Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen bussen in carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36574 - Stalen bussen in carter
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 25-4-2006 21:59 Print reply

Posts: 20445
owja..

uhm sypie

bij mt/b/x is het rechter lager groter dan het linker wat dus zou betekenen dat het rechter is slechter dan het linker
is ook niet zo..




Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-4-2006 om 22:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-4-2006 om 22:14 uur.
 
Sypie_Honda 25-4-2006 22:02 Print reply

Posts: 13830
ik zeg niet dat het slechter is, een groter lager kan gewoon minder toeren aan dan een kleiner. zoek maar eens op in een lager boek van SKF ofzo
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mb-gek 25-4-2006 22:03 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik zeg niet dat het slechter is, een groter lager kan gewoon minder toeren aan dan een kleiner. zoek maar eens op in een lager boek van SKF ofzo

heb je ook getallen

honda's zijn namelijk niet bepaald toerenbeukers over het algemeen

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
MT70-nolimit 25-4-2006 22:05 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

is al eens een discussie over geweest

rechts gaat bij nsr namelijk niet sneller kapot dan bij een mb mt


die loopt namelijk ook niet int olie bad


ligt wel degerlijk aan het vliegwiel dus


ik wil de discussie niet opnieuw starten het laatste wat ik erover zeg is dit: ik trek ook wel eens nsr blokken los waarvan beide bussen naar de klote zijn
 
gaat lang goed
Sypie_Honda 25-4-2006 22:06 Print reply

Posts: 13830
nee daarom, maar ik vermelt het ff.

dat hij ff weet dat je niet zomaar elk maat lager ergens in kan drukken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
christianos 25-4-2006 22:07 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

ik wil de discussie niet opnieuw starten het laatste wat ik erover zeg is dit: ik trek ook wel eens nsr blokken los waarvan beide bussen naar de klote zijn

niet zo vaak als linkerbussen

en lagers zijn hetzelfde, en smering ook

ent och 9 vand e 10 keer die linkerbus..
 
Schrabbekerke 25-4-2006 22:08 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
owja..

uhm sypie

bij mt/b/x is het rechter lager groter dan het linker wat dus zou betekenen dat het rechter is slechter dan het linker
is ook niet zo..



[...]




Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-4-2006 om 22:01 uur.


Ah, jullie doen wedstrijdjes ofzo?

 
mb-gek 25-4-2006 22:09 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Ah, jullie doen wedstrijdjes ofzo?


dat heet toeval:P

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
ironbird 25-4-2006 22:10 Print reply

Posts: 1096
ik heb mijn linkerlager ook moeten "tunen". niet met putjes te slaan, maar met groeven te slaan, over de hele breedte van het raakopppervlak van die lager. Gewoon met zo'n groot slagersmes gaat het perfect. En dat in combinatie met een beetje loctite...

ik rijd nu zo al bijna anderhalf jaar elke dag erme enaar school (20km), en er is nog steeds geen speling.


zon bus draaien kan ook natuurlijk, maar dat is ook een precisiewerkje
 
MT70-nolimit 25-4-2006 22:12 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Ah, jullie doen wedstrijdjes ofzo?


ik wordt er niet warm of koud van ook al zijn ze het niet met mij eens ik kan mijn bevindingen alsnog onderbouwen

Over het probleem van de lagerbussen:
Uit de praktijk, maat van me; rs 1998 met 80cc MHR, krukas houd het lang vol maar na verloop vantijd loopt de boel stuk, oorzaak: lagerbussen van de kruklagers zijn ovaal uitgesleten in een ei-vorm in de richting van de slag.

Lagerhuis uitkotteren, nieuwe bus, de rs loopt weer probleemloos met de 80cc mhr
 
gaat lang goed
prijs 25-4-2006 22:17 Print reply
Posts: 380
Lager links bij mt5 is 62/22 buitenmaat 50 en binnenmaat 22, de volgende maat lager is de 63/22 met buitenmaat 56 deze kan 18000 toeren aan, lijkt mij genoeg. Maar dan zit je nog dat het lager in het slappe aluminium zit, en dit blijkt dus niet te werken.

Maar ik had iets opgevangen dat in staphorst een bedrijf zat dat vaker stalen bussen in honda carters zet, en deze zoek ik eigenlijk
 
hoi
BSTS 25-4-2006 22:17 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]

is al eens een discussie over geweest

rechts gaat bij nsr namelijk niet sneller kapot dan bij een mb mt


die loopt namelijk ook niet int olie bad


ligt wel degerlijk aan het vliegwiel dus


idd.
dat vliegwiel is zwaar en lomp.
en beide lagers zijn naar mijn meninge goed gesmeerd
 
sprintjah
MT70-nolimit 25-4-2006 22:20 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]

idd.
dat vliegwiel is zwaar en lomp.
en beide lagers zijn naar mijn meninge goed gesmeerd

ja tuurlijk jij hebt natuurlijk al metingen uitgevoerd op wat voor bedrijfstemperatuur beide lagers werken, man je praatt onzin
 
gaat lang goed
mb-gek 25-4-2006 22:22 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

ja tuurlijk jij hebt natuurlijk al metingen uitgevoerd op wat voor bedrijfstemperatuur beide lagers werken, man je praatt onzin

waarom wordt dat systeem dan zo vaak uitgevoerd?
als het niet goed zou werken?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
BSTS 25-4-2006 22:23 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

ja tuurlijk jij hebt natuurlijk al metingen uitgevoerd op wat voor bedrijfstemperatuur beide lagers werken, man je praatt onzin


mijn lagers zijn iig gesmeerd.
allebij.

ik weet niet hoeveel olie jij in je blok stopt.
maar mijn lagers zijn goed gesmeerd
 
sprintjah

Dit topic is 2776 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved