ik heb lopen zoeken en heb dit gevonden :
U kunt uw klacht indienen bij de politieafdeling waar het voorval heeft
plaatsgevonden of schriftelijk bij de districtschef. Soms is een goed gesprek
voldoende om uw onvrede weg te nemen. Zo niet, dan wordt een onderzoek
opgestart. De manier waarop dit onderzoek wordt gedaan is afhankelijk van de
aard en inhoud van de klacht. Normaal gesproken leidt de afdelingschef het
onderzoek, bij een zeer ernstige klacht de hoofdofficier van justitie. Mocht u
ontevreden zijn over de manier waarop de politie uw klacht heeft afgehandeld,
dan kunt u zich wenden tot de Nationale Ombudsman
www.nationaleombudsman.nl
<http:\www.nationaleombudsman.nl> .
Elk korps heeft zijn eigen klachtenregeling, u leest er meer over op de
verschillende korpssites. Bij veel korpsen zijn ook folders verkrijgbaar over de
klachtenregeling van de politie. Voor meer informatie kunt u bellen met de
voorlichter van het desbetreffende korps.
je hebt dus geen advocaat nodig ( ik heb toevallig wel een oom die advocaat is dus kan hem om advies vragen ) ik heb een boete gehad van 30 euro voor 0,9 kw maar dit kwam gewoon omdat de politie agent ging staan eerst gaf hij netjes o,5 aan maar die boete staat los van mij klacht. want ookal dien ik een klact in en word ik in mijn gelijk gesteld krijg ik die boete eerst nog thuis en moet ik daar weer opnieuw een bezwaarschrift tegen indienen