Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verlengen achterbrug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 970 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36517 - verlengen achterbrug
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koosTSX 23-4-2006 18:06 Print reply

Posts: 705
Quote:
he dat is mijn ouwe achterbrug !


helpt ophogen achterop niets?
Quote:


Dat is idd jouw ouwe ahcterbrug!

als ik hem achter te hoog maak, gaat ie te schuin naar beneden staan, dan krijg je zo'n mt-achtig effekt

Quote:
Je zult eerst een lasmal moeten maken,anders blijft je achtervork niet recht met het lassen.


Daar zal de smid of het metaalbewerkingsbedrijf waar ik het bij wil laten doen wel wat op hebben toch?

Quote:
ontopic, maar wat moest jij allemaal aanpassen om die ns1 velgen er in te krijgen?

is denk handiger als je dat ff in mn profiel vraagt

Quote:
verlagen aan de voorkant?
wat ook nog een optie is, is het scharnierpunt van de achterbrug verder naar achter lassen. (zoals wij bij het gekkenwerk projekt hebben gedaan)


Verlagen aan de voorkant zou ik graat willen! maar kan dat bij een usd vork? en hoe?

scharnietpunt naar achteren lassen is denk meer werk dan achterbrug verlengen

Quote:
dat is offtopic en vraag dat maar via een inbox of in ze prof
topic is intressant genoeg om ontopic te houden

at ts
dat idee van een 2 de achterbrug is niet verkeerd


waat wat wil je nu precies aan de achterkant veranderen dan behalve verlengen?



dat idee is wel verkeert. anders moet ik speciale gsm kettingspanners regelen, en die gaten voor de as zijn verkeert voor de 12mm ns1 as. Als ik dan gewoon een stuk hol achterbrug erachterlaat lassen kunnen daar 12 mm gaten in gemaakt worden, heb ik ook dat gezeur met bussen neit meer

Quote:
Daar d8 ik ook net aan maar als TS die brug op een goede wijze tussen het frame en blok kan krijgen dan is dat het mooiste lijkt mij omdat de brug dan in feite aan het blok vastzit en dat is een mooi degelijk systeem.

dat is idd wel de bedoeling dat de a brug samen met het blok aan 1 as zit




Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 23-4-2006 om 18:11 uur.
 
-Bassie- 23-4-2006 18:09 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX
[...]


Daar zal de smid of het metaalbewerkingsbedrijf waar ik het bij wil laten doen wel wat op hebben toch?

[...]

is denk handiger als je dat ff in mn profiel vraagt

[...]

Verlagen aan de voorkant zou ik graat willen! maar kan dat bij een usd vork? en hoe?

scharnietpunt naar achteren lassen is denk meer werk dan achterbrug verlengen






anders ga je effe naar metaal zaak en daar zullen ze het je zo vertellen wat ze er aan kunnen doen en wat het kost.

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
koosTSX 23-4-2006 18:12 Print reply

Posts: 705
Quote:
anders ga je effe naar metaal zaak en daar zullen ze het je zo vertellen wat ze er aan kunnen doen en wat het kost.


das waar, dat ga ik ook nog wel ff doen, maar ik wou gewoon al een btje alles op een rijtje hebben en tips horen van mensen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-4-2006 18:14 Print reply

Posts: 10560
mwa , ik werkt bij een bedrijf waar ook constuctie gedaan wordt en kom ook wel eens bij andere bedrijfen , hier gebruiken we nooit lasmallen oid . dus er zijn genoeg bedrijfen die zich er niet te druk om maken , vraag er van te voren even naar wat hun eraan doen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Killerbean 23-4-2006 19:59 Print reply

Posts: 3243
je voorvork verlagen, ik weet niet hoe het bij jou zit maar je kan meestal je bij je balhoofd je poten los van elkaar iets meer naar boven laten komen ja beetje lastig uit te leggen... zal ff een fototje laten zien



Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:04 uur.

en trouwens, ik vind hem zo best mooi

Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:08 uur.
 
RX loos
Hondalover19 23-4-2006 21:31 Print reply

Posts: 1255
Kzou idd een lasmal maken zodat alles recht blijft .En als je tussen de buizen een 2mm open zet en dan last is het nog wat steviger dan krijg je een doorlassing.Of wil je nog steviger dan meet de binnekant van de alu buis op en steek er een stuk rechthoek in of een rechthoek buis die er net inpast zet 2 mm open en lassen maar ,gaat nooit meer van ze leven stuk dan .
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
-Bassie- 23-4-2006 21:55 Print reply

Posts: 6617
is de achterbrug van aluminium??

als hij van ijzer is kan ik hem anders voor je lassen.

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
mulder 23-4-2006 22:00 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
mooiste is denk een 2e brug bijregele...
en dan allebei doormidde zage / slijpe, alst maar netjes is..
en dan mooi lassen en afwekren...
als je t goed doet zie je er dan helemaal niets meer van..
en is echt wel stevig zat.. heb haast nog nooit een achterbrug gezien die doormidden is gebroken..
anders kun je altijd nog aan de binnekant gaan verstevigen


dan kan je beter gewoon een 10 cm langere rm brug halen oid
 
koosTSX 23-4-2006 22:02 Print reply

Posts: 705
Quote:
je voorvork verlagen, ik weet niet hoe het bij jou zit maar je kan meestal je bij je balhoofd je poten los van elkaar iets meer naar boven laten komen ja beetje lastig uit te leggen... zal ff een fototje laten zien



Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:04 uur.

en trouwens, ik vind hem zo best mooi

Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 20:08 uur.




ik snap wat je bedoelt, ik heb em al 1 cm ongeveer laten zakken. alleen als je em nog verderlaat zakken zit het stuur in de weg (bij een racer niet maar bij een crosser wel

Quote:
Kzou idd een lasmal maken zodat alles recht blijft .En als je tussen de buizen een 2mm open zet en dan last is het nog wat steviger dan krijg je een doorlassing.Of wil je nog steviger dan meet de binnekant van de alu buis op en steek er een stuk rechthoek in of een rechthoek buis die er net inpast zet 2 mm open en lassen maar ,gaat nooit meer van ze leven stuk dan .


Ik laat het lassen, dus ik moet wel zorgen dat ik een prof lasser vint die zorgt dat de boel niet krom trekt

Quote:
is de achterbrug van aluminium??

als hij van ijzer is kan ik hem anders voor je lassen.


Kan je goed lassen? woon je in de buurt?

Quote:
dan kan je beter gewoon een 10 cm langere rm brug halen oid
voordeel van gsm brug is dat ie makkelijk pas te maken is en niet te lomp

Dit bericht is gewijzigd door koosTSX op 23-4-2006 om 22:03 uur.
 
mulder 23-4-2006 22:03 Print reply

Posts: 13701
waarom geen andere achterbrug kopen, tweedehands van een crosser, vast niet zo duur..
 
koosTSX 23-4-2006 22:10 Print reply

Posts: 705
kheb een tijdje gezocht, maar kon geen mooie vierkante vinden.. van zuzuki zitten er vaak van die ronde vormen aan

Quote:
waarom geen andere achterbrug kopen, tweedehands van een crosser, vast niet zo duur..



 
mulder 23-4-2006 22:31 Print reply

Posts: 13701
Naja je moet ff zoeken er is een faq met motorsloop adressen geloof ik.
Je moet echt een motor sloop hebben, liefst een crossmotor sloop. Hier in grootegast en ureterp kan je van alles halen, alle maten alles.
Probleem met die dingen is dan meestal wel dat er een dikke as door heen moet (soms ook op te lossen met andere kettingspanners)

en wat is er mis met mooie ronde vrouwelijke vormen
 
Razor 23-4-2006 22:39 Print reply

Posts: 1554
kan je er geen pro lnk systeem op maken met jezelfde veer? dan zakt je brommer wat in aan de achterkant waardoor je achterbrug verder naar achteren staat.. dus 'langer' is...

er is een project mtx-sh dacht ik en die heeft daar zelf pro-link systeem gemaakt... daar kan je info uit halen daarvoor..
 
blowdown en een powerband te koop!
BSTS 24-4-2006 1:28 Print reply

Posts: 4241
gewoon de buis. die tussen je frame zit.
de buis van je achterbrug : los slijpen.

en daar gewoon 2 nieuwe profiel aan lassen en verstevigen met een plaatje.

dus kortom bak gewoon een bijna compleete achterbrug.
en idd als je kunt lassen zijn de lassen sterker als het materiaal.
 
sprintjah

Dit topic is 3063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved