Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opmaat uitlaat maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36602 - opmaat uitlaat maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ktmstyled 27-4-2006 13:09 Print topicpost
Posts: 1806
heej stel ik heb de berekeningen van de goede opmaat voor mijn setup en heb de plaatjes gemaakt hoe kan ik ze het beste in conen krijgen?

ik bedoel rond kloppen of kan zijn daar walsen voor ?

Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 27-4-2006 om 13:10 uur.
 
going sideways!

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 27-4-2006 13:10 Print reply

Posts: 13700
is formule voor even geduld

kan je met wals doen en met staaf tussen de bankschroef en dan kloppen


http://www.rd350.nl/...xpansie_uitlaten.pdf

zit er nog een te zoeken hierboven is overmars

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 27-4-2006 om 13:18 uur.
 
jd boer 27-4-2006 13:39 Print reply

Posts: 6005
gewoon rond kloppen op een as/buis ofzo
 
rs1sprintuhr
mulder 27-4-2006 13:57 Print reply

Posts: 13701
heb je de stukken al uit plaatstaal gesneden?
 
ktmstyled 27-4-2006 16:21 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
heb je de stukken al uit plaatstaal gesneden?



nee nog niet ik wacht ff op de berekening en ga er dan zo snel mogenlijk aan beginnenp.s. laat ze uitsnijden door lasersnijder

 
going sideways!
John Huijben 27-4-2006 17:24 Print reply

Posts: 2433
wat ik meestal deed is eerst rond kloppen om een buis die ongeveer de goede diameter heeft.
vervolgens in de bankschroef zo vormen dat je geen naad hebt, en het een beetje recht aansluit... vervolgens op een paar punten hechten
en vervolgens pakte ik zon conische hulpstuk (conische buis, van 30 naar 120mm, zon 20cm lang, en had er eentje van 10 naar 40, ook zon 20cm lang)

dan gewoon de opening van de conus op de conische buis slaan, zodat het vanzelf recht word.. aan beide kanten erop slaan en tadaa, in een paar minuten een pefect ronde conus.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
NX 125 27-4-2006 18:42 Print reply

Posts: 987
zijn hier ook programmatjes voor om dit te berekenen

 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
Neluhz 27-4-2006 19:36 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
zijn hier ook programmatjes voor om dit te berekenen



utfs
die zijn er zat, "cone layout" bijvoorbeeld
 
NX 125 27-4-2006 20:35 Print reply

Posts: 987
merci kheb et al gevonden

 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
ktmstyled 27-4-2006 22:18 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
wat ik meestal deed is eerst rond kloppen om een buis die ongeveer de goede diameter heeft.
vervolgens in de bankschroef zo vormen dat je geen naad hebt, en het een beetje recht aansluit... vervolgens op een paar punten hechten
en vervolgens pakte ik zon conische hulpstuk (conische buis, van 30 naar 120mm, zon 20cm lang, en had er eentje van 10 naar 40, ook zon 20cm lang)

dan gewoon de opening van de conus op de conische buis slaan, zodat het vanzelf recht word.. aan beide kanten erop slaan en tadaa, in een paar minuten een pefect ronde conus.


dankje dan draai ik zelf ff 2 van die hulpstukken dan moet het wel lukken zou je 1 mm rvs beetje goed rondgeklopt krijgen?(die lag hier nog op vooraad) 0.8 hadden we niet
 
going sideways!
John Huijben 27-4-2006 22:22 Print reply

Posts: 2433
jahoor.. wil prima.
bij rvs is het kloppen het probleem niet, ik ben zelf ook bezig geweest met een uitlaat van 1mm dik rvs.
alleen ging mij het tig lassen slecht af.
zorg er echt voor dat je naden echt zo klein mogelijk zijn. als er maar iets van een spleet zit zul je veel moeten gaan toevoegen, en het is het mooiste als je alles gevloeid krijgt.

hier wat fototjes van een stukje voorbocht dat ik gemaakt heb:





 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
ktmstyled 27-4-2006 22:26 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
jahoor.. wil prima.
bij rvs is het kloppen het probleem niet, ik ben zelf ook bezig geweest met een uitlaat van 1mm dik rvs.
alleen ging mij het tig lassen slecht af.
zorg er echt voor dat je naden echt zo klein mogelijk zijn. als er maar iets van een spleet zit zul je veel moeten gaan toevoegen, en het is het mooiste als je alles gevloeid krijgt.

hier wat fototjes van een stukje voorbocht dat ik gemaakt heb:
afbeelding

afbeelding

afbeelding


netjes hoor ik laat het lassen aan mijn neef over die last veel intercoolers voor de tractorpulling wereld die zijn van aluminium maar hij zij dat het veel op rvs leek en hij dat ook al vaker gedaan had dus vertrouw hem maar:P

 
going sideways!
John Huijben 27-4-2006 22:27 Print reply

Posts: 2433
rvs last heel anders dan aluminium hoor..
maja aluminium is wel stukkie moeilijker,
dusja gewoon kijke hoe t gaat.. zal vast wel lukke..
ik kreeg het overigens wel dicht hoor.. alleen mooi was anders
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
ktmstyled 27-4-2006 22:28 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
rvs last heel anders dan aluminium hoor..
maja aluminium is wel stukkie moeilijker,
dusja gewoon kijke hoe t gaat.. zal vast wel lukke..
ik kreeg het overigens wel dicht hoor.. alleen mooi was anders


ik probeer hem zo strak mogelijk te krijgen en dan te polijsten
alleen een probleem strak krijgen en bovenwaarts gaat niet egt samen:P



Dit bericht is gewijzigd door ktmstyled op 27-4-2006 om 22:29 uur.
 
going sideways!

Dit topic is 1674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved