Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - beetje raar starten...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36538 - beetje raar starten...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamhaha 23-4-2006 23:36 Print topicpost
Posts: 49
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuwe MB gekocht. Volgens mij redelijk in orde maar hij start koud wel in één keer. Maar komt niet snel op gang. blijft een beetje rond de 30 hangen. Eenmaal warm gaat ie richting de 60 (voor mij hard zat)
Het 2de probleem is dat, als ik start in de eerste versnelling op de 6 a 7 toeren moet wegrijden(redelijk normaal) Maar heeft een lang aangrijpingspunt(voor mijn gevoel) Daarbij komt dat als ik een beetje gas bij geef hij meteen inhoud. Ik moet dus vrij lang de koppeling op het aangrijpingspunt houden met niet te veel gas.
3de opvallende detail hij maakt vrij veel lawaai en heeft veel(witte) rook ontwikkeling.

Ik heb zelf nog niet naar de bougi gekeken (heb geen sleutel daarvoor) Maar ik denk dat het dus aan de carburateur ligt. Er zit nu een 21 onder en dit lijkt mij redelijk veel. Ik heb een 18mm keihin (hm186 dacht ik)Is het een verstandig idee deze er op te zetten of zou ik op zoek gaan naar een ori carb?

Opstelling:
50snel cil
ori filter met extra ventilatie gaten
ori uitlaat
en een 21 carburateur

Gr,
Pascal

Dit bericht is gewijzigd door yamhaha op 24-4-2006 om 13:18 uur.
 

daanmtx 23-4-2006 23:40 Print reply

Posts: 3759
Probeer een iets kleinere carburateur, ik denk dat het 'm daarin zit, je kunt het iig proberen!
 
Honda VFR400R
jww 24-4-2006 0:40 Print reply

Posts: 1779
Het kan wel met deze carb. maar het is wel overkill, beter neem je een kleinere carb.
 
Dus...
BSTS 24-4-2006 0:41 Print reply

Posts: 4241
waar koop jij nog een nieuwe mb dan????
 
sprintjah
jww 24-4-2006 0:46 Print reply

Posts: 1779
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
waar koop jij nog een nieuwe mb dan????

doe niet zo lollig je snapt best wat hij bedoelt.
 
Dus...
fastjasper 24-4-2006 0:48 Print reply

Posts: 84
18 mm carb moet goed zijn
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]

doe niet zo lollig je snapt best wat hij bedoelt.


 
BSTS 24-4-2006 0:49 Print reply

Posts: 4241
21 mm moet ook best wel willen.
behalve als je imitatie meuk hebt.
9 van de 10 imitaties zijn niet mooi af te stellen vind ik.

en idd een egte keihin is super af te stellen

wat voor 21 heb je?

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 24-4-2006 om 0:50 uur.
 
sprintjah
yamhaha 24-4-2006 1:16 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
waar koop jij nog een nieuwe mb dan????


Voor mij is ie nieuw, want ik had hem nog niet eerder :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
21 mm moet ook best wel willen.
behalve als je imitatie meuk hebt.
9 van de 10 imitaties zijn niet mooi af te stellen vind ik.

en idd een egte keihin is super af te stellen

wat voor 21 heb je?

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 24-4-2006 om 0:50 uur.


Nog niet echt zo veel tijd gehad om er goed naar te kijken, maar tis waarschijnlijk niet al te goede rommel. Zie niets herkenbaars om zo te zeggen. Maar ben dus van plan die 18 erop te zetten. Ff kijken of het mzelf gaat lukken(met behulp van faq hiero) en anders ff mijn neef inschakelen(iets meer verstand van de techniek)

pascal

 
BSTS 24-4-2006 1:19 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamhaha
[...]


Voor mij is ie nieuw, want ik had hem nog niet eerder :P

[...]


Nog niet echt zo veel tijd gehad om er goed naar te kijken, maar tis waarschijnlijk niet al te goede rommel. Zie niets herkenbaars om zo te zeggen. Maar ben dus van plan die 18 erop te zetten. Ff kijken of het mzelf gaat lukken(met behulp van faq hiero) en anders ff mijn neef inschakelen(iets meer verstand van de techniek)

pascal




ok.

suc6
 
sprintjah
yamhaha 24-4-2006 17:30 Print reply
Posts: 49
Dus net de carb eraf gehaald en erna gekeken. Aan de kant gelegd en de 18mm gepakt. komik tot de conklussie dat er dus geen gasnaald opzit en alles. (beetje dom dus) Dus de 21 er maar weer opgegooit. geprobeerd weer wat aande luchtschroef en staionair schroef te draaien. Maar nu zit ik dus met het porbleem dat ik vrij moeilijk kan starten (luchtschroef 3 slagen open) en de stationairschroef is oke(loopt het meeste staionair) Probleem blijft dat als hij aan is. en in de staionair 5 sec mooi blijft draaien hij daarna ineens een stuk harder gaat lopen en vervolgens afslaat. Ik neem aan dat dit gewoon te maken heeft met het te veel aan benzine wat ie krijgt... Maar goed ff gekenen naar een nieuwe carb. Niks kunnen vinden hier in de buurt. Hoe kan ik de boel als nog een beetje afstellen zodat ik in iedergeval buiten mijn wijk kan rijden?

Pascal

P.s.
De motor maakt ook een roggelend geluid is dit normaal?(was als zo voordat ik aan de carb ging zitten)
 
crosser10040 24-4-2006 17:39 Print reply

Posts: 515
ik denk dat je eerder aan een grotere sproeiert moet denken


Dit bericht is gewijzigd door crosser10040 op 24-4-2006 om 17:44 uur.
 
Timba MTXSH 24-4-2006 17:57 Print reply
Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamhaha
Probleem blijft dat als hij aan is. en in de staionair 5 sec mooi blijft draaien hij daarna ineens een stuk harder gaat lopen en vervolgens afslaat. Ik neem aan dat dit gewoon te maken heeft met het te veel aan benzine wat ie krijgt...


Valse lucht? Of benzinefilter verstopt? Ik zou zowiezo een andere carb proberen.
http://www.brommerfo...es/detail/16771/last

Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 24-4-2006 om 17:58 uur.
 
Almer 24-4-2006 18:30 Print reply

Posts: 3325
hmm carb is niet ideaal, en verder is het een kwestie van afstellen, witte rook lijkt me een spelletje van koude motor of lekke krukaskeerring, lagers kunnen roggeld geluid veroorzaken, fluiten ze ook bij hoge toerentallen?
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
yamhaha 24-4-2006 18:58 Print reply
Posts: 49
Tja... Ik breng hem denk wel ff naar de fietsenmaker, die heeft vast meer kennis dan mijn geklungel hier. Ik zal hem dan wel die 18mm carb meegeven met het verzoek die er op te zetten, aangezien ik aanneem dat 18mm een goede oplossing voor mij is? Of wat is een beter formaat voor mij? Misschien ook nog dat ik er een powerfilter onder laat zetten, staat wel leuker denk ik.

Groeten,
Pascal
 
Jarco 24-4-2006 19:00 Print reply

Posts: 4520
16 mm kan ook best, 13 mm ook op je std cil

Mocht je overgaan op 70 cc ooit, dan kun je beter een 18 nemen.
 
yamhaha 24-4-2006 19:39 Print reply
Posts: 49
Die 18mm heb ik grotendeels liggen. Een 16 of 13 moet ik niuew aanschaffen dus zal wel wat duurder zijn dan. (heeft iemand een beetje een raming van wat een nieuwe carb zou gaan kosten bij de fietsenmaker?)
Dus als het goed kan, heb ik liever die 18mm dan een 16of13.
Wat moet ik dus nemen?

pascal
 

Dit topic is 1692 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved