koosTSX |
23-4-2006 18:06 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5724/avatar) Posts: 705 |
Quote: he dat is mijn ouwe achterbrug !
helpt ophogen achterop niets?Quote:
Dat is idd jouw ouwe ahcterbrug!![](img/post/s/smile.gif)
als ik hem achter te hoog maak, gaat ie te schuin naar beneden staan, dan krijg je zo'n mt-achtig effekt
Quote: Je zult eerst een lasmal moeten maken,anders blijft je achtervork niet recht met het lassen.
Daar zal de smid of het metaalbewerkingsbedrijf waar ik het bij wil laten doen wel wat op hebben toch?
Quote: ontopic, maar wat moest jij allemaal aanpassen om die ns1 velgen er in te krijgen?
is denk handiger als je dat ff in mn profiel vraagt ![](img/post/s/wink.gif)
Quote: verlagen aan de voorkant?
wat ook nog een optie is, is het scharnierpunt van de achterbrug verder naar achter lassen. (zoals wij bij het gekkenwerk projekt hebben gedaan)
Verlagen aan de voorkant zou ik graat willen! maar kan dat bij een usd vork? en hoe?
scharnietpunt naar achteren lassen is denk meer werk dan achterbrug verlengen
Quote: dat is offtopic en vraag dat maar via een inbox of in ze prof
topic is intressant genoeg om ontopic te houden
at ts
dat idee van een 2 de achterbrug is niet verkeerd
waat wat wil je nu precies aan de achterkant veranderen dan behalve verlengen?
dat idee is wel verkeert. anders moet ik speciale gsm kettingspanners regelen, en die gaten voor de as zijn verkeert voor de 12mm ns1 as. Als ik dan gewoon een stuk hol achterbrug erachterlaat lassen kunnen daar 12 mm gaten in gemaakt worden, heb ik ook dat gezeur met bussen neit meer
Quote: Daar d8 ik ook net aan maar als TS die brug op een goede wijze tussen het frame en blok kan krijgen dan is dat het mooiste lijkt mij omdat de brug dan in feite aan het blok vastzit en dat is een mooi degelijk systeem.
dat is idd wel de bedoeling dat de a brug samen met het blok aan 1 as zit
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 23-4-2006 om 18:11 uur.
|
|
|
|
-Bassie- |
23-4-2006 18:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9955/avatar) Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
[...]
Daar zal de smid of het metaalbewerkingsbedrijf waar ik het bij wil laten doen wel wat op hebben toch?
[...]
is denk handiger als je dat ff in mn profiel vraagt ![](img/post/s/wink.gif)
[...]
Verlagen aan de voorkant zou ik graat willen! maar kan dat bij een usd vork? en hoe?
scharnietpunt naar achteren lassen is denk meer werk dan achterbrug verlengen
anders ga je effe naar metaal zaak en daar zullen ze het je zo vertellen wat ze er aan kunnen doen en wat het kost.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
koosTSX |
23-4-2006 18:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5724/avatar) Posts: 705 |
Quote: anders ga je effe naar metaal zaak en daar zullen ze het je zo vertellen wat ze er aan kunnen doen en wat het kost.
das waar, dat ga ik ook nog wel ff doen, maar ik wou gewoon al een btje alles op een rijtje hebben en tips horen van mensen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-4-2006 18:14 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/7636/avatar) Posts: 10560 |
mwa , ik werkt bij een bedrijf waar ook constuctie gedaan wordt en kom ook wel eens bij andere bedrijfen , hier gebruiken we nooit lasmallen oid . dus er zijn genoeg bedrijfen die zich er niet te druk om maken , vraag er van te voren even naar wat hun eraan doen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Killerbean |
23-4-2006 19:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1477/avatar) Posts: 3243 |
je voorvork verlagen, ik weet niet hoe het bij jou zit maar je kan meestal je bij je balhoofd je poten los van elkaar iets meer naar boven laten komen ja beetje lastig uit te leggen... zal ff een fototje laten zien
Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:04 uur.
en trouwens, ik vind hem zo best mooi
Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:08 uur.
|
|
RX loos |
|
Hondalover19 |
23-4-2006 21:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5296/avatar) Posts: 1255 |
Kzou idd een lasmal maken zodat alles recht blijft .En als je tussen de buizen een 2mm open zet en dan last is het nog wat steviger dan krijg je een doorlassing.Of wil je nog steviger dan meet de binnekant van de alu buis op en steek er een stuk rechthoek in of een rechthoek buis die er net inpast zet 2 mm open en lassen maar ,gaat nooit meer van ze leven stuk dan ![](img/post/s/wink.gif) .
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
-Bassie- |
23-4-2006 21:55 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9955/avatar) Posts: 6617 |
is de achterbrug van aluminium??
als hij van ijzer is kan ik hem anders voor je lassen.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
mulder |
23-4-2006 22:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5735/avatar) Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
mooiste is denk een 2e brug bijregele...
en dan allebei doormidde zage / slijpe, alst maar netjes is..
en dan mooi lassen en afwekren...
als je t goed doet zie je er dan helemaal niets meer van..
en is echt wel stevig zat.. heb haast nog nooit een achterbrug gezien die doormidden is gebroken..
anders kun je altijd nog aan de binnekant gaan verstevigen
dan kan je beter gewoon een 10 cm langere rm brug halen oid
|
|
|
|
koosTSX |
23-4-2006 22:02 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5724/avatar) Posts: 705 |
Quote: je voorvork verlagen, ik weet niet hoe het bij jou zit maar je kan meestal je bij je balhoofd je poten los van elkaar iets meer naar boven laten komen ja beetje lastig uit te leggen... zal ff een fototje laten zien
Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:04 uur.
en trouwens, ik vind hem zo best mooi
Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:08 uur.
ik snap wat je bedoelt, ik heb em al 1 cm ongeveer laten zakken. alleen als je em nog verderlaat zakken zit het stuur in de weg (bij een racer niet maar bij een crosser wel
Quote: Kzou idd een lasmal maken zodat alles recht blijft .En als je tussen de buizen een 2mm open zet en dan last is het nog wat steviger dan krijg je een doorlassing.Of wil je nog steviger dan meet de binnekant van de alu buis op en steek er een stuk rechthoek in of een rechthoek buis die er net inpast zet 2 mm open en lassen maar ,gaat nooit meer van ze leven stuk dan .
Ik laat het lassen, dus ik moet wel zorgen dat ik een prof lasser vint die zorgt dat de boel niet krom trekt
Quote: is de achterbrug van aluminium??
als hij van ijzer is kan ik hem anders voor je lassen.
Kan je goed lassen? woon je in de buurt?
Quote: dan kan je beter gewoon een 10 cm langere rm brug halen oid
voordeel van gsm brug is dat ie makkelijk pas te maken is en niet te lomp
Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 23-4-2006 om 22:03 uur.
|
|
|
|
mulder |
23-4-2006 22:03 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5735/avatar) Posts: 13701 |
waarom geen andere achterbrug kopen, tweedehands van een crosser, vast niet zo duur..
|
|
|
|
koosTSX |
23-4-2006 22:10 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5724/avatar) Posts: 705 |
kheb een tijdje gezocht, maar kon geen mooie vierkante vinden.. van zuzuki zitten er vaak van die ronde vormen aan
Quote: waarom geen andere achterbrug kopen, tweedehands van een crosser, vast niet zo duur..
|
|
|
|
mulder |
23-4-2006 22:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5735/avatar) Posts: 13701 |
Naja je moet ff zoeken er is een faq met motorsloop adressen geloof ik.
Je moet echt een motor sloop hebben, liefst een crossmotor sloop. Hier in grootegast en ureterp kan je van alles halen, alle maten alles.
Probleem met die dingen is dan meestal wel dat er een dikke as door heen moet (soms ook op te lossen met andere kettingspanners)
en wat is er mis met mooie ronde vrouwelijke vormen
|
|
|
|
Razor |
23-4-2006 22:39 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/3769/avatar) Posts: 1554 |
kan je er geen pro lnk systeem op maken met jezelfde veer? dan zakt je brommer wat in aan de achterkant waardoor je achterbrug verder naar achteren staat.. dus 'langer' is...
er is een project mtx-sh dacht ik en die heeft daar zelf pro-link systeem gemaakt... daar kan je info uit halen daarvoor..
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
BSTS |
24-4-2006 1:28 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/9809/avatar) Posts: 4241 |
gewoon de buis. die tussen je frame zit.
de buis van je achterbrug : los slijpen.
en daar gewoon 2 nieuwe profiel aan lassen en verstevigen met een plaatje.
dus kortom bak gewoon een bijna compleete achterbrug.
en idd als je kunt lassen zijn de lassen sterker als het materiaal.
|
|
sprintjah |
|