bart de scootergek |
24-4-2006 18:06 |
Posts: 8916 |
het kan zijn dat je cilinder of je zuiger beschadigd is. ff de boel opentrekken en nakijken dus.
de warmloper kan verschillende oorzaken hebben, als het door een te arme afstelling komt dan zal het je vast nog wel vaker gebeuren bijvoorbeeld. probeer er dus achter te komen wat de oorzaak was om het de volgende keer te voorkomen.
|
|
Honda RC-33 |
|
honda_for_life.com |
24-4-2006 18:06 |
Posts: 4176 |
Quote:
en zal het altijd zo zijn als ik op ze top ga rijden dat ie warmloopt
je gaat er al vanuit dat het vaker gaat gebeuren
wat voor cil heb je
trek hem er eens af om te kijken of hij beschadigd is
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
bobje |
24-4-2006 18:06 |
Posts: 2955 |
zal niet altijd zo zijn als je afstelling goed is. Trek je cilinder er even af en kijk of er krassen in je cilinderwand zitten.
|
|
Sooner or later it's lager time |
|
TzrRossi |
24-4-2006 18:09 |
Posts: 384 |
nja ik heb niet zo'n verstand van sleutelen. kan ik hem niet beter laten zitten alstie t gewoon goed doet nog? of is de kans erg groot dattie kapot is? en waarom doetie t dan nog goed? heb een nieuwe ori cilinder. ouwe was kapot
Dit bericht is gewijzigd door TzrRossi op 24-4-2006 om 18:10 uur.
|
|
|
|
Almer |
24-4-2006 18:21 |
Posts: 3325 |
zoek iig de oorzaak op, anders heb je kans dat ie vaker warmloopt, maar is het niet vastloper als stopt en wiel blokkeerd?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
TzrRossi |
24-4-2006 18:22 |
Posts: 384 |
kan ook wel. weet t niet echt maar ja hij stopte niet ik hoefde niet opnieuw te starten. hij maakte alleen raar geluid dat blok. en hoe vind ik de oorzaak? kan het wel vaker gaan proberen maar lijkt me niet slim.
|
|
|
|
bart de scootergek |
24-4-2006 18:25 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
zoek iig de oorzaak op, anders heb je kans dat ie vaker warmloopt, maar is het niet vastloper als stopt en wiel blokkeerd?
bij een warmloper blokkeert het wiel ook voor een fractie, en vervolgens draait hij wel weer. bij een vastloper zit hij dan nog steeds vast.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
kan ook wel. weet t niet echt maar ja hij stopte niet ik hoefde niet opnieuw te starten. hij maakte alleen raar geluid dat blok. en hoe vind ik de oorzaak? kan het wel vaker gaan proberen maar lijkt me niet slim.
ik zou toch echt de cilinderkop er ff aftrekken en een kijkje in je cilinder nemen, toen ik een warmloper had zag ik al voldoende toen alleen de kop eraf was.
|
|
Honda RC-33 |
|
Dennis van Mook |
24-4-2006 18:31 |
Posts: 939 |
jah ff de cilinder eraf halen, al ben je geen sleuteltalent, ben ik ook niet en ik heb het ook geprobeerd en was nog gelukt ook zo moeilijk is het niet
en zo leer je weer wat bij
|
|
|
|
Hans B |
24-4-2006 18:36 |
Posts: 920 |
vier boutjes los, en weer kruislings aandraaien, en natuurlijk even naar het wandje kijken, kan een huis-tuin-keuken vrouw nog wel
|
|
|
|
Hardstyle |
24-4-2006 18:40 |
Posts: 1077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
bij een warmloper blokkeert het wiel ook voor een fractie, en vervolgens draait hij wel weer. bij een vastloper zit hij dan nog steeds vast.
[...]
ik zou toch echt de cilinderkop er ff aftrekken en een kijkje in je cilinder nemen, toen ik een warmloper had zag ik al voldoende toen alleen de kop eraf was.
Hij is een dealerpikkie, dus drm doet ie het niet denk..
Het was een nieuwe cil? Ooit gehoord van inrijden?
Maare een stootrand door lage toeren rijden, waarom dan?
De zuiger gaat gew op en neer, van odp tot bdp, of je nou 5k rijd of 10k..
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 24-4-2006 om 18:45 uur.
|
|
bladiebladieblaa - Racing in my blood! - |
|
TzrRossi |
24-4-2006 19:23 |
Posts: 384 |
Ja inrijden ja was ik mee bezig maar heel af en toe wel hard was wel nodig werd me verteld. ben inderdaad dealerpikkie ja. maar zal t maar is kijken dan. wat is er erg als er krassen in zitten wat gebeurt er dan ?
|
|
|
|
mb-gek |
24-4-2006 19:23 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]
Hij is een dealerpikkie, dus drm doet ie het niet denk..
Het was een nieuwe cil? Ooit gehoord van inrijden?
Maare een stootrand door lage toeren rijden, waarom dan?
De zuiger gaat gew op en neer, van odp tot bdp, of je nou 5k rijd of 10k..
Dit bericht is gewijzigd door Hardstyle op 24-4-2006 om 18:45 uur.
uu neee dat is niet zo
bij hogere toeren rekt je zuiger uit en komt hij dus hoger in de cilinder
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
honda_for_life.com |
24-4-2006 19:47 |
|
Mopar |
24-4-2006 20:06 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
uu neee dat is niet zo
bij hogere toeren rekt je zuiger uit en komt hij dus hoger in de cilinder
alsof je stootrand na 200km al dik genoeg is om hem dan keihard vast te laten naaien.. duurt minimaal 1k km ofzo voordat je stootrand dus danig dik is om hem vast te laten naaien.. als het niet meer km is..
mgoed, haal alleen ff de cilinderkop eraf (de 4boutjes boven je cilinder) en neem dan een kijkje in je cilinder, als je krassen ziet of voelt moet je de cilinder er verder afhalen om ook ff je zuiger te bestuderen..
Draai de boutjes zoals gezegt kruislings los, dus eerst ff de spanning van de boutjes afhalen, ieder boutje ff een halve slag los draaien en daarna het andere boutje een halve slag, 1 voor 1 halve slag. en met vast draaien weer hetzelfde..
dit kan je wel
|
|
|
|
crosser10040 |
24-4-2006 20:06 |
Posts: 515 |
haal ook even bougie eruit, zit in je cilinderkop, moet je even dat dopje vanaf trekken.
en dan even kijken of die tegen het witte aan is als ie koffiebruin (met melk) - zwart is dan komt het daar niet door
|
|
|
|