Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers en 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36669 - lagers en 70cc
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 1-5-2006 22:00 Print reply

Posts: 13830
het zat toch zo, verbeter me als ik fout zit

c1: voor meetapparatuur
c2: voor in draai/vreesbanken dat soort spul
c3: krukas lagers bijv.

toch?

 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
christianos 1-5-2006 22:27 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

grappenmaker, de loopnauwkeurigheid van een c2 lager is veel te precies, laat staan die van een 0-lager

in een ori honda blok zitten c2 lagers
 
chineesboer 1-5-2006 22:29 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

in een ori honda blok zitten c2 lagers



nee..
 
MT70-nolimit 1-5-2006 22:30 Print reply

Posts: 4322
@ christianos: Jeah right. Alleen de balansas is niet uigerust met c3 net als de versnellingsbak lagering, maar de krukas is echt wel uitgerust met c3, anders zou je niet boven de 3k mogen komen, dat is namelijk de rpm grens van een c2 lager. Dus crap.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 1-5-2006 om 22:31 uur.
 
gaat lang goed
christianos 1-5-2006 22:31 Print reply

Posts: 20445
dan geloof je me niet..
 
MT70-nolimit 1-5-2006 22:37 Print reply

Posts: 4322
Ik snap trouwens totaal niet hoe je bij c2 komt, want tussen c3 en c2 zit nog c-nul, dat zijn lagers die bijv in je versnellingsbak zitten dus waar je c2 vandaan haalt
 
gaat lang goed
bart de scootergek 1-5-2006 22:37 Print reply

Posts: 8916
c2 is idd een redelijk krappe speling, het kan ook zijn dat er ori c0 in zit, die zit tussen c3 en c2 in.
 
Honda RC-33
christianos 1-5-2006 22:40 Print reply

Posts: 20445
c 0 kan

ik heb lagers uit een blok gehaald meerdere malen die geen c3 waren

heb ze laten nakijken vij leertouwer

wilde toen weten welke lagers erin zaten

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 1-5-2006 om 22:40 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-5-2006 22:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
beste allemaal, die malossi's zijn kkgeil maar je lagers willen der wel mee kapot, ik zit op et moment met etzelfde probleem, na 2000 km had ik ruimte op de krukaslagers

[...]




dan heb je een gaar blok

met een 70 malossi wel nt 24 mm , 4 kleps membraan en gianelli pijpje heb ik zeker 5000 km gemaakt zonder te reviseren

en zo snel zijn die cilinder ook niet reed gelijk op met een senda met gia conti variant pijp


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Wss help je alsnog je blok naar de maan. Koop een gaar carter, laat de linker lagerbus vh krukaslager aan de vliegwielkant uitkotteren, pers er een stale bus in, anders loopt geheid dat huis kapot en vervolgens je lager en kun je het carter wegdonderen. Is laatst nog een topic over geweest volgens mij.

Ja je moet er wat voor over hebben.


beetje overdreven , een gewoon goed mt blok met goeie lagers kan veel hebben .


als op een lager c3 staat wil het niet direct zeggen dat je een goed lager hebt , je hebt ook b merken die slijten ook al de pest


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
MT70-nolimit 1-5-2006 22:53 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

[...]


beetje overdreven , een gewoon goed mt blok met goeie lagers kan veel hebben . niet overdreven, met 70cc jank je geheid die linker lagerbus naar de knoppen, is het niet met 10000km dan wel met 15000km


als op een lager c3 staat wil het niet direct zeggen dat je een goed lager hebt , je hebt ook b merken die slijten ook al de pest dat ben ik wel met je eens met een beetje verkeerd lager kun je zelfs de rechterkruklager kapot draaien binnen 5000km




 
gaat lang goed
christianos 1-5-2006 22:54 Print reply

Posts: 20445
ach man

hou nou eens op met je linker lager bus


 
HONDARACINGTEAM 1-5-2006 22:56 Print reply

Posts: 1806
ow dan mag ik nu wel oppassen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-5-2006 23:00 Print reply

Posts: 10560
http://www.brommerforum.nl/showtopic/36574/3

dit topic lijkt me geschikter voor de discussi over uitgesleten huizen


als je een GOED blok hebt en je gaat er goed mee om
(k noem een goed filter en voldoende smering ) en je rijdt met goede lagers waar je niet met speling erop mee doorcrosst blijft je carter gewoon heel

als je een gare krukas hebt (zoals ts aangeeft)aad ik je aan deze te vervangen steek dan direct even nieuwe lagers, keringen , pakkingen , olie en koppelingsplaten in je blok , dan heb je de eerste tijd ook geen gezeik meer '
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
christianos 1-5-2006 23:03 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
ow dan mag ik nu wel oppassen

ach das dikke bullshit
 
HONDARACINGTEAM 1-5-2006 23:34 Print reply

Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

ach das dikke bullshit


ja want mijn zaakje loopt al 15500km opgevoerd zonder revisie heb laatst het blok opengehad omdat de krukas naar de ruk was maar voor de rest zag alles er nog prima uit
 

Dit topic is 2763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved