Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kappen zelf helemaal restaureren van gekraste kap naar bling bling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36635 - Kappen zelf helemaal restaureren va...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-man 28-4-2006 19:06 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jurgheinz
als t na 2 maanden al begint af te bladeren heb je iets niet goed gedaan hoor


wat ik daarmee eigenlijk wil zeggen is dat je meestal de eerste keer iets vergeet of fout doet. Dat kan je bij jezelf ook wel nagaan, voordat ik een beetje netjes kon spuiten heb ik het toch al verschillende keren moeten doen.
 
jurgheinz 28-4-2006 19:07 Print reply
Posts: 992
true true .... ja ik LAAT tegenwoordig ook alles spuiten is gewoon 200x mooier
 
Sjaan_Banaan 29-4-2006 13:41 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lord_Vader
[...]


Valt wel mee hoor

Plastics primer en blanke lak is ietsje duurder, metallic is sowieso duurder dan mat.
Blanke lak is optioneel, maaer wel aan te bevelen als je een mooie glans wilt


blanke lak is toch ook extra beschermlaag?
 
psychopatje 29-4-2006 14:26 Print reply

Posts: 5621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
[...]


blanke lak is toch ook extra beschermlaag?

blanke lak is idd extra bescherming,mits goed aangebracht
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
snelle banaan 30-4-2006 14:39 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
1. schuur eerst met machine met korrel 600 of groter ga daarna veder met korrel duizend waterschuurpapier (werk met water dus) zo maak je kap mooi glad.

.... bla bla bla



waarom zou je 't super ver opschuren en glad maken , als het ruw is hecht 't toch alleen maar beter
 
Jeroen B 30-4-2006 14:42 Print reply

Posts: 1929
en dan krijg je ook zon mooi resultaat he
 
www.Rieju-Club.com voorheen Jeroen__
snelle banaan 30-4-2006 14:54 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jeroen B
en dan krijg je ook zon mooi resultaat he


k snap 't ff niet, als je 't super ver opschuurt dan heb je toch niet echt een mooier resultaat.
Heb gister ook nog iets gespoten en dat had ik ook maar tot 180 opgeschuurd. En 't is niet bepaald lelijk geworden (al zeg ik 't zelf
)
 
HondaMT5TK 30-4-2006 15:08 Print reply
Posts: 409
als jij het met 180 opschuurt krijg je allemaal schuur krassen in de kap. Dan had je net zo goed niet kunnen schuren en gewoon spuiten want dan heb je wss net zoveel krassen als je al had. Zonde van je werk dus. Gewoon eerst oude verflagen eraf halen met verfafbeit of gewoon veel schuren. Daarna eerst ff lichtjes opschuren, daarna 600 waterproof dan 1000 en als je echt spiegel glad wil 1200. Daarna weer alles ontvetten, in de plastic primer zetten ( anders hecht de verf gewoon niet) daarna weer ontvetten. Dan de echte verf erop spuiten, gewoon dunne laagjes, niet te lang laten drogen voor je nog een dun laagje erop doet. Dit herhalen tot alles goed heeft gedekt. Dan goed laten drogen bij een graadje of 20. (Spuiten ook ongever bij 20/25 graden) Daarna 1 of 2 lagen blanke lak er over heen om het eventueel nog extra te laten glimmen en goede bescherm laag te geven. Ik weet niet of je met compressor spuit anders moet je goed oppassen dat je niet met teveel druk spuit. Anders krijg je sinaasappel huidje. Dus met 2 a 3 bar spuiten is prima.
 
Rieju RR sprinter :b
Mitch_ 30-4-2006 16:07 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
als jij het met 180 opschuurt krijg je allemaal schuur krassen in de kap. Dan had je net zo goed niet kunnen schuren en gewoon spuiten want dan heb je wss net zoveel krassen als je al had. Zonde van je werk dus. Gewoon eerst oude verflagen eraf halen met verfafbeit of gewoon veel schuren. Daarna eerst ff lichtjes opschuren, daarna 600 waterproof dan 1000 en als je echt spiegel glad wil 1200. Daarna weer alles ontvetten, in de plastic primer zetten ( anders hecht de verf gewoon niet) daarna weer ontvetten. Dan de echte verf erop spuiten, gewoon dunne laagjes, niet te lang laten drogen voor je nog een dun laagje erop doet. Dit herhalen tot alles goed heeft gedekt. Dan goed laten drogen bij een graadje of 20. (Spuiten ook ongever bij 20/25 graden) Daarna 1 of 2 lagen blanke lak er over heen om het eventueel nog extra te laten glimmen en goede bescherm laag te geven. Ik weet niet of je met compressor spuit anders moet je goed oppassen dat je niet met teveel druk spuit. Anders krijg je sinaasappel huidje. Dus met 2 a 3 bar spuiten is prima.


Bullshit, als hij diepe krassen hebt (weet niet of hij die heeft) ben je 3 jaar bezig om die weg te schuren met 600, beter schuur je met 400 je kappen en spuit je er daarna primer op. Het kan ook nog groffer maar dan moet je het wel met 400 na schuren. Als je met spuitbus spuit dekt dat veelee malen beter dan dat je met compressor spuit, althans met zilver...(kzag dat je dat wilde). Je hoefd btw niet eens waterproof te schuren voor primer, primer is kk dik en als je het een beetje grof schuurt hecht dat veel beter dan een fijn geschuurd oppervlak...
 
Ik ben geen gangster maar ik kan zeggen dat ik kom van de straat_ en ik heb dingen gedaan waar ik liever niet over praat. =)(H) Negative
richard3 30-4-2006 16:11 Print reply

Posts: 5198
als je wat groffer geschuurt hebt kan je er beter eerst nog ff met spuit plamuur overheen gaan want anders wordt het gewoon helemaal niks
 
op naar de grote brommers
Inox 30-4-2006 16:17 Print reply

Posts: 271
Kunststofprimer is net helemaal niet dik. Het is een dun laagje wat enkel voor de hechting van de volgende laag dient.
Beter spuit je nog ??n (of meerder) lagen spuitplamuur over de primer. Als je die schuurt met waterproof 1000 ofzo, kun je een erg strak resultaat krijgen.
 
gpr owner, ex mtx: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/528/
snelle banaan 30-4-2006 19:06 Print reply

Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitch_
[...]


Bullshit, als hij diepe krassen hebt (weet niet of hij die heeft) ben je 3 jaar bezig om die weg te schuren met 600, beter schuur je met 400 je kappen en spuit je er daarna primer op. Het kan ook nog groffer maar dan moet je het wel met 400 na schuren. Als je met spuitbus spuit dekt dat veelee malen beter dan dat je met compressor spuit, althans met zilver...(kzag dat je dat wilde). Je hoefd btw niet eens waterproof te schuren voor primer, primer is kk dik en als je het een beetje grof schuurt hecht dat veel beter dan een fijn geschuurd oppervlak...



dat bedoel ik dus, ik heb alle lage verf enzo er gewoon afgeschuurd en nu heb ik er primer op gestouwt en daarna gespoten. Blijft echt gewoon mooi zitte bij mij hoor


en 180 diepe krasse ?, zal wel meevalle denk
 

Dit topic is 2647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved