Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CDI kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36661 - CDI kapot?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

J3rom3 30-4-2006 15:30 Print topicpost

Posts: 8
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een MTX en mijn bougie vonkt niet. Dit is een bekend probleem en ik heb er ook al veel vragen over gelezen. Ik heb ook al heel veel geprobeerd.

Ik heb geen ingewikkelde kabelboom, alleen ontsteking volgens dit schema:http://www.mt5.nl/ho...enlarge/04wiring.gif

De spoelen in het motorblok lijken het gewoon goed te doen, want daar komt een spanning van af als je trapt. Op de bobine komt ook spanning als je trapt, dus CDI lijkt ook in orde. Als ik de bobine en alle draadjes doormeet is alles ook gewoon goed.

Maar als ik het contactschakelaar op uit zet, dus dat die draad met het frame is verbonden (dat is toch uit?), doet hij het opeens wel maar heel af en toe, dus als ik kick en ik 10 vonken achter elkaar zou moeten zien, zie ik er maar 1 of 2.

Van de bobine en bougie weet ik zeker dat die goed is want die komt van een werkende scooter, dus is de CDI dan toch kapot? Of sluit ik hem verkeerd aan? Als je ff op het volgende plaatje kijkt heb ik hem zo aangesloten:
www.mt5.nl/hondamt5/...ed/enlarge/04cdi.jpg
IGN: zwartgeel naar bobine
EXT: zwartrood van ontstekingsspoel
SW: zwartwit naar contactschakelaar
E: groen aan frame
PC: blauwgeel van signaalspoel

Klopt dit?
Als ik de CDI doormeet volgens bovenstaand plaatje heb ik overal oneindig grote weerstand, dat hoort niet volgens dat schema, maar misschien komt dat ook doordat die van mij MTX is of niet?
Ik heb geen andere CDI om te proberen.
 

richard3 30-4-2006 16:09 Print reply

Posts: 5198
je kan niet zomaar een andere bobine van een heel ander ding er op zetten h?
eerst dus weer je eigen bobine er op

cdi's kunnen kapot maar dat gaan ze bijna nooit
lijkt me dus in dit geval ook sterk
 
op naar de grote brommers
Vicious PC 30-4-2006 16:10 Print reply

Posts: 65
Ken je niemand met een scootertje ofzo? Ik heb mijn CDI eens op een scoot gezet ( Peugeot nog wel ) voor de lol en hij ree gewoon normaal.
Dus zal dit wel hetzelfde zijn als je die van een scooter op een MTX zet denk ik?
In ieder geval kan je dan zien of het aan je CDI ligt
 
richard3 30-4-2006 16:13 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vicious PC
Ken je niemand met een scootertje ofzo? Ik heb mijn CDI eens op een scoot gezet ( Peugeot nog wel ) voor de lol en hij ree gewoon normaal.
Dus zal dit wel hetzelfde zijn als je die van een scooter op een MTX zet denk ik?
In ieder geval kan je dan zien of het aan je CDI ligt


sommige cdi's heb je idd mazzel mee dat je ze kan uitwisselen
de cdi's van een honda kan je iig allemaal uitwisselen ik zou die van een scooter niet pakken
gewoon een bobine en cdi er op gooien die ook op dat type hoort anders heb je er niks aan en krijg je het wss niet werkend

 
op naar de grote brommers
Inox 30-4-2006 16:13 Print reply

Posts: 271
Wat is er nu precies mis?
Je bougie vonkt niet, maar als je je contact uit zet vonkt hij af en toe?
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
Blukaap2 30-4-2006 16:38 Print reply

Posts: 9953
Bobines kun je over het algemeen gewoon uitwisselen (mits er geen ingebouwde CDI unit in zit, wat je ook wel eens tegenkomt).

Zoals je het zegt zou ik eerst de fout in de zwart-witte draad gaan zoeken, haal die er eens gewoon helemaal af.
Verder maakt het voor dat meten niet uit of je een MTX hebt of niet, CDI's zijn bij al die Honda's min of meer hetzelfde.
Alleen kun je ze niet doormeten met een digitale multimeter, met een analoge moet het wel lukken.

Doet ie het nog niet, dan kun je idd de CDI eens wisselen.
 
Stoere brommers
Fabio 30-4-2006 16:53 Print reply

Posts: 1737
Ik had hetzelfde probleem. Kon gewoon stroom meten en voelen op de bougie, dus zou het hele traject moeten werken. Alleen kreeg ik geen vonk, dus te zwakke stroom. De bougiedop was bij mij niet in orde. Probeer dat eens.
 
J3rom3 1-5-2006 11:14 Print reply

Posts: 8
Hij deed het net weer gewoon goed, met beide bobines, dus die maken geen verschil. CDI kan denk ik alleen maar kapot of goed zijn, dus in dit geval lijkt mijn CDI ook goed te zijn.
Ik ga dus nog maar even wat proberen met die draadjes of die wel echt goed contact maken ook als ik eraan beweeg. En inderdaad ook die zwartwitte draad.
 
fastjasper 1-5-2006 19:37 Print reply

Posts: 84
Kan zijn dat je ontsteking het wel gewoon goed lijkt te doen had ik ook maar ken gwoon kapot zijn... weet niet of je andere ontsteking kunt proberen...

voor mtx kun je een cdi van een kymco eropgooien...die zijn onbegrenst.. het kan nog wel eens zijn dat die van mt's begrensd zijn (zal je probleem niet zijn dat je niet vonkt). bougiedop kan water inkomen
 

Dit topic is 2864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved