Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Stalen bussen in carter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36574 - Stalen bussen in carter
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

prijs 25-4-2006 21:26 Print topicpost
Posts: 380
Ik heb nogal last van uitgeraggelde carters bij de krukas-lagers van mijn MT5, en ik heb op verschillende manieren geprobeerd mijn krukaslagers vast in mijn carters te krijgen:

-Met Loctite
-Puntjes in je carter slaan

Deze methodes werden mij aangeraden door de bromboer, alleen ze werken maar een paar weken en dan heb je weer krukasspeling van een paar millimeter.

Nu hoorde ik dat je metalen ringen in je carters kunt laten draaien, om daar je lagers in te persen. Dit schijnt onverwoestbaar te zijn, en nou is mijn vraag wat jullie ervaring hiermee is en welke bedrijven dit kunnen??

 
hoi

Remco RS 25-4-2006 21:26 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prijs
Ik heb nogal last van uitgeraggelde carters bij de krukas-lagers van mijn MT5, en ik heb op verschillende manieren geprobeerd mijn krukaslagers vast in mijn carters te krijgen:

-Met Loctite
-Puntjes in je carter slaan

Deze methodes werden mij aangeraden door de bromboer, alleen ze werken maar een paar weken en dan heb je weer krukasspeling van een paar millimeter.

Nu hoorde ik dat je metalen ringen in je carters kunt laten draaien, om daar je lagers in te persen. Dit schijnt onverwoestbaar te zijn, en nou is mijn vraag wat jullie ervaring hiermee is en welke bedrijven dit kunnen??


Killerbean heeft dit gedaan, inbox hem ff
Quote:

Scheurtje in het carter is opgelost met een koperen busje erop en loctite 603 erin.



maar miss is dit een ander iets

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 25-4-2006 om 21:29 uur.
 
Sypie_Honda 25-4-2006 21:30 Print reply

Posts: 13830
thomas jongsma heeft dit ook gedaan...

ik ben het btw ook van plan, ik word ook een beetje zat van die locktite tuning.

ik moet ook nog ff uitzoeken hoe het allemaal zit het enzo!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mb-gek 25-4-2006 21:31 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

Killerbean heeft dit gedaan, inbox hem ff
[...]


maar miss is dit een ander iets

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 25-4-2006 om 21:29 uur.

dat was een beun busje deromheen

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Almer 25-4-2006 21:37 Print reply

Posts: 3325
hmm beter frees je je carter uit en zet je der een lager in met andere maten, zo heb je meer "vlees" waar het lager contact maakt en draai je ze der dus ook niet meer uit
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
BSTS 25-4-2006 21:42 Print reply

Posts: 4241
uit laten kotteren.
en dan een pas bus - of idd een andere maat lager,


lijkt me wel verstandig om een niet al te afwijkend lager te nemen.
ivm met uitzetten van materiaal bij hoge tempratuur.

ik heb zelf gelukkig men carters nog netjes.
maar idd de linker carters helft van mt/mb is9 van de 10 keer uitgesleten

 
sprintjah
Sypie_Honda 25-4-2006 21:44 Print reply

Posts: 13830
onthoudt wel, een groter lager kan minder hoge toerentallen aan
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MT70-nolimit 25-4-2006 21:46 Print reply

Posts: 4322
Tenzij je het zelf doet, anders kost het kotteren en persen van een neiuwe bus zo'n 100-150 euro. Je bent alleen wel heel lang van je revisie af. Het helpt zeker bij de honda blokjes die van 70 of 125cc stuk lopen doordat de linkerbus uitgelubbert raakt, maar zeker bij am-6 blokken is het ook ideaal bij 80cc setups e.d.
 
gaat lang goed
cerberus10 25-4-2006 21:46 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
onthoudt wel, een groter lager kan minder hoge toerentallen aan

c3 lagertje erin en dat maakt het niet zoveel uit.
 
Schrabbekerke 25-4-2006 21:46 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
uit laten kotteren.
en dan een pas bus - of idd een andere maat lager,


lijkt me wel verstandig om een niet al te afwijkend lager te nemen.
ivm met uitzetten van materiaal bij hoge tempratuur.

ik heb zelf gelukkig men carters nog netjes.
maar idd de linker carters helft van mt/mb is9 van de 10 keer uitgesleten



Je kan het ook overdrijven he..
 
BSTS 25-4-2006 21:49 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Je kan het ook overdrijven he..


wat overdrijf ik dan?
bijna alle carters die ik handen had waren de linker deel van uitgesleten.
dat zware vliegwiel is ook een last ja, dus logisch

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 25-4-2006 om 21:50 uur.
 
sprintjah
Sypie_Honda 25-4-2006 21:51 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


wat overdrijf ik dan?


volgens mij bedoelt hij dat van die carters.

hij heeft het nog ligt opgevat, zeg maar gerust 49 uit de 50 zijn uitgesleten
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
me myself and I 25-4-2006 21:54 Print reply

Posts: 2222
sjeses wat toevallig, we zijn ook net met mijn blokje bezig, ben dr net 5 minuten weer... ook een uitgesleten krukas holte, ze konden er een nieuwe bus inzetten voor 75 euro maar dan ben je ook een tijd klaar... loctite en dergelijke zijn maar tijdelijke oplossingen..
 
... Boe!
MT70-nolimit 25-4-2006 21:55 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


wat overdrijf ik dan?
bijna alle carters die ik handen had waren de linker deel van uitgesleten.
dat zware vliegwiel is ook een last ja, dus logisch



komt eerder omdat die kant niet in een oliebad loopt, wat het rechter lager te verduren krijgt is ook geen lauwe pis hoor
 
gaat lang goed
christianos 25-4-2006 21:57 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

komt eerder omdat die kant niet in een oliebad loopt, wat het rechter lager te verduren krijgt is ook geen lauwe pis hoor

neej komt duidelijk door het vliegwiel

neem nsr/sh/mbx

ook altijd een linker uitgesleten lager

terwijl het rechter ook door het mengsel wordt gesmeerd

heeft dus niks met de smering te maken
 
mb-gek 25-4-2006 21:57 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

komt eerder omdat die kant niet in een oliebad loopt, wat het rechter lager te verduren krijgt is ook geen lauwe pis hoor

is al eens een discussie over geweest

rechts gaat bij nsr namelijk niet sneller kapot dan bij een mb mt


die loopt namelijk ook niet int olie bad


ligt wel degerlijk aan het vliegwiel dus

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??

Dit topic is 2775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved