Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36642 - vastloper
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 29-4-2006 14:28 Print topicpost

Posts: 1554
hmm baalen.. vastloper. Maar aan de andere kant.. me cilinder is nog heel dus dat is een hele troost.


kras is tot in het kleinste detail niet voelbaar... dus nix mee aan de hand

kop zitten 2 putten in

hier zie je de 2 putjes aan de bovenkant goed
hier de flinke krassen aan de buitekant


Maar nu mijn vraag/ vragen:

Mij lijkt het beste om weer een orginele hebo zuiger te bestellen voor dit model... of niet?

En ik hoorde dat je een A, B of C model had. Scheelde iets in de maat.. klopt dat?







En wat te doen met mijn kop? deze gladschuren ? opvullen met materiaal vervolgens nog, lijkt niet goed aangezien het heel heet wordt en dat loslaat...? nieuwe hebo kop?

andere losse kop bestellen? zo ja waar en welke?

Opmaat kop laten maken? hoe duur zou dat zijn? en hoe groot zijn de voordelen?

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 29-4-2006 om 14:28 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!

psychopatje 29-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 5621
hmm als je met je nagel over die krassen gaat,kun je hem dan wel voelen of ook niet?? als je m echt niet kan voelen zou ik gewoon een nieuw zuigertje en een nieuwwe kop halen,anders een nieuw setje

Dit bericht is gewijzigd door psychopatje op 29-4-2006 om 14:32 uur.
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Razor 29-4-2006 14:39 Print reply

Posts: 1554
nee nee.. met nagel ook niet. Zelfs niet op t randje (zowel onder als bovenkant) van de poort niet.
 
blowdown en een powerband te koop!
honda-mbx 29-4-2006 15:06 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
nee nee.. met nagel ook niet. Zelfs niet op t randje (zowel onder als bovenkant) van de poort niet.


gewoon een nieuwe ori zuiger er in drukken, miss even laten poetsen (just to be sure..) koste je hooguit 10 euro..
cil kop kan gewoon nog.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 29-4-2006 om 15:07 uur.
 
ik vlam je..
Razor 29-4-2006 15:11 Print reply

Posts: 1554
ori zuiger past niet ... net ff geprobeerd maar ging niet. Die hebo zuiger paste er wel nog goed in... denk dat daar ietsje verschil in zit..
 
blowdown en een powerband te koop!
-Tom- 29-4-2006 15:33 Print reply

Posts: 4151
op laten meten door je brommerboer en een goedpassende zuiger kopen die de juiste speling heeft t.o.v. de cilinder
 
FTS Member
BIET 29-4-2006 16:25 Print reply

Posts: 22355
Bedenk voordat je die sjizzle er weer opbeunt waarom je een vastloper hebt gekregen. Je kan alles er wel weer opzetten, maar tis handig om ff te regelen dat alles goed werkt, zodat je er niet meteen weer 1 krijgt

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Razor 29-4-2006 17:31 Print reply

Posts: 1554
ja er zal vast wel een passende zuiger zijn... maar die van hebo was vrij licht, en korter dan ori. Ook die halve 'manen' aan de onderkant van de zuiger waren anders/breder dan de ori zuiger.

Zou het wat uitmaken ? andere zuiger t.o.v. die hebo...




en hoe kan ik precies zien waardoor die warmloper/vastloper is ontstaan? dit was namelijk me 1e ritje sinds 4 maanden... brommer was opgeknapt.. gepoedercoat e.d. Ook had ik de cilinder laten bewerken (bullet) .. maar ik had met monteren van de cilinder alles goed ingeolied, slotjes zaten goed. Ik had gisteravond ook nog stuk gereden, vanochten ook nog ff. En toen wilde ik nog een keer rijden en toen gebeurde het. Ik gaf nog niet eens heel veel gas... want ik was hem nog aan t warmrijden. Ook koeling moet goed geweest zijn lijkt me..want er zat genoeg koelvloeistof in...(nieuwe)

hij is blijven hangen achter die middelste spoelpoort... ik snap het verband niet dan waarom er dan op een andere plek op de kop putten zaten.. zowel zuiger als cilinder kop...


 
blowdown en een powerband te koop!
Menu2t 29-4-2006 17:55 Print reply

Posts: 2815
mischiend at je zuiger slotjes niet goed zitten en dat die blijven hangen?
over je zuiger je kan gewoon dan indd beter weer een hebo zuiger bestellen just to be sure.
en als je nog aant warm rijden en alles was en hij maakt een vast naaier dan denk ik dat je te weinig benzine kreeg. dus ff grotere sproeier totdat hij perfect is afgesteld
 
NSR Supersprint special!
honda-mbx 29-4-2006 18:31 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ori zuiger past niet ... net ff geprobeerd maar ging niet. Die hebo zuiger paste er wel nog goed in... denk dat daar ietsje verschil in zit..


met ori zuiger bedoel ik de zuiger die stnd in je hebo zit natuurlijk.
 
ik vlam je..
StefanB 29-4-2006 18:34 Print reply

Posts: 2591
opzoeken wat de maat is van de b zuiger (mits er a inzit) en honen met de juiste zuigerspeling naar die overmaat.. zit je zekers goed dat krasje/veegje ook weg.. en je squish gewoon een flintertje afdraaien in de draaibank.. (gewoon dat er geen opstekende dingen meer aanzitten)
 
E24 M30b35@GT3576
christianos 29-4-2006 18:35 Print reply

Posts: 20445
die rotzooi op je kop heb je er met beleid en een schuurpapiertje ook zo af
 
Razor 29-4-2006 21:08 Print reply

Posts: 1554
er zit sproeier 125 in.. met een 50cc/19mm en hebo uitlaat. Lijkt me toch wel voldoende? en al helemaal niet dat ie daarmee te arm liep...?


iemand andere mogelijke oorzaken wat het zou kunnen geweest zijn of kan dit ook gewoon stom pech zijn?

btw me waterpomp draait ook goed.. heb k vanmiddag ff gekeken. Olie lag het ook niet aan. Zuigerslotjes zaten prima...
 
blowdown en een powerband te koop!
rubbert 29-4-2006 22:09 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ja er zal vast wel een passende zuiger zijn... maar die van hebo was vrij licht, en korter dan ori. Ook die halve 'manen' aan de onderkant van de zuiger waren anders/breder dan de ori zuiger.

Zou het wat uitmaken ? andere zuiger t.o.v. die hebo...




en hoe kan ik precies zien waardoor die warmloper/vastloper is ontstaan? dit was namelijk me 1e ritje sinds 4 maanden... brommer was opgeknapt.. gepoedercoat e.d. Ook had ik de cilinder laten bewerken (bullet) .. maar ik had met monteren van de cilinder alles goed ingeolied, slotjes zaten goed. Ik had gisteravond ook nog stuk gereden, vanochten ook nog ff. En toen wilde ik nog een keer rijden en toen gebeurde het. Ik gaf nog niet eens heel veel gas... want ik was hem nog aan t warmrijden. Ook koeling moet goed geweest zijn lijkt me..want er zat genoeg koelvloeistof in...(nieuwe)

hij is blijven hangen achter die middelste spoelpoort... ik snap het verband niet dan waarom er dan op een andere plek op de kop putten zaten.. zowel zuiger als cilinder kop...




dan is er wss een stukje van je zuigerveer afgebroken en dat bovenop je zuiger gekomen en is daar in de kop en in de zuiger geperst
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Razor 30-4-2006 11:21 Print reply

Posts: 1554
oowh ok.. dat zou kunnen.. het zit alleen niet in de buurt van die kras dat putje maar dat zegt in principe niet zoveel.

Weet iemand nog mogeljke oorzaken die het geweest zouden kunnen zijn... ik wil ff zoveel mogelijk dingen uitsluiten en nalopen...
 
blowdown en een powerband te koop!
erwin fs1 30-4-2006 12:20 Print reply

Posts: 897
niet gewisseld met sproeiers??
 
vake bej te bange....

Dit topic is 6092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved