Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - problemen bij ontkoppelen en koppelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36601 - problemen bij ontkoppelen en koppel...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Menu2t 27-4-2006 16:06 Print reply

Posts: 2815
naar mijn mening is het toch echt zo dat je platen als je de koppeling niet inknijpt ook niet tegen elkaar aankomen. dus knijp je de koppeling in vallen je platen ''in elkaar'' en ontkoppelt hij dus. zijn je platen versleten, dan ''vallen ze niet meer zo goed in elkaar'' waardoor die minder ontkoppelt en dus onder je weg wil rijden ookal knijp je de koppeling in. hoe kom ik hieraan?: als je je blok open trekt, staan je platen toch ook niet tegen elkaar aan? conclusie: platen versleten.
 
NSR Supersprint special!
richard3 27-4-2006 16:12 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
naar mijn mening is het toch echt zo dat je platen als je de koppeling niet inknijpt ook niet tegen elkaar aankomen. dus knijp je de koppeling in vallen je platen ''in elkaar'' en ontkoppelt hij dus. zijn je platen versleten, dan ''vallen ze niet meer zo goed in elkaar'' waardoor die minder ontkoppelt en dus onder je weg wil rijden ookal knijp je de koppeling in. hoe kom ik hieraan?: als je je blok open trekt, staan je platen toch ook niet tegen elkaar aan? conclusie: platen versleten.



with stupid


oftewel mee eens

 
op naar de grote brommers
Henk-88 27-4-2006 17:37 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
naar mijn mening is het toch echt zo dat je platen als je de koppeling niet inknijpt ook niet tegen elkaar aankomen. dus knijp je de koppeling in vallen je platen ''in elkaar'' en ontkoppelt hij dus. zijn je platen versleten, dan ''vallen ze niet meer zo goed in elkaar'' waardoor die minder ontkoppelt en dus onder je weg wil rijden ookal knijp je de koppeling in. hoe kom ik hieraan?: als je je blok open trekt, staan je platen toch ook niet tegen elkaar aan? conclusie: platen versleten.


Dus als je de koppelingshendel intrekt dan gaan de koppelingsplaten tegen elkaar gedrukt worden?

naja en ik maar denken dat die platen op elkaar gedrukt worden door die veertjes zodat er wat gekoppeld kan worden.
Als ik mijn blok opentrek, staan mijn platen tegenelkaar. Maar ik heb dan ook maar een TSX


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jeffreyRX 27-4-2006 18:18 Print reply
Posts: 11
ik denk dat ik dan maar is nieuwe koppelingsplaten ga bestellen... heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig om die dingen erin te zetten? ik heb al een how to gevonden maar daar staat dit verder niet bij vermeld..

oja heeft er iemand toevallig hetz11de probleem hier dat hij soms uit zijn versnelling schiet met een am6 blokje? zoja wat heb je eraan gedaan? of iemand met ideejen over wat het kan zijn... of waar ik het mee kan verhelpen..
 
Rugie 27-4-2006 18:42 Print reply

Posts: 511
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88





Dat wordt een duur welkom dan



duur ? dat valt egt wel mee ongveer 5 euro per plaat.
 
-Bassie- 27-4-2006 19:02 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyRX
ik denk dat ik dan maar is nieuwe koppelingsplaten ga bestellen... heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig om die dingen erin te zetten? ik heb al een how to gevonden maar daar staat dit verder niet bij vermeld..

oja heeft er iemand toevallig hetz11de probleem hier dat hij soms uit zijn versnelling schiet met een am6 blokje? zoja wat heb je eraan gedaan? of iemand met ideejen over wat het kan zijn... of waar ik het mee kan verhelpen..



eerst nieuwe kabel kopen en dan gelijk maar andere platen.haal hem eerst open voor dat je wat gaat kopen en neem desnoots je platen mee.

en dat met je versnelingen dan moet je hem er iets harder in drukken.
of zo als ze zeggen er in rossen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffreyRX
ik denk dat ik dan maar is nieuwe koppelingsplaten ga bestellen... heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig om die dingen erin te zetten? ik heb al een how to gevonden maar daar staat dit verder niet bij vermeld..

oja heeft er iemand toevallig hetz11de probleem hier dat hij soms uit zijn versnelling schiet met een am6 blokje? zoja wat heb je eraan gedaan? of iemand met ideejen over wat het kan zijn... of waar ik het mee kan verhelpen..



bij mij stonden de koppelings platen ok tegen elkaar toen ik heb open haalden.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rugie
[...]



duur ? dat valt egt wel mee ongveer 5 euro per plaat.




als je er 4 of zelfs 6 platen in heb staan word het een duur grapje hoor.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 27-4-2006 om 19:03 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
jeffreyRX 27-4-2006 19:10 Print reply
Posts: 11
setje koppelingsplaten metrakit pro race kost 50 euro dus zoduur is het ammel niet hoor... maar ik moet echt al als een gek rossen met die versnellingen.... dikkere olie gaat niet helpen dan?

 
-Bassie- 27-4-2006 19:11 Print reply

Posts: 6617
misschien helpt dikkere olie wel maar je moet hem er gewoon stevig in drukkken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
jeffreyRX 27-4-2006 23:11 Print reply
Posts: 11
ik ga het is proberen met een nieuw setje koppelingsplaten en dikkere olie... isset niet zo dat die kapel dan weer automatisch strakker komt te staan door de nieuwe platen? of zie ik dit totaal verkeerd?

is het trouwens bij jullie schakelbrommers owk het geval dat die ketting zo vaak gespannen moet worden... niet normaal... 1 x in de 2 weken ofsow en dan heb je een iris kwaliteits ketting? athans da denk ik dan dat da kwaliteit is...
 
verwijderd1 27-4-2006 23:17 Print reply

Posts: 3527
aan het begin met mn nsr had ik ut probleem dat hij niet weg wilde rijden zeg maar, terwijl hij wel in zn versnelling stond... en heel veel gek*t om dan te rijden... dat was toen mijn kabel... en ik zou alsk jou was echt eerst ff nieuwe kabel kopen.. veel goedkoper en makkelijk dan meteen nieuwe platen...

en ff over die discussie over die platen... ik dacht altijd dat als je rijd, de platen tegen elkaar aanzitten, en als je je koppeling inknijpt deze van elkaar gaan?? (wel geinig, weet ik dat ook weer )

over je ketting: dan zit je achter wiel"los" deze moet je dus ff vast draaien

Dit bericht is gewijzigd door bennyboy op 27-4-2006 om 23:17 uur.
 
Harm 27-4-2006 23:21 Print reply

Posts: 3032
Als je de koppeling inknijpt gaan de platen van elkaar af. Punt uit
 
http://www.durtikkers.tk
-XyS- 27-4-2006 23:53 Print reply
Posts: 609
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Als je de koppeling inknijpt gaan de platen van elkaar af. Punt uit

?
niet dus
anders zouden ze platen ook niet op zijn ofwat zou die alleen maar beter ontkoppelen :P


, weetniet of je het serieus bedoelde.. maar ik wel ^^

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 27-4-2006 om 23:54 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
verwijderd1 28-4-2006 0:05 Print reply

Posts: 3527
leg dan is uit... waarom zou een brommer stil staan als platen op elkaar zitten, en ineens gaan rijden als ze van elkaar zijn... dat zou betekenen dat 1 kant van die planten vast zou zitten (niet rond draaien) hmmzz... kan iemand die dit 100 % cker weet hoe dit zit ut even uit leggen?
 
Henk-88 28-4-2006 2:35 Print reply

Posts: 26703
Als je de koppelingshendel indrukt, gaan de koppelingsplaten van elkaar (zodat er geen overbrenging meer plaatsvindt).

Haal de koppelingskap maar eens van je blok zodat je de koppeling ziet zitten. Knijp dan je koppelingshendeling in en kijk goed naar de koppeling. je zult dan zien dat het deksel naar buiten geduwd (tegen de veertjes in) wordt zodat de platen van elkaar los komen.

Als koppelingsplaten aan het verslijten zijn (dus dunner worden) moet je koppelingskabel dus steeds wat losser gesteld worden zodat het koppelingsdeksel de platen kan aandrukken. Stel je je koppelingskabel niet losser af en toe dan blijft het deksel op je koppeling dus ergens in de lucht zweven i.p.v. dat het de koppelingsplaten tegen elkaar aandrukt en zo een koppeling tot stand brengt.

N.B. Als je een nieuwe koppelingskabel monteert dan moet je eerst steeds strakker stellen omdat je kabel in het begin nogal rekt. Pas na een tijdje moet je af en toe de kabel wat losser draaien om te voorkomen dat de koppeling gaat slippen.



 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 28-4-2006 2:50 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Als je de koppelingshendel indrukt, gaan de koppelingsplaten van elkaar (zodat er geen overbrenging meer plaatsvindt).

Haal de koppelingskap maar eens van je blok zodat je de koppeling ziet zitten. Knijp dan je koppelingshendeling in en kijk goed naar de koppeling. je zult dan zien dat het deksel naar buiten geduwd (tegen de veertjes in) wordt zodat de platen van elkaar los komen.

Als koppelingsplaten aan het verslijten zijn (dus dunner worden) moet je koppelingskabel dus steeds wat losser gesteld worden zodat het koppelingsdeksel de platen kan aandrukken. Stel je je koppelingskabel niet losser af en toe dan blijft het deksel op je koppeling dus ergens in de lucht zweven i.p.v. dat het de koppelingsplaten tegen elkaar aandrukt en zo een koppeling tot stand brengt.

N.B. Als je een nieuwe koppelingskabel monteert dan moet je eerst steeds strakker stellen omdat je kabel in het begin nogal rekt. Pas na een tijdje moet je af en toe de kabel wat losser draaien om te voorkomen dat de koppeling gaat slippen.






Dit verhaal lijkt mij aardig te kloppen, toch wil ik even toevoegen dat de verkeerde olie ervoor kan zorgen dat de koppeling blijft 'plakken'

bij mijn TSX was dat ook het geval, tot een kennis mij andere olie aanraadde waardoor de koppeling niet meer 'plakte'

voordat ik de olie vervangen had, neigde de brommer tot wegrijden bij stilstand in de eerste versnelling, nadat ik de olie vervangen had met de andere olie 'plakte'de koppeling niet meer
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 3223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved