Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen bussen in carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36574 - Stalen bussen in carter
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 25-4-2006 22:24 Print reply

Posts: 4322
Het lager wordt te warm bij hoge toerentalle en belasting (malossi 70 bijv), dat zou niet gebeuren als het zaakje goed gesmeerd loopt
 
gaat lang goed
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-4-2006 22:24 Print reply

Posts: 10560
het vliegwiel is toch een uitgebalanceerde massa ?
en de versnellingsbak geeft de hele tijd klappen bij bulten oid op de achterkant van het tandwiel (niet rondom gelijk)


LIJKT mij dat dit veel slechter is

ben trouwens nog steeds van mening dat veel honda blokken/lagers zijn verkacht door 7,50 filters

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 25-4-2006 om 22:25 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BSTS 25-4-2006 22:25 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik zeg niet dat het slechter is, een groter lager kan gewoon minder toeren aan dan een kleiner. zoek maar eens op in een lager boek van SKF ofzo



een grotere lager kan mischien niet zoveel toeren aan.
maar een beetje degelijke lager kan genoeg voorduren.
tenminste ik weet niet hoeveel toeren die van jou draait?

idd die neppe kut powerfilters die maken je blok ook niet beter

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 25-4-2006 om 22:28 uur.
 
sprintjah
MT70-nolimit 25-4-2006 22:27 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het vliegwiel is toch een uitgebalanceerde massa ?
en de versnellingsbak geeft de hele tijd klappen bij bulten oid op de achterkant van het tandwiel (niet rondom gelijk)


LIJKT mij dat dit veel slechter is



jij snapt het, ik ben het volledig met je eens, het vliegwiel mag dan zwaar zijn maar is niet voor niets gebalanceerd
 
gaat lang goed
BSTS 25-4-2006 22:30 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

jij snapt het, ik ben het volledig met je eens, het vliegwiel mag dan zwaar zijn maar is niet voor niets gebalanceerd


ik sprak laatst iemand die 125 cc ek rijd.
die reed eerder sportklasse op een honda mb.
nadat zei een binnenrotor op de mb hadden was de linker lager veel minder belast.
iig het ging in verhouding langer mee.

een krukas met daaraan een vliegwiel zorg altijd wel voor trilling.
er komt wel een kracht op. dat vliegwiel heeft ook centrifigaal krachten. dat werkt ook op de lager
 
sprintjah
MT70-nolimit 25-4-2006 22:36 Print reply

Posts: 4322
dat komt eerder omdat ze voor het gebruik van een binnenrotor eerst de krukas op 0 of 0,01 hebben gezet anders slijt het wel degelijk harder.
 
gaat lang goed
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-4-2006 22:42 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


ik sprak laatst iemand die 125 cc ek rijd.
die reed eerder sportklasse op een honda mb.
nadat zei een binnenrotor op de mb hadden was de linker lager veel minder belast.
iig het ging in verhouding langer mee.

een krukas met daaraan een vliegwiel zorg altijd wel voor trilling.
er komt wel een kracht op. dat vliegwiel heeft ook centrifigaal krachten. dat werkt ook op de lager




door het uitbalanceren wordt er toch voor gezorgd dat de centrifigaal
krachten elkaar opheffen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
brommercrazy 26-4-2006 9:38 Print reply

Posts: 2594
Heeft vrij weinig te maken met vliegwiel, het komt gewoon doordat er in het verleden veel te lang is doorgereden met versleten lagers, maar ook doordat de lagers er vaak niet goed zijn uitgehaald.

www.vhs-tuning.nl kan er een nieuwe bus voor je inzetten.
 
dr.2takt 26-4-2006 14:03 Print reply

Posts: 314
hey als ik die discussies hoor op de eerste pagina zie,

dan denk ik metteen aan die gasten die altijd zitten te vertellen dat mt/mb blok zow goed is en dat am6 meuq is


maar ik bedoel hier niks mee hoor
 
eerst moet je de vader paaien daarna kun je de dochter naaien
Terror 26-4-2006 14:11 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
hey als ik die discussies hoor op de eerste pagina zie,

dan denk ik metteen aan die gasten die altijd zitten te vertellen dat mt/mb blok zow goed is en dat am6 meuq is


maar ik bedoel hier niks mee hoor



en voeg je nou iets nuttigs toe?

nee dus mondje dicht
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2006 14:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dtrjelmer
hey als ik die discussies hoor op de eerste pagina zie,

dan denk ik metteen aan die gasten die altijd zitten te vertellen dat mt/mb blok zow goed is en dat am6 meuq is


maar ik bedoel hier niks mee hoor



am6 blokken lopen de lagerhuizen ook wel uit als je de lagers niet optijd vervangt , een slechte filter monteerd , een lager verkeerd monteerd , demonteerd

en de kans dat 1 van deze dingen in 25 jaar tijd gebeurd is opzich best r?eel


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 2798 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved