Razor |
30-4-2006 12:56 |
Posts: 1554 |
er zat een 125 in... moet genoeg zijn toch met mijn setup?
en wat te doen met die kop? gewoon vlak schuren weer?
verlies je veel power door dat kleine plekje dan nadat het vlakgeschuurd is?
risico's?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Kees de Jong |
30-4-2006 13:24 |
Posts: 1881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
er zat een 125 in... moet genoeg zijn toch met mijn setup?
en wat te doen met die kop? gewoon vlak schuren weer?
verlies je veel power door dat kleine plekje dan nadat het vlakgeschuurd is?
risico's?
van zon putje ga je geen merkbaar verschil ervaren.
|
|
7 seconden, of 21 gram |
|
StefanB |
30-4-2006 13:41 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razor
er zat een 125 in... moet genoeg zijn toch met mijn setup?
en wat te doen met die kop? gewoon vlak schuren weer?
verlies je veel power door dat kleine plekje dan nadat het vlakgeschuurd is?
risico's?
in die putjes zal je uit eindelijkw wel een koolstof ophoping krijgen, wat kan leiden tot hot spots (dus dat het blijft gloeien, kreeg je detonatie etc) maar daar zal je op een 2t niet snel last van hebben :P
maarja als ik jou was zou ik gewoon even die cilinder laten honen, gaat hoogstens een een paar duizendste af, en b zuige derin (of een c als er al een b inzit.) staat ook aan de binnenkant van je cilinderkoelmantel gemept.
125 vind ik overgens wel wataan de hoge kant, starte dat ding zonder choke met het koudere weer?
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
HondaMT5TK |
30-4-2006 13:56 |
Posts: 409 |
als je zo naar die foto's kijkt is volgens mij gewoon een zuigerveer gebroken oid..? zaten je veren trouwens nog in je zuiger toen je m eraf haalde..? anders zal het wss aan de afstelling hebben gelegen.
|
|
Rieju RR sprinter :b |
|
snelle banaan |
30-4-2006 14:51 |
Posts: 41 |
A, B en c zijn maten. A is volgens mij origineel (weet ik niet zeker). B is overmaat en C vervolg van B (da's wa ze mij verteld hadden )
EDIT: we praten hier over zuigers he
Dit bericht is gewijzigd door Pro Crossing op 30-4-2006 om 14:51 uur.
|
|
|
|
Jeroen B |
30-4-2006 14:54 |
Posts: 1929 |
mijn originele polini cil was ook een c hoor
stond op de zuiger en op de cilinder
|
|
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__ |
|
StefanB |
30-4-2006 15:21 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jeroen B
mijn originele polini cil was ook een c hoor
stond op de zuiger en op de cilinder
juist, en daarom is het belangerijk om ff te kijken wat er nu inzit :P
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Razor |
30-4-2006 16:41 |
Posts: 1554 |
er staat op mijn zuiger het volgened:
03L
A =->
HEBO - LINE
op de cilinder/kop/losse binnenkop kan ik niets vinden... er staat alleen op de cilinder gedrukt aan de buitenkant: AM5S
Dat van die hotspots had ik nog nooit van gehoord... klinkt in ieder geval logisch... je denkt dus dat ik in mijn geval het alleen maar hoeft op te schuren en voor de rest merk je er niets meer van?
en tsjah 125... het ligt aan die rare carb.. het is een apparte carburateur die gevoelig is.. en groot vraagt. Ik heb er echt veel getest maar uiteindelijk kwam ik echt op 125 uit.
Met koud weer moest ik gewoon starten met choke...
Je hebt ook andere koppen voor am6, zijn die aan te raden? of er ??n zelf laten draaien? of zal het verschil met deze kop niet groot zijn?
en met die zuigers... ben ik nog steeds niet helemaal over uit... maar aangezien er een A opstaat bestel ik ook maar een A. Mijn digitale schuifmaat meet dat ie diameter heeft van 39,87 ... hij is in ieder geval kleiner dan ori (40.3??) want m'n ori zuiger past niet in me Hebo NG.
Zijn er niet risico's met dat putje in m'n kop voor de rest?
En van mijn zuigerveren is helemaal niets af. Die zijn alleen vastgedrukt.. de kras loopt er wel overeen maar is alleen gekerft in de zuiger zelf.
En weet iemand nog mogelijke oorzaken van de vastloper?
iig bedankt voor de reply's
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 30-4-2006 om 16:47 uur.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Mr Pain |
30-4-2006 17:40 |
Posts: 4966 |
rij je met filter?, kan zijn dat er rommel in is gekomen, maargoed het kan ook gewoon pech zijn geweest.
over die zuiger he, kan je je cilinder niet even opmeten? dan moet je even kijken hoeveel mm speling tussen zuiger en cilinder moet zijn en dan kan je pas goede zuiger bestellen.
|
|
|
|
Kees de Jong |
30-4-2006 17:41 |
|
Razor |
1-5-2006 0:31 |
Posts: 1554 |
binnenkant is 39,91 ... maar ja het is ook maar opgemeten met digi schuifmaat.
En ja ik rij met powerfilter rond... wel goed ingeolied btw.. maar ik rij daar al 1,5 jaar mee en nog nooit probleem mee gehad. Kan natuurlijk toevallig nu net wel zo zijn.
Maar deze cilinder heb ik aardig tijdje mee gereden.. toen laten bewerken en nu voor het eerst er weer mee gereden sinds dat ie bewerkt is. Kan het daar iets mee te maken hebben?
Andere mogelijke oorzaken die na te lopen vallen..? zoals speling hierop, speling daarop, slijtage hieraan of wat dan ook?
ik wil graag zoveel mogelijk dingen nalopen dat ik zo min mogelijk kans heb dat ie weer vast loopt.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Razor |
1-5-2006 15:51 |
Posts: 1554 |
net even gebeld naar brommerboer.. krijg nog een precieze prijs te horen. Maar heel veel zaken kunnen het niet eens regelen.. en ??ntje dacht dat ie het wel kon maar kop is 80 euro ongeveer dan en dan zuiger 70 euro
Kan ik niet een andere zuiger erin doen? ipv die hebo zuiger die er bij zat/hoort..
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Hondalover19 |
1-5-2006 16:14 |
Posts: 1255 |
Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad bij men ar , en bij mij was het circlipje van de zuigerpen eruit gekomen en hierdoor was de zuigerveer gebroken en ik had ook zo putjes in men kop.En je zuiger zal wel 39.90mm zijn en je cilinder 39.95 of 40mm denk ik eerder ligt eraan hij kan ook uitgesleten zijn. zolang als je tussen zuiger en cilinder maar een 0.08-0.10mm speling hebt : dit voor normaal gebruik dan.Ohja bestel anders bij prox ofzo een zuiger mss. dat die net iets goedkoper zijn zal nie veel schelen denk ik maar beter een goed zuigertje
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Razor |
1-5-2006 16:49 |
Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Ik heb net hetzelfde aan de hand gehad bij men ar , en bij mij was het circlipje van de zuigerpen eruit gekomen en hierdoor was de zuigerveer gebroken en ik had ook zo putjes in men kop.En je zuiger zal wel 39.90mm zijn en je cilinder 39.95 of 40mm denk ik eerder ligt eraan hij kan ook uitgesleten zijn. zolang als je tussen zuiger en cilinder maar een 0.08-0.10mm speling hebt : dit voor normaal gebruik dan.Ohja bestel anders bij prox ofzo een zuiger mss. dat die net iets goedkoper zijn zal nie veel schelen denk ik maar beter een goed zuigertje
ehm bij mij is niet een circlipje eruit geschoten hoor.. en bij mij is mijn zuigerveer niet afgebroken hoor die zijn nog totaal ongeschadigd.. en natuurlijk is de cilinder groter dan de zuiger.. maar aan schattingen heb ik niet veel... en misschien is een prox zuiger goed? heb ik eigenlijk ook niet veel aan.. en wat versta je dan onder normaal gebruik...
iemand anders nog een nuttige reply?
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Joostvdw |
1-5-2006 16:59 |
Posts: 4789 |
je zuigerveer is gewoon kapot gelopen, slechte afstelling, troep ertussen of gewoon pech
putjes in je kop merk je echt 0,0 van en zal je nooit problemen geevn als je ff de opstaande rommeltjes eraf schuurt/freest
een andere kop is dus ook niet nodig (tenzij je een opmaat kop wilt laten maken, al denk ik dat deze best aardig is)
ik zou gewoon een nieuw hebo zuigertje erin doen, een A (die letters staan voor de overmaten, A is ori, B 1ste overmaat, C 2de overmaat, enz)
en ff rustig inrijden, evt met een iets grotere sproeier
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|