Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - verschil honda cdi's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1314 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #36399 - verschil honda cdi's
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5808 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henny 18-4-2006 17:26 Print topicpost

Posts: 456
ik vroeg me af..wat de merkbare verschillen zijn van de orginele cdi en een mps en daytona..

heb nu namelijk last van het volgende met mijn honda mb8:
op topsnelheid gaat de cilinder ratelen en soms inhouden, wat vastlopen tot gevolg zou hebben..

de cilinderkop is opmaat berekend door iemand die er verstand van heeft..ook als ik met het ontstekings tydstip rommel dus op het orginele punt zegt of op zijn vroegst of er tussen in..die ratel blijft erin zitten..

de krukass vertoont geen speling dus dat kan het ook niet zijn..
overigens draait mijn mb nog geen 10.000 toeren op topsnelheid!


dus waar ik aan dacht mischien dat het met die cdi te maken heeft?

iemand suggesties?



Dit bericht is gewijzigd door Henny op 18-4-2006 om 17:28 uur.
 
H uit de Moek Serie

Menu2t 18-4-2006 17:53 Print reply

Posts: 2815
ik neem aan dat je wel is van afstellen hebt gehoord?
 
NSR Supersprint special!
christianos 18-4-2006 17:54 Print reply

Posts: 20445
heeej, als ik het zo hoor last van detonatie??

is je squish niet te klein?

en misschien is er toch een fout gemaakt bij het berekenen van de kop?

met de cdi heeft het niks te maken hoor
 
Henny 18-4-2006 18:03 Print reply

Posts: 456
hij is naar mijn weten verder goed afgesteld..bougie is de goede kleur.

detonatie inderdaad...maar hoe verhelp je dit? mijn squish is nu 0.6mm dat raade de man die mijn kop maakte aan..

het probleem wat ik heb heeft een vriend van mij ook met zijn mb8, en zijn squish is 0.9mm dus stukje groter..ook met de stand van zijn ontsteking krijgen we dat geluid niet weg...


 
H uit de Moek Serie
christianos 18-4-2006 18:04 Print reply

Posts: 20445
squish van 0.6 is aan de kleine kant, je zou dus een extra voetpakking kunnen proberen..
hmm.. onsteking verlaten zou je idd ook kunnen proberen

of een koudere bougie?
ik hoor vaak ook dat euro 98 er tegen kan helpen..
en komt het egt uit de cilinder? het is geen lager ofzo?
 
Saknet 18-4-2006 18:06 Print reply

Posts: 10355
Staat ie niet te arm?
Dat ie af en toe inhoud, troep in benz kraantje en/of carb.?
Zuiger daardoor mss versleten doordat ie het geregeld wat te warm heeft gehad?
(krukas/balansas)lagers naar zn grootje?

Volgens mij kanteld je zuiger gezien je het over ratelen hebt..

doet mijn ori mb ook als me carburateur vies is (of als ik er iets te weinig olie bij in smijt per ongeluk)... mn zuiger+cil zijn versleten..

Detonatie is meer een soort knallen..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-4-2006 om 18:07 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
christianos 18-4-2006 18:07 Print reply

Posts: 20445
een kantelende zuiger die rateld ?

verklaar u nader??

je bedoeld dat jouwe al op de poorten inhapt?
 
Saknet 18-4-2006 18:10 Print reply

Posts: 10355
tja of ie dan ook kanteld weet ik eigenlijk niet, maar ratelen dat zekers
mn pa zei altijd dat ie dan kantelde, hij is de schuldige

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-4-2006 om 18:11 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
christianos 18-4-2006 18:11 Print reply

Posts: 20445
zijn denk ik je versleten veren die poorten happen..

maar ontopic maar weer denk ik.

uhm henny.. wordt ie ook heel heet? (ga je hem ruiken enzo)
 
John Huijben 18-4-2006 18:18 Print reply

Posts: 2433
zon orgineel honda cdi kan er nie voor zorge dat ie vastloopt.
enige wat er anders aan is dan bij normale ontstekingen is dat er een condensator inzit.. op de signaaldraad.
dus eigenlijk hetzelfde effect alsof je continue met een eurobegrenzer rondrijd



onderaan int midden kijken "15nF 250V" dat is m


dusseh je kan probere om je honda cdi ope te make en dat ding eruit te hale.. maar ik geef je weinig kans.
ik denk dat zon mps-300 cdi exact hetzelfde in elkaar zit... maar dan met een andere condensator

enn zon daytona cdi lopen beter ja.. zitschijnbaar ook echt een ontstekingscurve in.... heb t zelf nog nooit bekeken met een stroboscoop maar wel getest tegenover een orginele.. en t scheelde best veel.

maar dat ie inhoud op top lijkt me niet echt door de cdi komen.. helemaal niet alsie ff inzakt... zou eerder je bougie en afstelling ns nakijken... mischien als je met ngk's rijd ns bosch bougie proberen.. of een champion l86-c
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Henny 18-4-2006 18:22 Print reply

Posts: 456
nee ruik verder niks vreemds..

het betreft hiet een 110 malossi cilinder die nu denk ik zon 200/250 km oud is dus kantelende zuigers of wat dan ook lijkt me erg sterk.

wat de squish betreft..zoals ik al zei dat de squish van de mb8 van een vriend van me op 0.9mm staat en die exact hetzelfde 'geratel' heeft..

moeilijk probleem weer

 
H uit de Moek Serie
Henny 18-4-2006 18:26 Print reply

Posts: 456
aha maar john jij heb verder geen ervaring met mb8 onstekingen vervroegen of daar nadelige gevolgen aan zitten?

aangezien ik zei dat jij ook 110 malossi hebt gehad..

en heb jij verder nooit naar de squish waarde gekeken?
 
H uit de Moek Serie
Hardstyle 18-4-2006 18:54 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
zijn denk ik je versleten veren die poorten happen..

maar ontopic maar weer denk ik.

uhm henny.. wordt ie ook heel heet? (ga je hem ruiken enzo)


Als een veer een poort hapt, had die allang vast moete zitten..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
Kampersjaak 18-4-2006 18:55 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
hij is naar mijn weten verder goed afgesteld..bougie is de goede kleur.

detonatie inderdaad...maar hoe verhelp je dit? mijn squish is nu 0.6mm dat raade de man die mijn kop maakte aan..

het probleem wat ik heb heeft een vriend van mij ook met zijn mb8, en zijn squish is 0.9mm dus stukje groter..ook met de stand van zijn ontsteking krijgen we dat geluid niet weg...




bougi kleur zegt niet alles,
en als je niet verder gaat met afstellen/testen kom je er ook nooit achter
 
oderint dum metuant
RB 18-4-2006 19:11 Print reply

Posts: 504
nou net even bezig geweest met met mijn mb8 dus..die hetzelfde heeft als henny
..als je die in zn vrij volgas doet gaat ie klapperen in hoge toeren...net of er een begrenzer opzit zegmaar..???

Dit bericht is gewijzigd door RB op 18-4-2006 om 19:12 uur.
 
christianos 18-4-2006 19:12 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Als een veer een poort hapt, had die allang vast moete zitten..


je hoort soms een veer langs een poort gaan met heel veel speling..

ik zou idd eens kijken naar de afstelling en de squish eens vergroten kijken wat dat doet..
 

Dit topic is 5808 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved