Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvork keerringen vervangen nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36558 - Voorvork keerringen vervangen nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 25-4-2006 14:25 Print topicpost

Posts: 692
Hallo,

Heb ook al de faq doorgespit, maar daar kon ik mijn probleem niet vinden.

Ik moet dus de keerringen vervangen. Heb nu mijn voorwiel eruit, en de 2 bouten boven op het stuur los, en ook nog mijn 2 bouten van die driehoek... hoe noem je zoietsook alweer. Maar hoe krijg ik die onderste poten nou van de bovenste. Dus de buitenste van de binnenste... Want snap er helemaal niks van. Of hoe haal ik die complete poten eruit.

Bedankt!
 

jong 25-4-2006 14:26 Print reply

Posts: 1445
lees het wat beter door..en die 3hoek, bedoel je je kroonplaat?
 
vanwalsum 25-4-2006 14:28 Print reply

Posts: 692
jah idd.. kroonplaat. Die heb ik dus los. Maar hoe moet ik verder gaan. Want de faq is iets te onduidelijk voor mij. Ik snap hem niet helemaal.

Hoe moet ik dus verder gaan
 
Henk-88 25-4-2006 14:31 Print reply

Posts: 26703
Zitten er geen (inbus-) bouten onderin je onderpoten?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 25-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Zitten er geen (inbus-) bouten onderin je onderpoten?


jawel en die moeten los, ts dacht toch niet dat de onderpoten zomaar los aan de bovenpoten zaten?
 
vanwalsum 25-4-2006 14:38 Print reply

Posts: 692
zo.. heb nu 1 poot uit de brommer. Alleen nu nog een grote inbus zoeken met een goede hefboom. want die zitten echt moervast
 
richard3 25-4-2006 14:39 Print reply

Posts: 5198
idd :S
zit gewoon in de onderpoot een imbus die moet los en dan kan je de bovenpoot er zo afhalen
 
op naar de grote brommers
richard3 25-4-2006 14:55 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
zo.. heb nu 1 poot uit de brommer. Alleen nu nog een grote inbus zoeken met een goede hefboom. want die zitten echt moervast



dan is er iets niet goed
die mogen namelijk niet zo heel strak
vast is vast

 
op naar de grote brommers
vanwalsum 25-4-2006 22:25 Print reply

Posts: 692
zo, net een goeie 2e handse vork op de kop kunnen tikken. Perfect ding, kurkdroog. En veert een stuk beter/stroever dan de andere. De ouwe was gewoon versleten, had ook al van die slijtplekken op de binnenste buizen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-4-2006 22:42 Print reply

Posts: 10835
als je er nog eens mee zit kan je ook de keerringen met een parker eruit trekken, dan hoeven de poten niet uit elkaar, alleen maar uit de kroonplaten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rubbert 25-4-2006 22:44 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je er nog eens mee zit kan je ook de keerringen met een parker eruit trekken, dan hoeven de poten niet uit elkaar, alleen maar uit de kroonplaten



idd maar waarom moet dat nou met een parker?
maar idd dan hoef je niet de hele demper uit elkaar schroeven (scheelt heel wat gekloot)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 25-4-2006 om 22:45 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
steven-o 25-4-2006 23:03 Print reply

Posts: 953
dan wil ik wel is weten hoe je dat doet

maar ff ontopic: die onderste inbus dus losdraaien, en dan trekt je de binnepoot eruit. bij mijn kx trok je dan meteen de keerring mee. succes nog
 
gpr tekoop! inbox voor foto's
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-4-2006 23:04 Print reply

Posts: 10835
spreektaal uit mijn dorp denk ik.

en die gaan er hendig in
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-4-2006 23:13 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



idd maar waarom moet dat nou met een parker?
maar idd dan hoef je niet de hele demper uit elkaar schroeven (scheelt heel wat gekloot)

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 25-4-2006 om 22:45 uur.


parker is gewoon schroefje is dacht ik niet alleen z-nederlands begrip


mare als bij die oude toch al de bling eraf was ivm slijten had ik ook andere gehaald
 
mulder 25-4-2006 23:18 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven-o
dan wil ik wel is weten hoe je dat doet

maar ff ontopic: die onderste inbus dus losdraaien, en dan trekt je de binnepoot eruit. bij mijn kx trok je dan meteen de keerring mee. succes nog


jouw kawa is usd? anders is dat gewoon normaal hoor..
@ richard, die dingen zitten altijd tantu vast
 
steven-o 25-4-2006 23:19 Print reply

Posts: 953
k weet heus wel wat een parker is

@ mulder: nee, ik heb n wat ouder model kawa en zit normale vork op

edit: maar vertel hoe je ze eruit krijgt met parkers

Dit bericht is gewijzigd door steven-o op 25-4-2006 om 23:20 uur.
 
gpr tekoop! inbox voor foto's

Dit topic is 1428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved