John Huijben |
1-5-2006 21:33 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]
is nietzo fantastisch merk , is zoiets als meteor zuigers.Maar ik denk dat hij wil zeggen als je deze cilinder neemt en goed afwerkt en goed laat tunen dan heb je iets wat niemand al heeft gedaan en wie weet wat voor resultaat je krijgt .
nee dat wil ik niet zegge...
airsal heeft vlinderpoort, en zon malossi ovaal + fluitpoorten
en ik ben nou eenmaal een voorstander van vlinderpoort..
die ene derbimike ofzo had 21,6 pk gehaald met een getunede airsal..
zon ding heeft flink potentie.
zou er alleen wel n goede zuiger erin zetten.
de kwaliteit daarvan is niet zo goed..
en sjah dat de wand klote is.. da valt best mee...
en dan loopt t kapot.. late nicasillen, ben je nog goedkoper uit dan zon malossi, en dan ist beter als t goed is
eve n quote van zn site, http://members.lycos...bimikey/hobbies.html
Quote: Zaterdag 31-08-2002 heb ik een Vermogensuitdraai laten maken! Het resultaat: 21,8 PK`s
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 1-5-2006 om 21:36 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
hondapowner |
1-5-2006 21:34 |
Posts: 673 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
nee dat wil ik niet zegge...
airsal heeft vlinderpoort, en zon malossi ovaal + fluitpoorten
en ik ben nou eenmaal een voorstander van vlinderpoort..
die ene derbimike ofzo had 21,6 pk gehaald met een getunede airsal..
zon ding heeft flink potentie.
zou er alleen wel n goede zuiger erin zetten.
de kwaliteit daarvan is niet zo goed..
en sjah dat de wand klote is.. da valt best mee...
en dan loopt t kapot.. late nicasillen, ben je nog goedkoper uit dan zon malossi, en dan ist beter als t goed is
mike heb nog nooit meer gescoord dan 16 naar mij mening
|
|
|
|
Jarco |
1-5-2006 21:35 |
Posts: 4520 |
|
|
|
|
StefanB |
1-5-2006 21:36 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
nee dat wil ik niet zegge...
airsal heeft vlinderpoort, en zon malossi ovaal + fluitpoorten
en ik ben nou eenmaal een voorstander van vlinderpoort..
die ene derbimike ofzo had 21,6 pk gehaald met een getunede airsal..
zon ding heeft flink potentie.
zou er alleen wel n goede zuiger erin zetten.
de kwaliteit daarvan is niet zo goed..
en sjah dat de wand klote is.. da valt best mee...
en dan loopt t kapot.. late nicasillen, ben je nog goedkoper uit dan zon malossi, en dan ist beter als t goed is
die 21.6 was bij put tweewielers, die bank hebben ze zelf gebouwt :P klopt ook van geen kant haha
kwam op normale bank zo'n 16 uit geloof ik. en airsal is wel leuk ja, maar een hebo ng is leukere cil om mee te beginnen, betere zuiger, betere zuigers voor te krijgen.. en betere wand + spoelers zijn beter kwa richting, en afwerking
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Razor |
1-5-2006 22:22 |
Posts: 1554 |
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
mulder |
1-5-2006 22:30 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
ok aangezien t met de ruil en verkoop toch niks gaat worden,ga ik maar een project van mn tzr maken,
t is de bedoeling dat ik een 2de blok aan schaf die ik dan voor meetings en sprintjes wil gebruiken,mijn mooie nieuwe standaard blok houd ik dan gewoon netjes.
nu wil ik voor t race blok de volgende dingen gaan halen,namelijk;
1.mhr 80cc hebo manston
2.mallossi binnenrotor pvl met eprom?
3.mhr uitlaat opmaatbakkerij
4.mallossi rhq krukas
5.of een mallossi 26mm carb set of een 28mm keihin d-slide malossi carb is gewoon dell
6.andere koppelingsplaten??+andere veren?? conti spul
7.de snelle mhr stickers :P
ook conti inlaat of v-force
nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring met zon vergelijkbare setup hebben en wat ik eventueel nog aan me carters en mn cilinder kan(moet) doen??
enne wat zijn de beste platen voor mn koppeling dan??
alvast bedankt
|
|
|
|
Jeroen B |
1-5-2006 22:31 |
Posts: 1929 |
doe er een 90 cc simonini op
ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar ik ben wel benieuwd hoe zon ding presteert
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
mtx freak |
1-5-2006 22:31 |
Posts: 2711 |
een malossi carb is tog een dell maar dan beter afgewerkt, zat idd geval wel een verschil in wat licht merkbaar was
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-5-2006 22:33 |
Posts: 10560 |
vorm van de kop kan ook voor een groot vermogen winst/verlies zorgen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
S.Z.O. huug |
1-5-2006 22:34 |
Posts: 692 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
vorm van de kop kan ook voor een groot vermogen winst/verlies zorgen
de flow van je carb naar je cil schilt ook iets net als een goed luchtfilter. zelfs een bouzie kan al wat schelen
|
|
just keep driving |
|
Razor |
1-5-2006 22:37 |
Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jeroen B
doe er een 90 cc simonini op
ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar ik ben wel benieuwd hoe zon ding presteert
ja is wel leuk maar komt net boven de 90cc uit. Maximaal @ prostock is 90cc dus dan kan je er zowat nergens serieus mee gaan sprinten. Tenzij hij hem net iets terugbreng onder de 90cc..
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
BSTS |
1-5-2006 22:44 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: psychopatje
ok tnx voor de reply's weet iemand of er ook zoiets is als een close ratio bak?? en of dat nut heeft?
ik denk dat je het beste je versnellingbak wel effe aan kunt passen.
ik heb zelf de ervaring met am6 dat de versnellingsbak wel es dingen doet die je niet zelf wil.
uit versnelling schieten en tussen de 5 en de 6 iedere keer.
deze dingen heb je vast zelf ook wel es gehad,
ik hoorde dat je met een andere type schakel wals of vork heel ver komt
|
|
sprintjah |
|
richard3 |
1-5-2006 22:51 |
Posts: 5198 |
bij sprinten kom je wss niet in de buurt van de 5 of 6 dus daar zit het probleem niet
wel kan je een close ratio bak nemen zitten wel wat voordelen aan
|
|
op naar de grote brommers |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
1-5-2006 22:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cannonbal ben
[...]
de flow van je carb naar je cil schilt ook iets net als een goed luchtfilter. zelfs een bouzie kan al wat schelen
vooral luchtfilter en bougie lijken me toch de basis waar je als kleine jochie met puch al mee probeert te "tunen"
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
S.Z.O. huug |
1-5-2006 22:57 |
Posts: 692 |
begon altijd met de setup die erop zat en dan met verschillende carbs en sproeiers. daarna met de ontsteking en een vijl in de cil
luchtfilter en bouzie waren toen belangrijk
Dit bericht is gewijzigd door cannonbal ben op 1-5-2006 om 22:58 uur.
|
|
just keep driving |
|