daanmtx |
23-4-2006 23:40 |
Posts: 3759 |
Probeer een iets kleinere carburateur, ik denk dat het 'm daarin zit, je kunt het iig proberen!
|
|
Honda VFR400R |
|
jww |
24-4-2006 0:40 |
Posts: 1779 |
Het kan wel met deze carb. maar het is wel overkill, beter neem je een kleinere carb.
|
|
Dus... |
|
BSTS |
24-4-2006 0:41 |
|
jww |
24-4-2006 0:46 |
Posts: 1779 |
|
|
Dus... |
|
fastjasper |
24-4-2006 0:48 |
Posts: 84 |
18 mm carb moet goed zijn
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jww
[...]
doe niet zo lollig je snapt best wat hij bedoelt.
|
|
|
|
BSTS |
24-4-2006 0:49 |
Posts: 4241 |
21 mm moet ook best wel willen.
behalve als je imitatie meuk hebt.
9 van de 10 imitaties zijn niet mooi af te stellen vind ik.
en idd een egte keihin is super af te stellen
wat voor 21 heb je?
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 24-4-2006 om 0:50 uur.
|
|
sprintjah |
|
yamhaha |
24-4-2006 1:16 |
Posts: 49 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
waar koop jij nog een nieuwe mb dan????
Voor mij is ie nieuw, want ik had hem nog niet eerder :P
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
21 mm moet ook best wel willen.
behalve als je imitatie meuk hebt.
9 van de 10 imitaties zijn niet mooi af te stellen vind ik.
en idd een egte keihin is super af te stellen
wat voor 21 heb je?
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 24-4-2006 om 0:50 uur.
Nog niet echt zo veel tijd gehad om er goed naar te kijken, maar tis waarschijnlijk niet al te goede rommel. Zie niets herkenbaars om zo te zeggen. Maar ben dus van plan die 18 erop te zetten. Ff kijken of het mzelf gaat lukken(met behulp van faq hiero) en anders ff mijn neef inschakelen(iets meer verstand van de techniek)
pascal
|
|
|
|
BSTS |
24-4-2006 1:19 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamhaha
[...]
Voor mij is ie nieuw, want ik had hem nog niet eerder :P
[...]
Nog niet echt zo veel tijd gehad om er goed naar te kijken, maar tis waarschijnlijk niet al te goede rommel. Zie niets herkenbaars om zo te zeggen. Maar ben dus van plan die 18 erop te zetten. Ff kijken of het mzelf gaat lukken(met behulp van faq hiero) en anders ff mijn neef inschakelen(iets meer verstand van de techniek)
pascal
ok.
suc6
|
|
sprintjah |
|
yamhaha |
24-4-2006 17:30 |
Posts: 49 |
Dus net de carb eraf gehaald en erna gekeken. Aan de kant gelegd en de 18mm gepakt. komik tot de conklussie dat er dus geen gasnaald opzit en alles. (beetje dom dus) Dus de 21 er maar weer opgegooit. geprobeerd weer wat aande luchtschroef en staionair schroef te draaien. Maar nu zit ik dus met het porbleem dat ik vrij moeilijk kan starten (luchtschroef 3 slagen open) en de stationairschroef is oke(loopt het meeste staionair) Probleem blijft dat als hij aan is. en in de staionair 5 sec mooi blijft draaien hij daarna ineens een stuk harder gaat lopen en vervolgens afslaat. Ik neem aan dat dit gewoon te maken heeft met het te veel aan benzine wat ie krijgt... Maar goed ff gekenen naar een nieuwe carb. Niks kunnen vinden hier in de buurt. Hoe kan ik de boel als nog een beetje afstellen zodat ik in iedergeval buiten mijn wijk kan rijden?
Pascal
P.s.
De motor maakt ook een roggelend geluid is dit normaal?(was als zo voordat ik aan de carb ging zitten)
|
|
|
|
crosser10040 |
24-4-2006 17:39 |
Posts: 515 |
ik denk dat je eerder aan een grotere sproeiert moet denken
Dit bericht is gewijzigd door crosser10040 op 24-4-2006 om 17:44 uur.
|
|
|
|
Timba MTXSH |
24-4-2006 17:57 |
Posts: 388 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamhaha
Probleem blijft dat als hij aan is. en in de staionair 5 sec mooi blijft draaien hij daarna ineens een stuk harder gaat lopen en vervolgens afslaat. Ik neem aan dat dit gewoon te maken heeft met het te veel aan benzine wat ie krijgt...
Valse lucht? Of benzinefilter verstopt? Ik zou zowiezo een andere carb proberen.
http://www.brommerfo...es/detail/16771/last
Dit bericht is gewijzigd door Timba MTXSH op 24-4-2006 om 17:58 uur.
|
|
|
|
Almer |
24-4-2006 18:30 |
Posts: 3325 |
hmm carb is niet ideaal, en verder is het een kwestie van afstellen, witte rook lijkt me een spelletje van koude motor of lekke krukaskeerring, lagers kunnen roggeld geluid veroorzaken, fluiten ze ook bij hoge toerentallen?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
yamhaha |
24-4-2006 18:58 |
Posts: 49 |
Tja... Ik breng hem denk wel ff naar de fietsenmaker, die heeft vast meer kennis dan mijn geklungel hier. Ik zal hem dan wel die 18mm carb meegeven met het verzoek die er op te zetten, aangezien ik aanneem dat 18mm een goede oplossing voor mij is? Of wat is een beter formaat voor mij? Misschien ook nog dat ik er een powerfilter onder laat zetten, staat wel leuker denk ik.
Groeten,
Pascal
|
|
|
|
Jarco |
24-4-2006 19:00 |
Posts: 4520 |
16 mm kan ook best, 13 mm ook op je std cil
Mocht je overgaan op 70 cc ooit, dan kun je beter een 18 nemen.
|
|
|
|
yamhaha |
24-4-2006 19:39 |
Posts: 49 |
Die 18mm heb ik grotendeels liggen. Een 16 of 13 moet ik niuew aanschaffen dus zal wel wat duurder zijn dan. (heeft iemand een beetje een raming van wat een nieuwe carb zou gaan kosten bij de fietsenmaker?)
Dus als het goed kan, heb ik liever die 18mm dan een 16of13.
Wat moet ik dus nemen?
pascal
|
|
|
|