christianos |
25-4-2006 21:59 |
Posts: 20445 |
owja..
uhm sypie
bij mt/b/x is het rechter lager groter dan het linker wat dus zou betekenen dat het rechter is slechter dan het linker
is ook niet zo..
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-4-2006 om 22:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-4-2006 om 22:14 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
25-4-2006 22:02 |
Posts: 13830 |
ik zeg niet dat het slechter is, een groter lager kan gewoon minder toeren aan dan een kleiner. zoek maar eens op in een lager boek van SKF ofzo
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mb-gek |
25-4-2006 22:03 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ik zeg niet dat het slechter is, een groter lager kan gewoon minder toeren aan dan een kleiner. zoek maar eens op in een lager boek van SKF ofzo
heb je ook getallen
honda's zijn namelijk niet bepaald toerenbeukers over het algemeen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 22:05 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
is al eens een discussie over geweest
rechts gaat bij nsr namelijk niet sneller kapot dan bij een mb mt
die loopt namelijk ook niet int olie bad
ligt wel degerlijk aan het vliegwiel dus
ik wil de discussie niet opnieuw starten het laatste wat ik erover zeg is dit: ik trek ook wel eens nsr blokken los waarvan beide bussen naar de klote zijn
|
|
gaat lang goed |
|
Sypie_Honda |
25-4-2006 22:06 |
Posts: 13830 |
nee daarom, maar ik vermelt het ff.
dat hij ff weet dat je niet zomaar elk maat lager ergens in kan drukken.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
christianos |
25-4-2006 22:07 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ik wil de discussie niet opnieuw starten het laatste wat ik erover zeg is dit: ik trek ook wel eens nsr blokken los waarvan beide bussen naar de klote zijn
niet zo vaak als linkerbussen
en lagers zijn hetzelfde, en smering ook
ent och 9 vand e 10 keer die linkerbus..
|
|
|
|
Schrabbekerke |
25-4-2006 22:08 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
owja..
uhm sypie
bij mt/b/x is het rechter lager groter dan het linker wat dus zou betekenen dat het rechter is slechter dan het linker
is ook niet zo..
[...]
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 25-4-2006 om 22:01 uur.
Ah, jullie doen wedstrijdjes ofzo?
|
|
|
|
mb-gek |
25-4-2006 22:09 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
Ah, jullie doen wedstrijdjes ofzo?
dat heet toeval:P
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
ironbird |
25-4-2006 22:10 |
Posts: 1096 |
ik heb mijn linkerlager ook moeten "tunen". niet met putjes te slaan, maar met groeven te slaan, over de hele breedte van het raakopppervlak van die lager. Gewoon met zo'n groot slagersmes gaat het perfect. En dat in combinatie met een beetje loctite...
ik rijd nu zo al bijna anderhalf jaar elke dag erme enaar school (20km), en er is nog steeds geen speling.
zon bus draaien kan ook natuurlijk, maar dat is ook een precisiewerkje
|
|
|
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 22:12 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
Ah, jullie doen wedstrijdjes ofzo?
ik wordt er niet warm of koud van ook al zijn ze het niet met mij eens ik kan mijn bevindingen alsnog onderbouwen
Over het probleem van de lagerbussen:
Uit de praktijk, maat van me; rs 1998 met 80cc MHR, krukas houd het lang vol maar na verloop vantijd loopt de boel stuk, oorzaak: lagerbussen van de kruklagers zijn ovaal uitgesleten in een ei-vorm in de richting van de slag.
Lagerhuis uitkotteren, nieuwe bus, de rs loopt weer probleemloos met de 80cc mhr
|
|
gaat lang goed |
|
prijs |
25-4-2006 22:17 |
Posts: 380 |
Lager links bij mt5 is 62/22 buitenmaat 50 en binnenmaat 22, de volgende maat lager is de 63/22 met buitenmaat 56 deze kan 18000 toeren aan, lijkt mij genoeg. Maar dan zit je nog dat het lager in het slappe aluminium zit, en dit blijkt dus niet te werken.
Maar ik had iets opgevangen dat in staphorst een bedrijf zat dat vaker stalen bussen in honda carters zet, en deze zoek ik eigenlijk
|
|
hoi |
|
BSTS |
25-4-2006 22:17 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
is al eens een discussie over geweest
rechts gaat bij nsr namelijk niet sneller kapot dan bij een mb mt
die loopt namelijk ook niet int olie bad
ligt wel degerlijk aan het vliegwiel dus
idd.
dat vliegwiel is zwaar en lomp.
en beide lagers zijn naar mijn meninge goed gesmeerd
|
|
sprintjah |
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 22:20 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
idd.
dat vliegwiel is zwaar en lomp.
en beide lagers zijn naar mijn meninge goed gesmeerd
ja tuurlijk jij hebt natuurlijk al metingen uitgevoerd op wat voor bedrijfstemperatuur beide lagers werken, man je praatt onzin
|
|
gaat lang goed |
|
mb-gek |
25-4-2006 22:22 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ja tuurlijk jij hebt natuurlijk al metingen uitgevoerd op wat voor bedrijfstemperatuur beide lagers werken, man je praatt onzin
waarom wordt dat systeem dan zo vaak uitgevoerd?
als het niet goed zou werken?
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
BSTS |
25-4-2006 22:23 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ja tuurlijk jij hebt natuurlijk al metingen uitgevoerd op wat voor bedrijfstemperatuur beide lagers werken, man je praatt onzin
mijn lagers zijn iig gesmeerd.
allebij.
ik weet niet hoeveel olie jij in je blok stopt.
maar mijn lagers zijn goed gesmeerd
|
|
sprintjah |
|