Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 5plaats koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1257 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3656 - 5plaats koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 28-4-02?11:02 Print topicpost
Posts: 4082
heeft hier iemand ervaring mee? of weet iemand of het kan? een 4plaats koppeling ombouwen na 5plaatst. want 4plaats koppeling houd het vermogen niet.
 

Neonlampje 28-4-02?11:17 Print reply

Posts: 14825
hmm wil niet volgens mij... niet alleen dehoogte van het koppelingshuis moet hoger, ook de ribels die erin zitten waar de koppelingsplaten in vallen...

(envolgens mij past dat niet eens, een 5plaats...)

Wat een betere oplossing is (wat bartjan ook heeft volgens mij) is een 4 plaatskoppeling en daar cbr-veertjes op zetten, of anders normale veren en daar een ring voor zetten zodat ze strakker komen te staan, dat scheelt al erg veel...

en uiterste oplossing een drogekoppeling bouwen... stond laatst iets over op i-net, is opzich wel een leuk projectje
 
70malossi 28-4-02?11:27 Print reply
Posts: 4176
ikzelf het meer t idee dat t door de kracht van de veren komt dan door t aantal platen.
mijn 128 trekt m er ook zo door de koppeling
dan gaat ie wel meer herrie/toeren draaien maar kom je niks sneller vooruit.
zeker zo rond de 8000 rpm.
nej er gewoon crossmotor veren in.
hans heefd gesproken
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Sneks 28-4-02?11:52 Print reply
Posts: 2499
Hoe doen ze dat eigenlijk in de race? Draaien ze daar hun koppelingshuis uit om er een 5de plaat in kwijt te kunnen, of monteren ze sterkere veren. Het laatste lijkt mij makkelijker.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 28-4-02?12:00 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Hoe doen ze dat eigenlijk in de race? Draaien ze daar hun koppelingshuis uit om er een 5de plaat in kwijt te kunnen, of monteren ze sterkere veren. Het laatste lijkt mij makkelijker.
volgens bartjan (nsr race gast) gewoon sterkere veren)
 
e van kalsbeek 28-4-02?12:05 Print reply
Posts: 354
jah je kan het best betere veren kopen want 1extra koppelingsplaat monteeren word echt een heel gedoe, je zou in plaats van 1extra de andere messhien ook probeeren te versterken
 
RS VAN AF 99 GEZOCHT MAIL ME ALS JE ER 1 TEKOOP HEBT
verwijderd 28-4-02?13:13 Print reply
Posts: 4082
ja, maar een 50cc hoogtoerige race nsr heeft niet veel pk vergeleken met 90cc crosser cil getuned, opmaat uitlaat, 32/34mm cabby met kelk enz.
plus dat die 50cc's hoogtoeriger zijn dan komt er veel minder kracht op de koppeling ook al zouden ze evenveel pk hebben. dus ik denk dat alleen sterkere veertjes ook niet voldoende wordt

lude: welke ribbels in het koppelingshuis? die zijn niet orgineel hoor er komt uiteraard een vers huis in waar geen ribbels voelbaar zijn.

ik dacht zelf aan: dat deksel van de koppeling zelf afdraaien daar binnenin, zodat ie meer na buiten komt. en nog ff iets bedacht: die vul platen afvlakken, en dan opruwen met staalborstel of flex

ik denk dat sommigen het wel door hebben, is voor de pro-stock klasse NK brommersprint te jubbega (das hier om de hoek)
en we gaan winnen!! (berekeningen van poorttiming en uitlaat enz doet erik(mbx owner)

op na de 110km/h in 150meter!! whoeisz

[This message is edited by symen kalsbeek on 28-4-02 13:20]
 
Sneks 28-4-02?14:07 Print reply
Posts: 2499
welke cilinder gaan jullie gebruiken?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 28-4-02?14:24 Print reply
Posts: 4082
we zoeken een LC CR80 cilinder, of iets anders, van een racer ofzo, weet iemand iets??? maximaal 90cc
 
DeAmOnChiLd 28-4-02?14:28 Print reply
Posts: 875
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

en uiterste oplossing een drogekoppeling bouwen... stond laatst iets over op i-net, is opzich wel een leuk projectje



heb je tijd teveel neon.

een droge koppeling maken zelf KOST TIJD HEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEL TIJD en het kost GELD HEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEL GELD dus tsja tis maar wat je leuk vind.

 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Rens 28-4-02?15:20 Print reply

Posts: 6863
Mijn conclusie is dat jullie zeuren
Als je bij 50cc.nl gewoon originele HONDA koppelingsplaten koopt en versterkte koppelings veren voor mb8 (deze zijn langer, breder,dikker en stugger) heb je nergens last van!!!

LIMFA heeft gesproken
 
achter de maan is alles beter
70malossi 28-4-02?15:29 Print reply
Posts: 4176
ik heb een mb8 blok onder mn mt,dus ik mag aannemen dat er mb8 veren i nzitten.ook heb ik oro hond aplaten.
en nog slipt ie. dus .................?
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Rens 28-4-02?15:41 Print reply

Posts: 6863
Jaaa maar jij hebt de originele veren erin zitten dat zijn van die zielige kleine dingetjes die ook in een ballpen zitten, je moet goede kopen -> versterkte veren voor mb8 die zijn half blauw gespoten
 
achter de maan is alles beter
Pingu 28-4-02?16:05 Print reply
Posts: 1842
ik heb nu bij mijn nsr (3 plaats ) cr80 veertjus erin gepleurd en dat gaaat goed. je kunt misschien ook platen van een crosser kopen?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Woeter 28-4-02?17:31 Print reply

Posts: 2832
ik zat laatst op een site waar ze een complete droge koppeling voor NSR te koop hadden! was wel meer dan 1000 piek, maar wel helemaal compleet. Ik weet alleen de site niet meer, ik weet zeker dat iemand de link hier een keer heeft neergezet
 
Honda CR 28-4-02?19:22 Print reply
Posts: 7
ja gewoon CR80 veren erin gooien is echt het beste dan meer platen erin zetten
 

Dit topic is 1656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved