Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verlengen achterbrug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36517 - verlengen achterbrug
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3051 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koosTSX 23-4-2006 15:25 Print topicpost

Posts: 705
hey Ik heb nu een gilera GSM achterbrug in mn tsx gebouwt. Is opzich makkelijk pas te maken allemaal leuk en aardig



srry btje slechte foto

Maar nu is het probleem dat ik een nogal hoge voorvork heb, en als ik de brommer nog een btje rijbaar/mooi wil hebben moet die achterbrug toch echt wel 10cm langer

Heeft er hier iemand ervaring met het (laten) verlengen van een achterbrug? Je moet em dan eerst doorslijpen denk ik en dan een stuk er aan lassen? maar is dat wel stevig?

alle tips zijn welkom, alvast bedankt

 

honda-mbx 23-4-2006 15:32 Print reply

Posts: 1688
igg je moet er een stuk tussen lassen.
wanneer je goeie materialen etc, en goed kan lassen is het netzo stevig als voorheen.

ook moet je een andere remslang hebben.
 
ik vlam je..
koosTSX 23-4-2006 15:54 Print reply

Posts: 705
Quote:
igg je moet er een stuk tussen lassen.
wanneer je goeie materialen etc, en goed kan lassen is het netzo stevig als voorheen.

ook moet je een andere remslang hebben.



Ik wil er geen stuk tussen, ik wil gewoon het ouwe gedeelte met de gaten voor de as eraf, en dan een nieuw stuk eraan met 12mm gaten voor het ns1 wiel

er moet idd een andere remslang in

weet iemand hoelang de smid er mee bezig is, dus wat het ongeveer gaat kosten?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-4-2006 16:23 Print reply

Posts: 10835
dat komt toch op hetzelfde neer als er een stuk tussen lassen.

vraag het aan een bekende die kan lassen, dan kost het misschien wel niks
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
The Catfish 23-4-2006 16:29 Print reply

Posts: 1337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat komt toch op hetzelfde neer als er een stuk tussen lassen.

vraag het aan een bekende die kan lassen, dan kost het misschien wel niks


nee,

met een stuk er tussen bestaat je achterbrug als het ware uit 3 stukken.

een langer stuk eraan zoals hij zegt dan heb je maar 1 las, (per kant)

edit:

en op die manier kan hij alles mooi op maat maken voor z'n ns1 velgen.

Dit bericht is gewijzigd door The Catfish op 23-4-2006 om 16:29 uur.
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
mb-gek 23-4-2006 16:34 Print reply

Posts: 10385
maar een las moet niet zwakker zijn dan de rest
dus dan maakt het niks uit hoeveel je last en kun je beter je huidige achterstuk behouden omdat dat de moeilijkste vorm heeft

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
The Catfish 23-4-2006 16:39 Print reply

Posts: 1337
ja dat is waar,

maar zover ik begrijp wilt hij dat achterste stuk zelf
op maat maken voor z'n velgen..
 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
John Huijben 23-4-2006 16:47 Print reply

Posts: 2433
mooiste is denk een 2e brug bijregele...
en dan allebei doormidde zage / slijpe, alst maar netjes is..
en dan mooi lassen en afwekren...
als je t goed doet zie je er dan helemaal niets meer van..
en is echt wel stevig zat.. heb haast nog nooit een achterbrug gezien die doormidden is gebroken..
anders kun je altijd nog aan de binnekant gaan verstevigen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
koosTSX 23-4-2006 16:56 Print reply

Posts: 705
Quote:
ja dat is waar,

maar zover ik begrijp wilt hij dat achterste stuk zelf
op maat maken voor z'n velgen..



jij snapt het, dat was idd mijn opzet

Ik heb helaas geen kenissen die (goed) kunnen lassen..

Weet iemand die zelf mss veel laservaring heeft hoelang dat duurt, gewoon het achterste eraf halen en een nieuw deel erachteraan lassen?

Als ze er 2 uur mee bezig zijn wordt het een btje te duur namelijk..


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-4-2006 17:05 Print reply

Posts: 10835
als je goed gereedschap hebt en de achterste stukken met die gaten erin zijn al gemaakt dan is het kwartiertje werk
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Killerbean 23-4-2006 17:10 Print reply

Posts: 3243
he dat is mijn ouwe achterbrug !


helpt ophogen achterop niets?

Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 23-4-2006 om 17:12 uur.
 
RX loos
PRO TUNING 23-4-2006 17:35 Print reply

Posts: 4000
Je zult eerst een lasmal moeten maken,anders blijft je achtervork niet recht met het lassen.
 
agent orange 23-4-2006 17:38 Print reply

Posts: 1180
ontopic, maar wat moest jij allemaal aanpassen om die ns1 velgen er in te krijgen?
 
Hells Hobbit 23-4-2006 17:38 Print reply

Posts: 1793
verlagen aan de voorkant?
wat ook nog een optie is, is het scharnierpunt van de achterbrug verder naar achter lassen. (zoals wij bij het gekkenwerk projekt hebben gedaan)
 
mb-gek 23-4-2006 17:39 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: visstick
ontopic, maar wat moest jij allemaal aanpassen om die ns1 velgen er in te krijgen?

dat is offtopic en vraag dat maar via een inbox of in ze prof
topic is intressant genoeg om ontopic te houden

at ts
dat idee van een 2 de achterbrug is niet verkeerd


waat wat wil je nu precies aan de achterkant veranderen dan behalve verlengen?

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Henk-88 23-4-2006 17:45 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
verlagen aan de voorkant?
wat ook nog een optie is, is het scharnierpunt van de achterbrug verder naar achter lassen. (zoals wij bij het gekkenwerk projekt hebben gedaan)



Daar d8 ik ook net aan maar als TS die brug op een goede wijze tussen het frame en blok kan krijgen dan is dat het mooiste lijkt mij omdat de brug dan in feite aan het blok vastzit en dat is een mooi degelijk systeem.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 3051 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved