Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - versleten? of hoort dit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3655 - versleten? of hoort dit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 28-4-02?10:27 Print topicpost

Posts: 2339
eej ik vraag me af of dit hoord:
dit doe ik als ik terug schakel ik laat me gas los en koppeling in ff wachte dat die niet meer helemaal in zn toeren zit en dan tik ik hem terug maar ik hoor hem er telkens inklappen (maar het vage is niet altijd) waar licht dit aan versleten lagers? of doe ik het gewoon niet goed?
 

Neonlampje 28-4-02?11:02 Print reply

Posts: 14825
koppeling eventueel wat harder aanspannen? en dat klakken dat kan ook je koppelinshuis zijn, is opzich niet zo heel erg...
je moet btw koppeling maar heel kort inhouden, het toerental wattie bij die snelheid nodig heeft paktie dan gewwon direct, scheelt je veel tijd tijdens optrekken
 
-Michiel RS- 28-4-02?11:32 Print reply
Posts: 2803
je schakelt gewoon nog bij een te hoge snelheid naar z'n 1 of 2 , dan hoor je dat.
dus eerst uit laten rijden en dan pas in ze 1 of 2 zetten.
 
70malossi 28-4-02?11:36 Print reply
Posts: 4176
hierop moet ik je toch tegenspreken michiel.
niet slaan he.want dan vindt ik je niet meer lief.
je krijgt wel een banaantje van me.
of de brommer nog rijd of niet ,of hard of zacht,maakt geen baboon uit.
de bak en de motor zijn van me kaar gescheiden door de ingetrokken koppeling.
dus of ie nou hard of zacht rijd maakt niks uit.
als er geen vermogen op de bak meer zit.dus met koppeling in.kan hij m bij 130 kmh met geteunde en gehoonde 110 mal lc 6 bak hendig in zn 1 zetten.als ie dan de koppeling maar niet loslaat.
dat klakken is gewoon goed,dan weet je zeker dat ie in de versnelling staat
en dat is dus gewoon de wals dat alles geod zit.niks aant handje.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Neonlampje 28-4-02?12:06 Print reply

Posts: 14825
ja, ik vin het eigenlijk ook bestwel stoer
dat je gewoon KLAK hoort wanneer je overschakelt...
 
DeAmOnChiLd 28-4-02?13:31 Print reply
Posts: 875
Hans ik had dan ff een vraagje???

Ik rij dan een honda mb en ik probeer dat dus ook af en toe wat jij zegt dus heel hoog in snelheid koppeling in en dan terug schakelen van 4 naar 1 maar hoe lager ik kom hoe meer me bak gaat rammelen en als ik em in ze 1 zet dan lijkt et wel of ie gewoon in 1 keer alle tandjes van me as af schraapt is dat dan normaal dus door die snelheid dat dat komt of ligt dat gewoon aan me versnellingsbak


misschien ff me koppeling wat strakker aantrekken???

ik ga wel ff stoeien

 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Joost 28-4-02?13:45 Print reply
Posts: 1108
Welke maloot schakeld en een keer terug van de 4-1??!! Geen wonder dat de bak raar doet!

Een kleine klik is normaal, een grote 'tok' niet. Gebeurt dit wel, dan heb je waarschijnlijk je ketting te slap staan. Als je koppeling inknijpt gaat je ketting namenlijk net anders om werken als normaal, je brommer duwt je blok. De onderkant komt dus strak te staan. Laat je nu weer de koppeling los of je schakelt over dan gaat de bovenkant weer strak staan.
Heb je teveel speling op je ketting, dan maakt ie op dat moment een klap.

Dit kan ook gebeuren als je de koppeling nog in hebt, de koppeling heeft namenlijk altijd wrijving. Ook als je hem helemaal ontkopelt hebt.
 
It is going to be a Endless summer...
NSR JunK 28-4-02?17:02 Print reply

Posts: 2339
oke nu snap ik het helemaal niet meer hij doet het echt wel hoor als ik BV van zn 3 (rij ik 50) koppeling inknijp en gelijk terug schakel hoor ik BONK! en als ik wacht todat ik 30 rij dan bonkt die niet alhoewel als ik weer te langzaam ga dan doet die wel weer BONK

en mn ketting kan het niet zijn want die staat strak kan het misschien zo zijn dat mn koppeling niet goed strak staat en dat die daarom niet goed ontkoppelt en dat die daarom zegmaar gelijk nadat ik overschakel met de koppeling in toch nog net kontakt maakt? en dat je door het toeren verschil dan bonk hoort? als dit het is hoe strak moet je je koppeling zetten? of is dat verschillend?

owja joost ik schakel niet van zn 4 gelijk naar zn 1 aap
 
-Michiel RS- 28-4-02?19:40 Print reply
Posts: 2803
Duss je hoort een duidelijke 'BONK!' ?
En als je daarna omkijkt ligt er dan niet een Motorblok op straat ? :n


Quote:
Originally posted by: Hans ?C(ventig) uit M(alossi)

hierop moet ik je toch tegenspreken michiel.
niet slaan he.want dan vindt ik je niet meer lief.
je krijgt wel een banaantje van me.
of de brommer nog rijd of niet ,of hard of zacht,maakt geen baboon uit.
de bak en de motor zijn van me kaar gescheiden door de ingetrokken koppeling.
dus of ie nou hard of zacht rijd maakt niks uit.
als er geen vermogen op de bak meer zit.dus met koppeling in.kan hij m bij 130 kmh met geteunde en gehoonde 110 mal lc 6 bak hendig in zn 1 zetten.als ie dan de koppeling maar niet loslaat.
dat klakken is gewoon goed,dan weet je zeker dat ie in de versnelling staat
en dat is dus gewoon de wals dat alles geod zit.niks aant handje.


Jah je koppeling ontkoppelt wel, maar die heeft er ook niets meej te maken he.
Het gaat om de snelheid waarmee je brommer uitrolt, en hoe harder hij rolt hoe harder de ketting draaid, hoe lomper de tandwielen in elkaar moeten grijpen als je n'm naar z'n 1 schakelt !

Daarom hoor je een tik als je nog best veel snelheid hebt.
En het kan volgens mij wel kwaad, alleen als je het vaak doet en op lange termijn.

Baboonchimpniggahswanz

[This message is edited by -Michiel- on 28-4-02 19:50]
 
70malossi 28-4-02?20:01 Print reply
Posts: 4176
you're mother.
je hebt gelijk lieve schat.
maaruh ik kan dus hending bij mn euro bij 13000 rpm (digi mvt,dus als je hierover zeikt semane ben je een aap) kan i kzo van 5 naar 1 zetten.
en dan bi jde 50 de koppeling op laten komen en dan lekker laet njanken.
zeker em tdie techno,32 mm en twin-air.
heerlijk geuidje.
een keer je bak shimmen,dat helpt mischien.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
NSR JunK 28-4-02?20:53 Print reply

Posts: 2339
ja maar wat word het nu dan en waar licht het aan?? ik hoor duidelijk bonk als ik terug schakel en dat is niet alleen naar mn 1 maar ook van 4 naar 3 maar niet altijd word er een beetje moe van dus als iemand ff helder antwoord op kan geven graag
 
-Zeroed in- 28-4-02?22:15 Print reply

Posts: 3255
hier heb je een duidelijk antwoord:

de fietsenmaker
 
Blorn 28-4-02?22:19 Print reply

Posts: 13825
haha die is gek!! heb je geld teveel ofzow?? en bij de plaatselijke homonaaier hier geeft de ene werknemer altijd een totaal ander antwoord dan de andere dus daar heb je ook niks aan....
 
Neonlampje 28-4-02?22:24 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: -[inferno]-?.

hier heb je een duidelijk antwoord:

de fietsenmaker

dan moet je eens naar de brommerboeren hierzo gaan.. je komt met je mt aanzette... "ik ben joah geun motorhandeloar"

kerels snappe er nix van... echt nie... zo'n kerel is ook laatste persoon die met zn poten aan mijn heiligheid mag zitten.
 
Rens 28-4-02?23:59 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: Hans ?C(ventig) uit M(alossi)

euro bij 13000 rpm (digi mvt,dus als je hierover zeikt semane ben je een aap) .


Wanneer draait ie dan 13000 toeren?? als je van zn 5 naar de 1 schakeld en de koppeling losknalt?
Of volgas met de koppeling in ?

Mijn euro haalt namelijk nooit zoveel toeren dus nu wil ik best wel weten hoe je dat doet
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved