Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen 80blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 590 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3668 - afstellen 80blokje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smurfie 29-4-02?20:25 Print topicpost
Posts: 430
ik heb sinds gister een 80blok onder m'n mb hangen met de originele 80cilinder erop, ik heb er een 24mikuni opgezet en een spruitstuk van 19mm dacht ik, eerst gereden met 120 sproeier, met choke aan deed ie het redelijk, met choke uit reed ie niet lekker. vervolgens met 145 sproeier, met choke uit was weer geeeeen succes, klein beetje gas geven en vloowwwppbbbb. met choke aan ging wel maar niet super, vooral niet bij hoge toeren. wat voor sproeier kan ik het beste proberen want ik neem aan dat zo'n 80blok snel moet wegtrekken in z'n 1e maar het trekt echt niet goed, hij begint pas lekker door te trekken als ie hoog in z'n toeren komt, dan krijgt ie opeens een boost
 
gilera 125LC werkt!!!

Pertijn 29-4-02?23:19 Print reply
Posts: 846
Als je over mikuni sproeiers praat zou ik toch wat hoger gaan.
En zorg ervoor dat hij genoeg lucht krijgt.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Blorn 30-4-02?01:01 Print reply

Posts: 13825
wat voor uitlaat heb je?? misschien is ie gewoon mega hoogtoerig... mijn nsr lijkt onder de 10.000 toeren ook een ori brommertje maar daar boven :n
 
smurfie 30-4-02?10:04 Print reply
Posts: 430
ja ik heb het over mikuni sproeiers, maar dan nog hoger dan 145? want als ik choke aan heb dan doet ie redelijk, maar als ik choke uit heb (dus chokehendel ingeduwd) dan is het vwooop en kapt ie ermee, duidt dit dan op een te kleine sproeier? en mijn uitlaat is een 110cc homoet ja binnekort komt die 125cc met 30 mm erop dus dan moet die homoet wel he
 
gilera 125LC werkt!!!
smurfie 30-4-02?10:43 Print reply
Posts: 430
ik heb er trouwens een twinair filter op zitten, misschien dat dit wat meer info geeft ten opzicht van de sproeier
 
gilera 125LC werkt!!!
B3AST 30-4-02?10:56 Print reply
Posts: 2469
vreemd...

dat ie met die 120 niet rijdt kan, is gewoon te klein lmd. als ie met choco beter doet, 145 is ook te klein denk ik want dat BWOAAAP geluid wat je hoort is als ie verzuipt in de lucht zegmaar, dan krijgt ie gewoon veelste veel lucht dus...
ik zal zo zeggen: knal er nog een grotere in

misschien suckt ie ergens valse air ofso..
 
- insane in the brain -
Rudy 30-4-02?10:59 Print reply

Posts: 3471
zit je luchtfilter wel goed op de carb aangesloten?
en heb je het filter wel ingeolied want dat moet met die twinair filters is speciale mega plakolie voor(om zand en stof tegen te houden)
maar die vergroot de weerstand van het filter wat dan hoef je minder grotere sproeiers toe te passen ik denk dat 150 aardig in de buurt moet zitten
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
smurfie 30-4-2002?20:17 Print reply
Posts: 430
nou dan ga ik morgen eerst maar m'n luchtfilter iets beter aansluiten, want ik zag dat waar ik die rubberfilterbocht op de carburateur doe (wat een rotklusje is) daar is een hoekje uitgeknipt en daar zuigt ie dus ook nog lucht aan, als dit niet werkt ga ik maar weer andere sproeiers proberen. zou die met een 80cc en de rest van m'n setup een wheelie moeten trekken zonder dat ik aan het stuur ga hengsten of andere kunsten, dus gewoon zachtjes rijden en opeens gas vol open? of lukt dat zowiezo niet met 80?
 
gilera 125LC werkt!!!
smurfie 1-5-2002?12:58 Print reply
Posts: 430
en hoe kan ik m'n ontsteking het beste zetten? en wat moet ik qua optrek prestaties verwachten
 
gilera 125LC werkt!!!
Sneks 1-5-2002?13:12 Print reply
Posts: 2499
145 mikuni is klein
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
smurfie 1-5-2002?13:30 Print reply
Posts: 430
ik heb er nu 180 op gezet, nu loopt ie wel lekker, ik moet denk ik nog een klein beetje rond die maat proberen, maar hoe moet ik m'n ontsteking zetten, want ik krijg hem niet echt goed
 
gilera 125LC werkt!!!
Saknet 1-5-2002?13:46 Print reply

Posts: 10355
Toen onder mijn MB nog 80cc met 5bak hing trok ik m in zn 2 zo 20meter op het 8terwiel, klein beetje koppeling bijgeven vlak voor zn powerband en hoppa,

dus als ie dat in zn 1 al niet wil dan heb je niet echt iets wat waardig is 80cc te heten

ff serieus, ontsteking op zn vroegst proberen (als je tenminste ori grondplaat hebt)

enne als je in friesland woont wil ik m wel voor je afstellen voor 25 euro

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
smurfie 1-5-2002?14:48 Print reply
Posts: 430
ehm moet ik dan m'n grondplaat helemaal linksom of helemaal rechtsom draaien? m'n vertanding is trouwens 13of 14 en achter 43, dit is toch zeker niet te zwaar he, en ik ben nog druk bezig met carb fatsoenlijk afstellen en koppelen tja... m'n hendel is afgebroken dus die bungelt wat, als ik nu wil koppelen moet ik aan de hendel trekken en een fatsoenlijk schanierpunt vinden, als ik hem te hard loslaat zit ie bij m'n gashendel. maar morgen komt een nieuwe binnen, en hoe kan ik zien wat m'n powerband is? en ik woon in deurne, vlakbij eindhoven dus ik ga maar niet naar friesland denk ik

greetz
 
gilera 125LC werkt!!!
Neonlampje 1-5-2002?14:54 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: smurfie?tje

ehm moet ik dan m'n grondplaat helemaal linksom of helemaal rechtsom draaien? m'n vertanding is trouwens 13of 14 en achter 43, dit is toch zeker niet te zwaar he, en ik ben nog druk bezig met carb fatsoenlijk afstellen en koppelen tja... m'n hendel is afgebroken dus die bungelt wat, als ik nu wil koppelen moet ik aan de hendel trekken en een fatsoenlijk schanierpunt vinden, als ik hem te hard loslaat zit ie bij m'n gashendel. maar morgen komt een nieuwe binnen, en hoe kan ik zien wat m'n powerband is? en ik woon in deurne, vlakbij eindhoven dus ik ga maar niet naar friesland denk ik

greetz

rechts is vervroegen volgens mij... kruk draait tegen de klok in..
 
Blukaap 1-5-2002?14:59 Print reply

Posts: 10006
Woei, nog een omg eindhoven ganger .

Rechtsom is vervroegen ja (vliegwiel draait linksom, dus als je wil dat ie eerder ontsteekt moet de plaat naar rechts).

Powerband kun je niet zien (of je moet 'm op een testbank zetten), maar die voel je d'r in komen.
Als je 'm in z'n 3 of 4 vanaf een lage snelheid op laat trekken voel je als het goed is in 1 keer de brommer vooruit schieten bij een bepaald toerental (Rond de 6500 bij ongetunede imi's op een MT).
Meestal wordt het geluid dan ook iets anders (harder ).
Dit is je powerband, waar de cilinder+uitlaat combinatie dus het meeste vermogen levert.
 
Bastila is lief
smurfie 1-5-2002?15:03 Print reply
Posts: 430
ooohw is dat de powerband, ik noemde het 'the boost' maar ik moet m'n toerenteller nog even aansluiten om te kijken waar die zit, ik ben nu nog even ijverig de motorzaken hier aan het afbellen voor een zuigerveer voor m'n 125. is het trouwens slecht voor dat toerentellertje als ie meer dan 10.000 maakt, want de teller gaat zover maar m'n brommer gaat verder
 
gilera 125LC werkt!!!

Dit topic is 1166 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved