Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Cr 125 1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36466 - Honda Cr 125 1986
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 20-4-2006 23:53 Print topicpost

Posts: 1255
Kom daarstrax hier in men dorp langs een huis bij me in de buurt en er stond een cr 125 te koop van 1986.Ik direct gaan kijken en eens wat info gevraagt.Moto was nieuw gekocht indertijd en stond al 15 jaar stil was maar 5 jaar mee gereden en was gekocht met de bedoeling om later over te stappen naar een zwaarder model.Hij zag volledig in orde uit was alleen wat vuil .Vraagprijs was trouwens maar 200€.
Leek me wel interessant crossding alleen dat hij zo oud was deed me wat twijfelen.Nu ben ik eens wat gaan zoeken op het net en kwam ik een soort recensie tegen http://www.off-road....ike/hon/cr12586.html van wat ze hier beschrijven is dit toch wel een redelijke competieve motor die vandaag de dag nog mee kan?Heeft iemand hier nog wat meer info over?Of iemand ervaring met oude crossmotors?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Mr Pain 20-4-2006 23:59 Print reply
Posts: 4966
als je wil wedstrijd rijden dan euhh ja ben je best kansloos als je een 86er crosser gaat kopen

als je een beetje voor de fun wil crossen dan is het wel grappsig, maargoed meestal is goedkoop duurkoop, ik denk dat je beter een crosser kan kopen van 2004 ongeveer dan zou je ook nog eens echt kunnen crossen op de baan
 
GemaskerdeGrasmaaier 21-4-2006 0:01 Print reply

Posts: 1128
waar is dat? dan ga ik ook eens kijken.
 
It is not a gang, They are my friends...
Hondalover19 21-4-2006 0:02 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
als je wil wedstrijd rijden dan euhh ja ben je best kansloos als je een 86er crosser gaat kopen

als je een beetje voor de fun wil crossen dan is het wel grappsig, maargoed meestal is goedkoop duurkoop, ik denk dat je beter een crosser kan kopen van 2004 ongeveer dan zou je ook nog eens echt kunnen crossen op de baan


Nee niet voor wedstrijd gewoon voor de fun .Maar doelde meer naar of de motor echt zo "sterk" is als ze in die recensie beschrijven
quote : "
The ?86 CR 125 engine, like the ?85 CR 125 engine, yielded excellent power through the entire RPM range. It pulled from the lowest RPM it could fire and kept pulling until it would not rev any further! "
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
koekie - Administrator 21-4-2006 0:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]


Nee niet voor wedstrijd gewoon voor de fun .Maar doelde meer naar of de motor echt zo "sterk" is als ze in die recensie beschrijven
quote : "
The ?86 CR 125 engine, like the ?85 CR 125 engine, yielded excellent power through the entire RPM range. It pulled from the lowest RPM it could fire and kept pulling until it would not rev any further! "



maak je niet druk..
als de motor goed is.. brult ie als een Motherfucker.. ga daar maar vanuit..
mijn cr was toen ook uit 86 dacht ik.. of 85 zelfs.. maar dat ging als de brandweer !
 
Haaks de hoek om!
Mr Pain 21-4-2006 0:11 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]


Nee niet voor wedstrijd gewoon voor de fun .Maar doelde meer naar of de motor echt zo "sterk" is als ze in die recensie beschrijven
quote : "
The ?86 CR 125 engine, like the ?85 CR 125 engine, yielded excellent power through the entire RPM range. It pulled from the lowest RPM it could fire and kept pulling until it would not rev any further! "


nou dan zou ik er achteraan gaan, dan is het best te doen!, en snel tja alles is snel sterk als van een brommer komt natuurlijk, maar snelheid/kracht wen je snel aan

 
Jarco 21-4-2006 8:03 Print reply

Posts: 4520
idd voor de fun kan het wel... maar om wedsrijden mee te gaan rijden met zown oud ding :P
 
FoX-racing 21-4-2006 8:16 Print reply

Posts: 1034




dit is mijn cr 125 dit is een 88er is net helemaal weer opgelapt.

met zon ding kan je ook derest nog best bijhouden als je dat wilt.
tuurlijk is dat nieuwe spul beter en sneller, maar voor de fun is het perfect joh,

wel goed opletten dat je blok echt goed is mijne was rag, en je vering goed nakijken geen speling op pro-link systeem enzo.

kost je bakken met geld die onzin en dat zou zonde zijn van het geld

maar als het eenmaal rijd is het super.
 
\ XL500 | CR125 /
shiftinggears 21-4-2006 9:57 Print reply

Posts: 101
als die motor maar 5 jaar is gebruikt zal het blok nog wel goed wezen als hij er nou al 20 jaar mee is gecrosst zou ik het neit doen want dat kost alleen maar geld elke eigenaar trapt er toch mee want met een crossmotor ga je niet langzaam rijden maar als hij nog neit zo oud is zou ik het wel doen
 
PRO TUNING 21-4-2006 10:09 Print reply

Posts: 4000
Een Honda CR 125 van 1986 is een mooie opstapfiets met een zeer vegevingsgezind karakter.

Over levensduur van een crosser : een professionele crosser zoals b.v. Erik Eggens " versleet " in zijn Honda 125 cc tijd ongeveer 7 nieuwe motoren per seizoen.
 
Saknet 21-4-2006 14:06 Print reply

Posts: 10355
7 per seizoen valt me nog mee eigenlijk
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Johnny B 21-4-2006 14:25 Print reply

Posts: 8381
zijn best sterke motoren alleen kwaaltje is waterpomp die gaat lekken dan komt het in je carter en dan heb je olie+kvs
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
PRO TUNING 21-4-2006 14:29 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
zijn best sterke motoren alleen kwaaltje is waterpomp die gaat lekken dan komt het in je carter en dan heb je olie+kvs


Dat gebeurt alleen als je verkeerde koelvloeistof gebruikt.

 
Johnny B 21-4-2006 14:32 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Dat gebeurt alleen als je verkeerde koelvloeistof gebruikt.


neen het is een typische kwaal

van 86 tot 91 meen ik


 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
PRO TUNING 21-4-2006 16:32 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]

neen het is een typische kwaal

van 86 tot 91 meen ik




Het koppelingsdeksel is gemaakt van een aluminium / magnesium legering.
Als je geen " Aluminium & Magnesium Safe " koelvloeistof gebruikt dan " kankert " het materiaal achter de waterpomp weg, en krijg je koelvloeistof in je versnellingsbak.

Als je waterpomp afdichting lekt loopt het koelvloeistof naar buiten !!
 
Hondalover19 22-4-2006 5:35 Print reply

Posts: 1255
Ja ik heb net nog wat gezocht en de typische kwaaltjes van 85 tot 88 was dat de vering nogal hard is , en dat het ATAC systeem vaak kapot is.Maar ik ga deze week nog eens terug naar daar gaan eens tegoei zien want heb maar even in de vlugt gekeken.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 4386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved