MT70-nolimit |
25-4-2006 22:24 |
Posts: 4322 |
Het lager wordt te warm bij hoge toerentalle en belasting (malossi 70 bijv), dat zou niet gebeuren als het zaakje goed gesmeerd loopt
|
|
gaat lang goed |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-4-2006 22:24 |
Posts: 10560 |
het vliegwiel is toch een uitgebalanceerde massa ?
en de versnellingsbak geeft de hele tijd klappen bij bulten oid op de achterkant van het tandwiel (niet rondom gelijk)
LIJKT mij dat dit veel slechter is
ben trouwens nog steeds van mening dat veel honda blokken/lagers zijn verkacht door 7,50 filters
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-4-2006 om 22:25 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
BSTS |
25-4-2006 22:25 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik zeg niet dat het slechter is, een groter lager kan gewoon minder toeren aan dan een kleiner. zoek maar eens op in een lager boek van SKF ofzo
een grotere lager kan mischien niet zoveel toeren aan.
maar een beetje degelijke lager kan genoeg voorduren.
tenminste ik weet niet hoeveel toeren die van jou draait?
idd die neppe kut powerfilters die maken je blok ook niet beter
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 25-4-2006 om 22:28 uur.
|
|
sprintjah |
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 22:27 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het vliegwiel is toch een uitgebalanceerde massa ?
en de versnellingsbak geeft de hele tijd klappen bij bulten oid op de achterkant van het tandwiel (niet rondom gelijk)
LIJKT mij dat dit veel slechter is
jij snapt het, ik ben het volledig met je eens, het vliegwiel mag dan zwaar zijn maar is niet voor niets gebalanceerd
|
|
gaat lang goed |
|
BSTS |
25-4-2006 22:30 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
jij snapt het, ik ben het volledig met je eens, het vliegwiel mag dan zwaar zijn maar is niet voor niets gebalanceerd
ik sprak laatst iemand die 125 cc ek rijd.
die reed eerder sportklasse op een honda mb.
nadat zei een binnenrotor op de mb hadden was de linker lager veel minder belast.
iig het ging in verhouding langer mee.
een krukas met daaraan een vliegwiel zorg altijd wel voor trilling.
er komt wel een kracht op. dat vliegwiel heeft ook centrifigaal krachten. dat werkt ook op de lager
|
|
sprintjah |
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 22:36 |
Posts: 4322 |
dat komt eerder omdat ze voor het gebruik van een binnenrotor eerst de krukas op 0 of 0,01 hebben gezet anders slijt het wel degelijk harder.
|
|
gaat lang goed |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
25-4-2006 22:42 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
ik sprak laatst iemand die 125 cc ek rijd.
die reed eerder sportklasse op een honda mb.
nadat zei een binnenrotor op de mb hadden was de linker lager veel minder belast.
iig het ging in verhouding langer mee.
een krukas met daaraan een vliegwiel zorg altijd wel voor trilling.
er komt wel een kracht op. dat vliegwiel heeft ook centrifigaal krachten. dat werkt ook op de lager
door het uitbalanceren wordt er toch voor gezorgd dat de centrifigaal
krachten elkaar opheffen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
brommercrazy |
26-4-2006 9:38 |
Posts: 2594 |
Heeft vrij weinig te maken met vliegwiel, het komt gewoon doordat er in het verleden veel te lang is doorgereden met versleten lagers, maar ook doordat de lagers er vaak niet goed zijn uitgehaald.
www.vhs-tuning.nl kan er een nieuwe bus voor je inzetten.
|
|
|
|
dr.2takt |
26-4-2006 14:03 |
Posts: 314 |
hey als ik die discussies hoor op de eerste pagina zie,
dan denk ik metteen aan die gasten die altijd zitten te vertellen dat mt/mb blok zow goed is en dat am6 meuq is
maar ik bedoel hier niks mee hoor
|
|
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien |
|
Terror |
26-4-2006 14:11 |
Posts: 9269 |
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-4-2006 14:11 |
|