de laatste tijd rijd mijn brommer niet na behore.
als ik bijvoorbeeld stil moet staan bij stoplicht houd ik men koppeling in en laat ik em lekker in zen 1 staan dit doet iedereen denk ik? maar nu ontkoppelt hij niet helemaal meer en moet ik mijn voeten stevig aan de grond houden om te voorkomen dat ie naar vore blijft gaan... ik heb de stelschroef bij de koppelingshevel al helemaal uitgedraaid. nu ontkoppelt hij nog steeds ERG slecht...
is dit probleem op te lossen door nieuwe koppelingsplaten of denken jullie dat het probleem toch in een ander onderdeel van de koppeling zit?
nu zit ik ook nog met een ander probleem... als ik rijd heb ik de laatste tijd best vaak dat hij uit zijn versnelling schiet. dit gebeurt gewoon zomaar... je rijd rustig in zijn 4de versnelling en dan plots VROMMMMMMMM schiet ie eruit... iedereen kijkt je dan raar aan van wat is dat nu voor vrete gozer maar ik zit dan echt te balen op mijn brommer. nu hebk me laten vertellen dat dit verholpen kan worden door dikkere olie te gebruiken. kheb er nu 10w40 inzitten maar dan zou ik er miss. 15w40 in moeten gooien?
ik hoop op dit forum geholpen te worden met tips suggesties en natuurlijk de oplossing voor mijn ontkoppel en schakel probleem
dat van die olie zal wss niet helpen 10w40 is gewoon goed
verder kan het zo zijn dat je koppelings platen gewoon versleten/op zijn
die zou je kunnen vervangen
ik heb al een stalen hevel en hevelhouder... die waren al standaart? correct me if i'm rong. maar hij heeft het iig altijd goed gedaan met die hevels. maar de laatste tijd begon ie steeds vager te doen kheb em steeds strakker af moeten stellen maar nu zit ik echt op het uiterste...
dat van die olie...
een klasgenoot van me rijd owk een brommer met am6 blok.. die had hetz11de probleem met dat schakelen hij heeft er dikkere olie ingedaan en nu is het nagenoeg weg bij hem...
Dit bericht is gewijzigd door jeffreyRX op 27-4-2006 om 13:05 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jeffreyRX
ik heb al een stalen hevel en hevelhouder... die waren al standaart? correct me if i'm rong. maar hij heeft het iig altijd goed gedaan met die hevels. maar de laatste tijd begon ie steeds vager te doen kheb em steeds strakker af moeten stellen maar nu zit ik echt op het uiterste...
bij een tsx kan je hem onder ook nog strakker zetten
weet nie of dat bij die van jou ook kan?
moet je heel ff kijken
daar zijn ze juist voor die lui zitten er wel een beeetje heel erg fout
hmmzz... hoezo losser zetten :S
als er minder voering op zit moet iets over het algemeen strakker ?:S
Dit bericht is gewijzigd door richard3 op 27-4-2006 om 13:10 uur.
dus als je platen verslijten zouden ze dunner worden dus staat hij ontkoppeld.... dat volg ik wel jah ... dus als hij NIET ontkoppelt ligt het dus niet aan de platen? maar kdenk dat ze zoiezo aan vervanging toezijn want mijn topsnelheid haal ik owk niet meer... en erbij dat soms de toeren heel snel stijgen in vergelijking tot mijn snelheid.
ik heb de stelschroef bij de koppelingshevel al helemaal uitgedraaid. nu ontkoppelt hij nog steeds ERG slecht...
is dit probleem op te lossen door nieuwe koppelingsplaten of denken jullie dat het probleem toch in een ander onderdeel van de koppeling zit?
Koppelingsplaten die slecht ontkoppelen zijn goede platen lijkt mij. Als koppelingsplaten versleten zijn (of verneukt door auto-motorolie o.i.d.), zullen ze slechter gaan koppelen i.p.v. ontkoppelen.
Check eerst maar eens waarom de platen niet meer goed van elkaar komen als je je hendel aantrekt.
Zit er aan het andere eind van je koppelingskabel (bij het blok) mss ??k een stelschroef om de kabel wat strakker te zetten?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: richard3
verder kan het zo zijn dat je koppelings platen gewoon versleten/op zijn
die zou je kunnen vervangen
welkom op het forum
Dat wordt een duur welkom dan
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jeffreyRX
vervanging toezijn want mijn topsnelheid haal ik owk niet meer... en erbij dat soms de toeren heel snel stijgen in vergelijking tot mijn snelheid.
dit geeft idd aan je platen kunnen zijn versleten
(of je kabel nu te strak staat)
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning