Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers en 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1217 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36669 - lagers en 70cc
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jsze-MT5 30-4-2006 22:20 Print topicpost

Posts: 619
hallo mensen,
ik heb een vraag, ik heb een mt5
en de krukas is niet zo heel feestelijk meer,
maar verder zijn alle lagers nog goed, en ik kan nog voor
een spot prijsje 70cc malossi getuned krijgen, maar zal het dan niet beter zijn dat ik hem eerst refiseer, de brommerdealer zegt van wel, maar die brommerdealer is alleen maar van je geld uit!,
 
goeie moggel

driver004 30-4-2006 22:22 Print reply

Posts: 3418
zalk ik tog eerst revizeren anders loopt je blok en de 70cc in de soep
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
koekie - Administrator 30-4-2006 22:24 Print reply

Posts: 12588
je moet hem sowizo niet laten reviceren door een bromboer..
want dat kost veel te veel.. gewoon zelf doen, of laten doen door een maat van je ofzo die er verstand van heeft..
ben je 10x goedkoper uit !

 
Haaks de hoek om!
Jsze-MT5 30-4-2006 22:24 Print reply

Posts: 619
ok,, welke lagers moet je dan vervangen?
krukas?
 
goeie moggel
Almer 30-4-2006 22:26 Print reply

Posts: 3325
beste allemaal, die malossi's zijn kkgeil maar je lagers willen der wel mee kapot, ik zit op et moment met etzelfde probleem, na 2000 km had ik ruimte op de krukaslagers

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
ok,, welke lagers moet je dan vervangen?
krukas?


 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Jsze-MT5 30-4-2006 22:26 Print reply

Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
je moet hem sowizo niet laten reviceren door een bromboer..
want dat kost veel te veel.. gewoon zelf doen, of laten doen door een maat van je ofzo die er verstand van heeft..
ben je 10x goedkoper uit !




hoe kun je dat doen> wil je dat effe mailen naar mijn bf mailbox of iets dergelijk?
 
goeie moggel
koekie - Administrator 30-4-2006 22:27 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
[...]



hoe kun je dat doen> wil je dat effe mailen naar mijn bf mailbox of iets dergelijk?



weet zeker dat daar een faq over is
en als je het zelf niet weet, moet je er NIET zelf aan beginnen! want dat word helemaal nx
 
Haaks de hoek om!
Jsze-MT5 30-4-2006 22:30 Print reply

Posts: 619
ok
zet de de faq maar ff op dit topicje

 
goeie moggel
koekie - Administrator 30-4-2006 22:31 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
ok
zet de de faq maar ff op dit topicje




gast jij bent echt lui !

Edit: Zucht.. vooruit maar weer !



http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/124

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 30-4-2006 om 22:32 uur.
 
Haaks de hoek om!
MT70-nolimit 1-5-2006 17:20 Print reply

Posts: 4322
Wss help je alsnog je blok naar de maan. Koop een gaar carter, laat de linker lagerbus vh krukaslager aan de vliegwielkant uitkotteren, pers er een stale bus in, anders loopt geheid dat huis kapot en vervolgens je lager en kun je het carter wegdonderen. Is laatst nog een topic over geweest volgens mij.

Ja je moet er wat voor over hebben.
 
gaat lang goed
John Huijben 1-5-2006 17:26 Print reply

Posts: 2433
sjezus.. da hoeft echt nie hoor...
als je beetje normale carters hebt is dat echt overbodig.
lagers kunne er vaak wel wat gemakkelijk ingaan aan de linkerkant.
maja als de boel allemaal warmword dan zit t toch wel vast.
en verder dat je lagers supersnel slijten met 70cc, das ook onzin.
volgens mij heeft n mt8 blok zelfs ongeveer dezelfde krukaslagers dan n mt5... en wat denk je van motoren, die lagers zijn ook nie veel anders hoor. kunne t met gemak hebben.

wat je wel kunt doen is er c3 lagers inzetten.
als je flink wat toeren draait is dat beter dan normale lagers
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MT70-nolimit 1-5-2006 17:37 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
sjezus.. da hoeft echt nie hoor...
als je beetje normale carters hebt is dat echt overbodig.
lagers kunne er vaak wel wat gemakkelijk ingaan aan de linkerkant.
maja als de boel allemaal warmword dan zit t toch wel vast.
en verder dat je lagers supersnel slijten met 70cc, das ook onzin.
volgens mij heeft n mt8 blok zelfs ongeveer dezelfde krukaslagers dan n mt5... en wat denk je van motoren, die lagers zijn ook nie veel anders hoor. kunne t met gemak hebben.

wat je wel kunt doen is er c3 lagers inzetten.
als je flink wat toeren draait is dat beter dan normale lagers

1 Lagers van een MT8 blok verschillen wel degelijk. Heb je het 62/28 lager wel eens gezien die aan de vliegwiel kant zit. Die is huge vergeleken met mt5 lager a/d vliegwielkant
2 c3 lagers worden af fabriek al gebruikt voor de krukas anders zou je niet meer dan 3k mogen draaien.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 1-5-2006 om 17:38 uur.
 
gaat lang goed
senda80cc 1-5-2006 17:52 Print reply

Posts: 3434
volgens mij zitter er van de fabriek af c2 lagers in een honda blok hoor
 
Keep on rockin' in a free world
Endymion 1-5-2006 17:57 Print reply

Posts: 1583
c3 denk ik tog echt !
 
As your agent, I am beyond death
John Huijben 1-5-2006 18:05 Print reply

Posts: 2433
dacht t ff nie
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MT70-nolimit 1-5-2006 21:47 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
dacht t ff nie

grappenmaker, de loopnauwkeurigheid van een c2 lager is veel te precies, laat staan die van een 0-lager
 
gaat lang goed

Dit topic is 2761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved