Hey,
aangezien ik het toch niet kon laten om maar weer een brommer te gaan verbouwen
ben ik na de dax ;
http://www.daikitana...rbikes/Dax/index.htm
de gorilla ;
http://www.daikitana...es/Gorilla/index.htm
en mijn rs ;
http://www.daikitana...erbikes/RS/index.htm
maar weer is aan een monkey begonnen
Had voor heen al is een blauwe chaly bestickert als Telefonica stijl wat best heel mooi was geworden, en aangezien ik toch nog behoorlijk wat van over had leek het me leuk de monkey ook zo te doen.
alleen vond ik die blokken niet zo mooi en na de striping van de RS de gele strepen wel, dus wou ik daar wat mee gaan doen
naja, eerst een oude singa gekocht als basis voor 550,-
http://www.daikitana.com/Singabasic/index.htm
dingetje reed eigenlijk prima...
Toen een z50a k3 tankje gekocht met gaten en al er in,
zadel plaat er bij gekocht en wat verder aan gepast en afgemaakt samen met daytona laag zadeltje.
tankje gaten netjes dicht gemaakt, strak gemaakt, wat gaan passen en meten .. ;
http://www.daikitana...k&seat/index.htm
Backstep setje gekocht ;
http://www.daikitana...nkey/page2/index.htm
Hydrolische voorvork met schijfrem, naaf, etc gekocht via duitsland, ook de achternaaf wat aangepast zodat er een orginele honda remplaat in past, die vond ik wat mooier van model dan de singa ronde/bolle
De hele boel geschuurt, geprimert en zijdeglans zwart gezet ;
http://www.daikitana...nkey/page3/index.htm
Toen zat ik nog veel te twijfelen of ik voor 10inch of 8inchs wou gaan ...
op het punt dat ik 10inch wou gaan bestellen had Luc de Bondt een zeer mooi setje 2ehands dark-blue takegawa 8inch velgjes liggen ....
ongeveer 4minuten getwijfeld en daarna direct gekocht, kost wat, maar dan heb je ook wat
Duro bandjes er om heen, lekker racy, kut in de regen maar dan ben je toch al zuur dus geen-grip maakt dan ook niet meer uit
Gele bies er om heen getrokken ;
even passen of de hele meut er wel netjes in past en goed uit komt ;
Aluminium +4cm verlengde achterbrug erbij gekocht ;
Takegawa koppelings cover besteld (foto is heel donker, tis knal blauw geanodiseerd)
toen de boel is wat inelkaar gaan zetten om te kijken hoe het stond (miste nog wat onderdelen, is daarna weer uit elkaar gegaan en opnieuw opgebouwt, balhoofd lagers bv.)
naja dat begon er al aardig op te lijken
maar ik wou wel het orginele concept van een monkey houden
en dat gewoon super hard uitbouwen verder
zelfde afmetingen .. andere inhoud ......
orgineel stuur, 8inch, orginele spatboorden, niet te lange achterbrug of verhoogd ofzo .. etc
maja, de orginele spatboorden, zwart plastic, leuk, maar niet echt boeiend
dus wederom uit duitsland wat carbonnen spatboordjes gekocht.... kost wel een paar eypo's...
super licht gewicht en past mooi bij het telefonica-racing concept
montage beugeltje voor gemaakt dat het iets meer naar voren staat (wil nog wel is tegen de kop komen bij monkeys)
toen maar weer is bezig gaan houden met het tankje!
benzine kraan en tankdop voor dit type tank is zeer lastig te krijgen, het tankje zelf zowiezo ook...
ik had gelukkig al een tankdop, jaren geleden is gekocht, benzine kraan was even zoeken, maar die zelfs nieuw kunnen kopen dus dat was kompleet
maar daarmee wel verder gegaan met het tankje
k wou een beetje zwart geheel
met wel de blauwe tint er in
zo gezegd zo gedaan
zwarte basis er op
parelmoer blauw transparant er over heen
Bam, zwart, met zon er op ; fonkelend blauw
gaf een heel mooi effect
even wat gaan testen met sticker design's enzo ;
en ondertussen begon de monkey al aardig vorm te krijgen (nog steeds zonder lagers maar goed....
)
naja,
na 17 designs, probeersols en weg gegooide rolletjes striping tape
kwam ik met dit design, afgeleid van het orginele concept van de stickers die er op horen, met een tintje eigen creativiteit......
maja, de telefonica sticker, het blauw, stak nogal hard af tegen het zwart/blauw van de tank ...
http://www.daikitana...page8/klDSC04944.JPG
dus daar moest wat aan gedaan worden
kleurtje gemengt, airbrush erbij gepakt, hele tank afgeplakt en Ted zijn gang laten gaan (tankje is volledig gespoten door TS-Paint te Haarlem)
als je goed kijkt zie je al wat ;
toen de sticker er opgezet, hele boel langs de randjes opgaan schuren
en klaar voor de blanke lak onderlaag!
naja, toen uit laten harden .. en wachten .. en wachten
en toen ..
Weer schuren!
helaas bleek toen aan een kant de striping Iets los gekomen te zijn in een getrokken bocht... echt kut, maja, effe alles er weer af trekken zag k ook niet zitten, dus k nam het voorlief
helaas was dat niet het enige, tijdens het schuren ging ik iets te ver op de sticker zelf en daar schuurde ik iets van het blauw af ..
weer kleurtje mengen, penseeltje er bij en met een bevroren hand dat plekje bij werken... de vakman in actie ;
Goed, maar met dat gedaan te hebben was die wel klaar voor de laatste laag
en om het Nog iets meer te laten knallen, hebben we besloten in de blanke laag nog een beetje pearl flakes te doen
samen met de parelmoer laag geeft dat ontszettend veel diepte en het glinsterd prachtig
Dat dacht ik ook ja......
en toen na 2 dagen wachten.....
super vet wat mij betreft....
maja, een brommer zonder blok dat schiet niet op
in de tussen tijd had ik allang een blok gekocht, uit duitsland wederom
een skyteam 110cc blok met startmotor, 4bak, handkoppeling, cdi, zooitje rotzooi er bij
best geinig voor weinig pingels
maja, dat stak me een beetje tegen, dr zit totaal geen karakter achter, t ding gaat niet hard, en die startmotor is lelijk en kreeg ik er niet af
mwa .. wat over zitten dubben
toen ging mijn keus uit naar een zwart monsterblok
goede ervaringen mee, gaat wel lekker hard
kost ook niet echt veel, en staat mooi
maar, net als met de wielen
toen ik het eenmaal wilde bestellen...
zette een maatje van me een SS blok te koop
4bak, handkoppeling, punten ontsteking, 70cc, 50kop
hmmmmmmmmm...
stuk langzamer, stuk goedkoper, stuk meer karakter (orgineel honda...)
jep
dat moest hem maar worden
dus in de auto gestapt, blok opgehaald, en daar lag die dan
stuk schroot met olie ... ;
naja
in eerste instantie leek het me prima om hem er direct onder te hangen....................
of toch maar niet?
eerst die punten ontsteking er maar is af en de distributie na kijken
mwa, dat was zo slecht nog niet, 1 wieltje wat goed versleten was, even vervangen en dat was ook weer mooi
en die punten ontsteking .. dat kan natuurlijk niet
zowiezo kut dingen want om de 100km zit je puntjes te stellen en daar had ik geen zin in
cdi setje van jincheng blok af getrokken, is allebei 6v tap, dus dat is mooi
naja, toen de kop er maar is afgetrokken,
big end was prima, kop kan beter maar goed bruikbaar,
zuiger en zuiger veren .. naja .. waren niet echt super
k had nog een zuigertje op de plank liggen
dus die ging er op
naja, koppelings carter durfde ik er niet echt af te trekken inverband met de kruiskop schroeven waar die mee vast zit
gekut om die dingen los te krijgen, en hij voelt goed aan
dus k had zoiets van .. k vind het best zo ...
prima blokje, vers zuigertje, kopje goed, cdi ontsteking er op ... gaat wel goed komen
met dat gezegt de boel gigantisch schoon gaan maken
en na uren poetsen en wat schuren de poel in de primer gezet en .. zijdeglans zwart natuurlijk!
wat andere detail dingetjes die nog moesten gedaan worden ook meteen mee gepakt
en de hele carb (vm24 replica) uit elkaar geschroeft, afgeplakt, en ook die zwart gezet
Fotos zijn express lekker donker, ik wil hem nog niet volledig laten zien dus je zal het hier mee moeten doen
naja, nu bezig met de vele kleine details die er bij horen
koplamp passen, teller er in, spatboord beugeltje, remstang, schakel setje, bedrading (.....), gaskabel, koppelings kabel............. ETCETERA!!
Voorlopig is die nog niet af
k ga ook Absoluut niet haasten
k werk doorde weeks en knutsel rustig wat aan
met Bobby 2006 meeting wil ik hem af hebben (+/-1500 van die kleine 4takt dingen...)
en dan zullen ook de volledige fotos te voorschijn komen!
Groetjes,
Stefan
ps. -->
http://www.daikitana...pageu/klDSC05591.JPG
Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 22-4-2006 om 14:51 uur.