Will Speak Now**
mblover 2-5-2006 10:45 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marko
als egt zo is dat je niet meer uit een 85cc gaat pompen
heb je idd gelijk en is het een dom id om een crossblok
erop te pleuren tenzij je natuurlijk 125 oid wilt(500 )cc
maar dan mag je niet meer aan sprint races mee doen


mag met een 85cc crossblok ook niet, blok moet in de basis als een 50cc blok bedoelt zijn en van een gehomologeerd (kutwoord) merk zijn.

Wat je wel kan doen is zelf een 85cc cross cilinder pas maken, of je daar veel winst mee haalt dat durf ik zo niet te zeggen, en het is een moeilijke klus.
 
derbi-sprinter 2-5-2006 11:00 Print reply

Posts: 375
. De versnellingsbak mag worden veranderd, waarbij het maximaal toegelaten aantal versnellingen 6 bedraagt. Wanneer het gehomologeerde bromfietsblok niet standaard is uitgerust met 5 of 6 versnellingen, mogen vergelijkbare carters gebruikt worden om plaatsing van een 5- of 6-versnellingsbak mogelijk te maken.

De in- en uitlaatconstructie is vrij.

Het brommerblok dient uitsluitend standaard ontwikkeld te zijn voor 50 cc. Fabrieks cross/raceblokken zijn uitgesloten van deelname


een crossblok mag niet dus...
 
Mooi dat zo kan!!
derbi-sprinter 2-5-2006 11:09 Print reply

Posts: 375
http://www.dam-sport...-Derbi--25cv.fr.html

deze is voor derbi, maar denk dat deze set ook wel te krijgen is am6?
 
Mooi dat zo kan!!

Dit topic is 11410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved