Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - motorolie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36476 - motorolie
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Valid 21-4-2006 23:28 Print reply

Posts: 658
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Nee, want auto olie is niet geschikt voor natteplaten kopeling, zie reply van jozeff


Wel. Mijn vader werkt bij een groot autobedrijf en die zegt dat het vrijwel niet uitmaakt, en ik rijd zelf ook alweer bijna een jaar op 15W50 (wat we hier in tonnen hebben staan voor de trekkers) en heb ook nergens problemen mee. Geen andere mensen na praten als je zelf geen ervaring hebt.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 21-4-2006 23:31 Print reply

Posts: 10835
wordt dan eens tijd dat je vader zich ook eens verdiept in de motoren.

In dat grote autobedrijf van hem is hij natuurlijk nog nooit een natte koppeling tegengekomen.

En ervaring heb ik genoeg.

Enigste waar je misschien gelijk in kan hebben is dat je het bij een standaard niet opgevoerd brommertje niet zo snel zal merken, maar dat is bij een crossmotor bijvoorbeeld wel anders

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 21-4-2006 om 23:32 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
homoet exhaust 21-4-2006 23:40 Print reply
Posts: 399
het maakt geen moet uit als het maar 10w40 of 15w40 is...
als je dan synthetisch neem is het beter en blijft het langer goed
10w40 is beter omdat de olie dan bij kouwe motor dunner is waardoor je koppeling minder kleeft
15w50 is te dik bij koud blok en te dun bij warm blok ma omdat dit niet extreem buiten de perken gaat ken het wel ma ideaal is het niet omdat de versnellingsbsk een bepaalde viscositeit van de olie moet omdat de smering hierop is berekend
het enigste wat je voor natte koppeling makkelijker is is dus een dunnere olie bij kouwe motor tegen plakke
 
As I get older, the faster I used to be...
freak-out 22-4-2006 13:21 Print reply

Posts: 419
Ken zat mensen die er gewoon motorolie voor de auto in zijn brommer gooien. Hebbe er ook nog nooit geen problemen mee gehad. Heb het er nu ook in zitten
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
M.O. 22-4-2006 15:33 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Valid
[...]


Wel. Mijn vader werkt bij een groot autobedrijf en die zegt dat het vrijwel niet uitmaakt, en ik rijd zelf ook alweer bijna een jaar op 15W50 (wat we hier in tonnen hebben staan voor de trekkers) en heb ook nergens problemen mee. Geen andere mensen na praten als je zelf geen ervaring hebt.


hahah lol moet je horen wie het zegt
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Henk-88 22-4-2006 16:17 Print reply

Posts: 26703
Gewone motor-olie voor auto's molt je koppelingsplaten.
Dit onderwerp komt erg vaak voorbij op motorfora.
Het schijnt iig te komen doordat de siliconen van de gewone olie in je koppelingsplaten trekken.
Google it up.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
william h 22-4-2006 16:40 Print reply
Posts: 290
15w50 kan gewoon hoor dat is echt niet slecht voor hem als die maar gesmeerd word
 
Henk-88 22-4-2006 16:43 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: william h
15w50 kan gewoon hoor dat is echt niet slecht voor hem als die maar gesmeerd word



de koppeling
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Uncle BLAM 22-4-2006 17:07 Print reply

Posts: 1025
idd, motorolie ( van/voor een auto ) zorgt ervoor dat je koppeling na een tijdje een heel klein beetje gaat slippen, eerst merk je niks
later zul je merken dat na zo'n 1500 km je platen versleten zijn

of je zet er een 70cc cilinder onder en gaat rare truukjes toepassen zoals zwaardere koppelings veren, of meer platen ...

kan zijn dat met een 70cc de platen zowieso al gaan slippen, maar als je dan ??k nog auto-motorolie in je blok gooit werk je jezelf aardig tegen

ik heb mijn informatie onder andere van een motorzaak waar ik het geval aan een man voorlegde en hij zei dat het niks bijzonders is,
bij motorfietsen met natte koppeling schijnt het een bekend gegeven te zijn, daarom zijn er ook speciale olien voor (siliconen vrij ?), gewoon bij een motorzaak te koop ( ook 1 liter flessen )
 
een BF teller is sneller
Blukaap2 23-4-2006 2:52 Print reply

Posts: 9953
Lekker Motul 300V dr in gooien
 
Stoere brommers

Dit topic is 1623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved