Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Warmloper ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36544 - Warmloper ?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Flybike 24-4-2006 21:01 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
maar waarom moet ik m dan toch open gooien? asltie rijdt kan t geen kwaad zeg je? verdomme gezeik heb ik weer



Omdat die nog lang kan meegaan.. Maar die kan ook erges iets kapot zitten, dat r niet binnen 5km loskomt maar bv binne 120km ofzow.. Dan zijn je kosten hoger.. Geeft je veiliger gevoel als je tenminste weet hoe je wand en zuiger eruit zien

Maar je kan natuurlijk blijven rijden als je geen zin hebt.. Kun je wachten en zeggen als je de volgende keer op onderhoud gaat.. Indien ie niet kapot loopt ondertssn
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
-Tom- 24-4-2006 21:02 Print reply

Posts: 4151
heb je je brommer uberhaupt wel afgesteld??? Wss niet, daarom krijg je die warmlopers, doe dat eerst eens
 
FTS Member
TzrRossi 24-4-2006 21:05 Print reply

Posts: 384
heb alles bij dealer laten doen ook die nieuwe cilinder. was reparatie kwam er zelf niet uit vandaar hij ook niet en toen nieuwe cilinder. neem aan dat ie m dan ook wel afstelt?
 
bobje 24-4-2006 21:06 Print reply

Posts: 2955
zou wel moeten, ga anders langs misschien valt dit nog onder garantie ofzo.
 
Sooner or later it's lager time
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-4-2006 21:06 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
heb alles bij dealer laten doen ook die nieuwe cilinder. was reparatie kwam er zelf niet uit vandaar hij ook niet en toen nieuwe cilinder. neem aan dat ie m dan ook wel afstelt?



denkt ook wel maar zou hem bougie eens showen als die wit is en vragen na uitleg
 
Flybike 24-4-2006 21:06 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
heb alles bij dealer laten doen ook die nieuwe cilinder. was reparatie kwam er zelf niet uit vandaar hij ook niet en toen nieuwe cilinder. neem aan dat ie m dan ook wel afstelt?



Ja.. maar met die dealers van tegewoordig; laten vaak ook een steek vallen (vergeten een keer iets) Maar doorrekenen kunnn ze uberhaupt wel
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
TzrRossi 24-4-2006 21:11 Print reply

Posts: 384
is het ook mogelijk een warmloper te krijgen als je nog niet op ze top zit dus gewoon normaal rijdt?
 
-Tom- 24-4-2006 21:12 Print reply

Posts: 4151
Hoe kan hij een totaal niewue cilinder nu van te voren meteen goed afstellen... Moet eerst ingereden worden enzo. Haal je bougie eruit en bekijk de kleur, en verders lees de FAQ eens door
 
FTS Member
Tommyofzo 24-4-2006 21:44 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
is het ook mogelijk een warmloper te krijgen als je nog niet op ze top zit dus gewoon normaal rijdt?

wel als hij veel te arm staat of als er bende in komt (bv uit het carter ) wat ik dus had

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 24-4-2006 om 21:44 uur.
 
Sr eunt Wo0t 24-4-2006 22:31 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
Hey ik heb een nieuwe cilinder zit nou bijna 200 km op en ik hoorde dat je af en toe ook op ze top moest gaan rijden anders had je een stootrand die zou je dan krijgen. dus ik ging is op ze top rijden dacht ik en toen kwam die in het rood maar hij bleef optrekken en ik dacht nou ja 1 keer is niet zo erg dus ik reed 92 en bijna 1k in t rood en toen ineens blok stopte en achterband blokkeerde. lijkt me dus een warmloper maar wat is het gevolg hiervan? hierna nog 10 km gereden geen problemen gehad. en zal het altijd zo zijn als ik op ze top ga rijden dat ie warmloopt? thnx



wat voor brom is het want alst een scooter is weet ik percies wat dr aan de hand is...
 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
TzrRossi 24-4-2006 22:35 Print reply

Posts: 384
een yamaha TZR geen scoot dus.
 
Almer 24-4-2006 22:41 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


bij een warmloper blokkeert het wiel ook voor een fractie, en vervolgens draait hij wel weer. bij een vastloper zit hij dan nog steeds vast.

Quote:



Das niet waar, door de kracht van het vliegwiel slaat hij meestal meteen wel weer los, waardoor dus ook onder andere brokken van je zuiger deraf kunnen breken, het vastlopen is gewoon het knappen van een zuigerveer, zuiger blijft hangen in poort of zuiger brand vast oid, maar slaat meestal wel weer los... Of het moet al heel raar gaan (of is dat n friesisme?)... Anders zou je je cilinder der ook nooit weer af kunnen halen na een vastloper Zeker niet als ie op bdp vastnaait...

Edit: Ik denk evenzogoed dat de zuiger altijd bij de neerwaarste slag vast zal lopen... Zonder smering, hoogste snelheid en meeste kracht derop... Dus evenzogoed krijgen je blokbouten ook een beste tik... Deze geeft niet mee dus je zuiger draait echt wel door na een vastloper

Dit bericht is gewijzigd door Almer op 24-4-2006 om 22:44 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Sr eunt Wo0t 24-4-2006 22:42 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
een yamaha TZR geen scoot dus.



ja ik heb dus krek t zelfde probleem, ook rond de 90/95 km/u maar dan met mijn scooter. bij mij is dat al een keer of 10 gebeurt maar ik kan je vertellen dat t wss niet je zuiger is oid want k weet niet of dat bij jou ook is maar dan maakt je blok ff een geluid zovan whuh en dan maakt ie compleet geen toeren meer. dat blokkerend 8erwiel komt gewoon omdat je ketting hebt want ik met variomatic heb daar geen last van. ik weet alleen dat t geen kwaad kan want als ik dat heb en bij de 30km/u trek ik hem weer open heb ik nog volle compressie en vol vermogen maar dat zul jij ook wel hebben.. ik had t er met mijn monteur nog over gehad en voorgesteld dat t misschien de prim. was maar das nogal lomp om te denken want dan doet ie niks meer.

 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!
TzrRossi 24-4-2006 22:46 Print reply

Posts: 384
juist ik heb precies hetzelfde. ook bij 30 km/h weer trekken en daarna weer volle compressie. maf en dat 'whuh'


Dit bericht is gewijzigd door TzrRossi op 24-4-2006 om 22:47 uur.
 
Sr eunt Wo0t 24-4-2006 22:49 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
juist ik heb precies hetzelfde. ook bij 30 km/h weer trekken en daarna weer volle compressie. maf en dat 'whuh'


Dit bericht is gewijzigd door TzrRossi op 24-4-2006 om 22:47 uur.


d8 ik al ja, nou ik dacht nu dus dat t aan mijn vario lag omdat ie dr uit liep maar dat is dus niet want jij hebt geen vario.. ik weet zo maar een ding dat ik dr aan kan doen en dat is niet harder dan 90 rijden:P:P iig zelfs mijn monteur weet t niet en ik ook niet dus t zal wel een "zeldzaam" probleem zijn. misschien kun je ff wat navragen en mij iets laten weten als je meer weet?

 
Did u poop a virgin, cuz man that shit is tight!

Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved