Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hoe kan ik 1 vastloper herkennen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #36505 - Hoe kan ik 1 vastloper herkennen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 12688 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BSTS 23-4-2006 0:08 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


gek he als de een syntetisch is en de andere niet?

dat van 10 keer beter is onzin. Het is wel beter maar echt geen 10 keer. Die Total olie voldoet prima. Naar mijn mening is 1:40 ook niet beter dan 1:50. TTS laat een laagje achter op je onderdelen (net zoals alle andere smeermiddelen) de samenstelling hiervan is gemaakt om optimaal te werken bij 1:50 of armer, als je rijker dan 1:50 gaat smeren met TTS gaat de lubriciteit van het mengsel achteruit.


je moet teksten niet te letterlijk nemen.
10 keer is natuurlijk ook niet egt 10 keer.
tts vind ik zelf gewoon super.
cilinder gaat ook lekker lang mee.

1:40 is voor ( mijn ) brommer precies goed. hij gaat lang mee en blijft op een perfecte tempratuur.
ik weet trouwens niet waar je die moeilijke woorden weg haalt maar volgens mij weet de helft niet wat lubriciteit is

 
sprintjah
Kees de Jong 23-4-2006 0:15 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


je moet teksten niet te letterlijk nemen.
10 keer is natuurlijk ook niet egt 10 keer.
tts vind ik zelf gewoon super.
cilinder gaat ook lekker lang mee.

1:40 is voor ( mijn ) brommer precies goed. hij gaat lang mee en blijft op een perfecte tempratuur.
ik weet trouwens niet waar je die moeilijke woorden weg haalt maar volgens mij weet de helft niet wat lubriciteit is



voor diegene die niet weet wat lubriciteit is, is google uitgevonden, leren ze ook nog eens wat, daar is een forum tenslotte voor bedoeld.
Ik heb een jaar of wat geleden een keer getelefoneerd met Castrol om eens te vragen wat het nu precies was met verhoudingen, en ook wat het achteropstaande "tot 1:50" inhield. Toen is me verteld wat ik in mijn vorige post poste. 1:40 is dus voor jou brommer niet het beste. Maar je moet het zelf weten. Met temperatuur heeft zo goed als niets te maken. Het mengsel koelt, of dit nu 1:40 of 1:50 doet er niet toe.
 
7 seconden, of 21 gram
mcdronkz 23-4-2006 0:51 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


behalve als je flink gare lagers hebt


Ik neem aan dat je een versleten big-end lager bedoeld ? Tja, als jij blijft rijden met een bonkend en tikkend geluid uit je cilinder snap ik niet waarom je uberhaupt zo een topic opent.

Jij = Topicstarter, trouwens.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 23-4-2006 om 0:52 uur.
 
BSTS 23-4-2006 0:52 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


voor diegene die niet weet wat lubriciteit is, is google uitgevonden, leren ze ook nog eens wat, daar is een forum tenslotte voor bedoeld.
Ik heb een jaar of wat geleden een keer getelefoneerd met Castrol om eens te vragen wat het nu precies was met verhoudingen, en ook wat het achteropstaande "tot 1:50" inhield. Toen is me verteld wat ik in mijn vorige post poste. 1:40 is dus voor jou brommer niet het beste. Maar je moet het zelf weten. Met temperatuur heeft zo goed als niets te maken. Het mengsel koelt, of dit nu 1:40 of 1:50 doet er niet toe.



smering heeft juist wel degelijk veel te maken met temperatuur.
 
sprintjah
Kees de Jong 23-4-2006 0:54 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



smering heeft juist wel degelijk veel te maken met temperatuur.


waarom?
 
7 seconden, of 21 gram
BSTS 23-4-2006 0:57 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


waarom?


te weinig smering - te hooge temperatuur bijv.
 
sprintjah
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-4-2006 0:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



smering heeft juist wel degelijk veel te maken met temperatuur.


idd teveel smeren wordt hij te warm
de zuigerveren kunnen door een te dikke oliefilm de warmte niet meer afvoeren.
als je te arm smeert heb je een te dunnen oliefilm zodat je zuiger tegen de cilinderwand loopt wat voor schuren=weerstand=warmte zorgt

1 op 50 is gewoon mooi
met 70 malossi/70 eurokit/70zeta/50imi op mt zorgt dit niet voor problemen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BSTS 23-4-2006 0:59 Print reply

Posts: 4241
ik doe gewoon 1 : 40

en als ik standaard scooter of zou gaan rijden dan is 1 op 50 ook wel haalbaar.

voor een snelle setup word door 9 van de 10 zowieso wel 1 : 40 aanbevolen
 
sprintjah
Ryan 23-4-2006 1:02 Print reply
Posts: 950
hoe kun je 2 vastlopers dan herkennen?
 
Kees de Jong 23-4-2006 1:02 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


te weinig smering - te hooge temperatuur bijv.


oh, zo, dan begreep ik het verkeerd. Ik bedoelde te zeggen dat de temperatuur van je blok geen positief effect zal ervaren van het smeren van rijker dan 1:50.

 
7 seconden, of 21 gram
BSTS 23-4-2006 1:04 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryan
hoe kun je 2 vastlopers dan herkennen?


lol

ps. de smering discussie is wel afgelopen nu dacht ik.

iig ik vind ''hoe kan ik een vastloper herkennen '' een rare vraag.
wat word er nou bedoeld.

als je brommer aan stront loopt en je pakt de kop eraf dan herken je vast wel wat een vastloper is.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 23-4-2006 om 1:06 uur.
 
sprintjah
Kees de Jong 23-4-2006 1:09 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]


lol

ps. de smering discussie is wel afgelopen nu dacht ik.

iig ik vind ''hoe kan ik een vastloper herkennen '' een rare vraag.
wat word er nou bedoeld.

als je brommer aan stront loopt en je pakt de kop eraf dan herken je vast wel wat een vastloper is.

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 23-4-2006 om 1:06 uur.


bon, gewoon goed afstellen dus, en voor de zekerheid beter een maatje te groot dan te klein. Aan het feit dat ie vlak ervoor beter presteerd heb je ook niets, want als je meewind hebt gaattie ook harder.
 
7 seconden, of 21 gram
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-4-2006 1:15 Print reply

Posts: 10560
en zorgen dat je een niet al te hoge compressie hebt .
geen ralle lagers
kopbouten niet te strak
goed luchtfilter
altijd warmdraaien
niet teveel onbelast laten lopen
geen overtoeren laten maken
goed inrijden

dit zijn dingen waar veel brommers versnelt op kapotlopen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Henk-88 23-4-2006 1:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
[...]


bon, gewoon goed afstellen dus, en voor de zekerheid beter een maatje te groot dan te klein. Aan het feit dat ie vlak ervoor beter presteerd heb je ook niets, want als je meewind hebt gaattie ook harder.


Toch merk je dat want je kent je brom natuurlijk bij zowel wind mee als wind tegen. Als je net iets aan de set-up hebt gewijzigd, heb je er niet zoveel aan idd.

En daar ging het de TS om: hij had op z'n derbi de ori-uitlaat zonder prop vervangen door een Gianelli en ging toen 100 (op de teller neem ik aan) i.p.v. 80 daarvoor. Hij heeft verder nix gewijzigd, dus ook geen grotere sproeier genomen, en de afstelling ook niet gewijzigd. Voil?, vandaar zijn vraag.
Misschien kan iemand hem een tip doen v.w.b. de sproeier?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Rody9933 23-4-2006 18:35 Print reply

Posts: 494
Als je een vastloper krijgt word het blok dan heel heet?

Dit bericht is gewijzigd door Rody9933 op 25-4-2006 om 19:01 uur.
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.

Dit topic is 12688 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved