Remco RS |
25-4-2006 21:26 |
|
Sypie_Honda |
25-4-2006 21:30 |
Posts: 13830 |
thomas jongsma heeft dit ook gedaan...
ik ben het btw ook van plan, ik word ook een beetje zat van die locktite tuning.
ik moet ook nog ff uitzoeken hoe het allemaal zit het enzo!
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mb-gek |
25-4-2006 21:31 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]
Killerbean heeft dit gedaan, inbox hem ff
[...]
maar miss is dit een ander iets
Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 25-4-2006 om 21:29 uur.
dat was een beun busje deromheen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
Almer |
25-4-2006 21:37 |
Posts: 3325 |
hmm beter frees je je carter uit en zet je der een lager in met andere maten, zo heb je meer "vlees" waar het lager contact maakt en draai je ze der dus ook niet meer uit
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
BSTS |
25-4-2006 21:42 |
Posts: 4241 |
uit laten kotteren.
en dan een pas bus - of idd een andere maat lager,
lijkt me wel verstandig om een niet al te afwijkend lager te nemen.
ivm met uitzetten van materiaal bij hoge tempratuur.
ik heb zelf gelukkig men carters nog netjes.
maar idd de linker carters helft van mt/mb is9 van de 10 keer uitgesleten
|
|
sprintjah |
|
Sypie_Honda |
25-4-2006 21:44 |
Posts: 13830 |
onthoudt wel, een groter lager kan minder hoge toerentallen aan
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 21:46 |
Posts: 4322 |
Tenzij je het zelf doet, anders kost het kotteren en persen van een neiuwe bus zo'n 100-150 euro. Je bent alleen wel heel lang van je revisie af. Het helpt zeker bij de honda blokjes die van 70 of 125cc stuk lopen doordat de linkerbus uitgelubbert raakt, maar zeker bij am-6 blokken is het ook ideaal bij 80cc setups e.d.
|
|
gaat lang goed |
|
cerberus10 |
25-4-2006 21:46 |
Posts: 2338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
onthoudt wel, een groter lager kan minder hoge toerentallen aan
c3 lagertje erin en dat maakt het niet zoveel uit.
|
|
|
|
Schrabbekerke |
25-4-2006 21:46 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
uit laten kotteren.
en dan een pas bus - of idd een andere maat lager,
lijkt me wel verstandig om een niet al te afwijkend lager te nemen.
ivm met uitzetten van materiaal bij hoge tempratuur.
ik heb zelf gelukkig men carters nog netjes.
maar idd de linker carters helft van mt/mb is9 van de 10 keer uitgesleten
Je kan het ook overdrijven he..
|
|
|
|
BSTS |
25-4-2006 21:49 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
Je kan het ook overdrijven he..
wat overdrijf ik dan?
bijna alle carters die ik handen had waren de linker deel van uitgesleten.
dat zware vliegwiel is ook een last ja, dus logisch
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 25-4-2006 om 21:50 uur.
|
|
sprintjah |
|
Sypie_Honda |
25-4-2006 21:51 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
wat overdrijf ik dan?
volgens mij bedoelt hij dat van die carters.
hij heeft het nog ligt opgevat, zeg maar gerust 49 uit de 50 zijn uitgesleten
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
me myself and I |
25-4-2006 21:54 |
Posts: 2222 |
sjeses wat toevallig, we zijn ook net met mijn blokje bezig, ben dr net 5 minuten weer... ook een uitgesleten krukas holte, ze konden er een nieuwe bus inzetten voor 75 euro maar dan ben je ook een tijd klaar... loctite en dergelijke zijn maar tijdelijke oplossingen..
|
|
... Boe! |
|
MT70-nolimit |
25-4-2006 21:55 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
wat overdrijf ik dan?
bijna alle carters die ik handen had waren de linker deel van uitgesleten.
dat zware vliegwiel is ook een last ja, dus logisch
komt eerder omdat die kant niet in een oliebad loopt, wat het rechter lager te verduren krijgt is ook geen lauwe pis hoor
|
|
gaat lang goed |
|
christianos |
25-4-2006 21:57 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
komt eerder omdat die kant niet in een oliebad loopt, wat het rechter lager te verduren krijgt is ook geen lauwe pis hoor
neej komt duidelijk door het vliegwiel
neem nsr/sh/mbx
ook altijd een linker uitgesleten lager
terwijl het rechter ook door het mengsel wordt gesmeerd
heeft dus niks met de smering te maken
|
|
|
|
mb-gek |
25-4-2006 21:57 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
komt eerder omdat die kant niet in een oliebad loopt, wat het rechter lager te verduren krijgt is ook geen lauwe pis hoor
is al eens een discussie over geweest
rechts gaat bij nsr namelijk niet sneller kapot dan bij een mb mt
die loopt namelijk ook niet int olie bad
ligt wel degerlijk aan het vliegwiel dus
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|