Binnenkort wil ik een keer een andere uitlaat onder mijn Aprilia MX hangen omdat deze niet mooi meer is. Hoe zit zo'n uitlaat vast op de cilinder? Bij m'n MTX zit ie gewoon met 2 boutjes vast maar bij m'n MX kan ik m er echt niet uit krijgen.
Er zitten 2 veren van de cilinder naar de uitlaat, deze zijn al los. Verder zitten er geen bouten in ofzo. Hij is met puur kracht echt niet los te krijgen dus er moet toch één of andere logica qua bevesteging in zitten.
Verder nog de vraag of een MK uitlaat van een Senda SM een beetje makkelijk pas te maken is op een Appie MX, en zonee: welke uitlaat is dan aan te raden?
vergeet je niet die bout waar je dikkebocht begind los te maken ? zit op je frame
en ik zou als ik jou was gewoon aprilia mx metrakit pipe thrower kopen best uitlaatje
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Zeug
vergeet je niet die bout waar je dikkebocht begind los te maken ? zit op je frame
en ik zou als ik jou was gewoon aprilia mx metrakit pipe thrower kopen best uitlaatje
voor zover ik weet is er geen mk uitlaat voor n MX?
hey
dit probleem heb ik ook bij me spike de uitlaat is bij mij onmogelijk los te krijgen.
De bromboer zij ook dat het wel vaker voor komt en dat als je te hard aan gaat trekken dat de inlaat kan gaan scheuren.
dus het beste is om een nieuwe cilinder te kopen. Als je hem echt niet los krijgt. Of heel voorzichtig je uitlaat eraf zagen en weg veilen.
want die uitlaat krijg je waarschijnlijk niet meer zo gemakkelijk eruit.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Darkstar
hey
dit probleem heb ik ook bij me spike de uitlaat is bij mij onmogelijk los te krijgen.
De bromboer zij ook dat het wel vaker voor komt en dat als je te hard aan gaat trekken dat de inlaat kan gaan scheuren.
dus het beste is om een nieuwe cilinder te kopen. Als je hem echt niet los krijgt. Of heel voorzichtig je uitlaat eraf zagen en weg veilen.
want die uitlaat krijg je waarschijnlijk niet meer zo gemakkelijk eruit.
ikzou eerst alles proberen voor dat ik mn uitlaat zou afzagen, cilinder vervangen
is wel meteen heel grof
Dit bericht is gewijzigd door Palava op 18-4-2006 om 12:42 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Darkstar
hey
dit probleem heb ik ook bij me spike de uitlaat is bij mij onmogelijk los te krijgen.
De bromboer zij ook dat het wel vaker voor komt en dat als je te hard aan gaat trekken dat de inlaat kan gaan scheuren.
dus het beste is om een nieuwe cilinder te kopen. Als je hem echt niet los krijgt. Of heel voorzichtig je uitlaat eraf zagen en weg veilen.
want die uitlaat krijg je waarschijnlijk niet meer zo gemakkelijk eruit.
beetje kanslose opmerking !!!!
uitlaat is heus los te krijgen !! beetje kracht zetten en beetje met de uitlaat draaien ! en niet vergeten los te maken bij ophangingen bij de bocht !
idd net als hierboven gezegd is gewoon ff kijken of je wel alle bouten los hebt gedraaid en probeer dan gewoon es ff de uitlaat te draaien heen en weer een klein stukje en dan tegelijkertijd trekken of er met een hamer iets op tikken
rieju Rs2 te koop || voor meer info zie : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20846/last
er is wel degelijk een uitlaat van metrakit voor een mx ik heb em namelijk ook hij is alleen een beetje moeiiljk te krijgen maar met wat moeite en hulp van je dealer moet het lukken is 180 euro
Ik heb iig alle bouten los gedraait... gewoon die 3 onderin de bocht en de rest van de uitlaat ligt er ook al af. Het gaat echt alleen om het stuk vanaf de cilinder tot aan die bevestiging onderin de bocht. Er zijn verder geen bouten aanwezig en ik krijg nog geen milimeter beweging in het stuk wat er nou in zit.
Hamer had ik al geprobeerd. Als ik tijd heb zal ik het nog een keer proberen en wat langer moeite doen, want ik dacht dat er wel ??n of ander speciaal iets gebeuren moest.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Zeug
er is wel degelijk een uitlaat van metrakit voor een mx ik heb em namelijk ook hij is alleen een beetje moeiiljk te krijgen maar met wat moeite en hulp van je dealer moet het lukken is 180 euro
Voor 180 euro ga ik denk ik liever voor een gianneli uitlaat+demper, of is dat niet net zo goed? MK roest heel snel toch?
die uitlaat lijkt der wel vast gelast op te zitten.
ik dacht mischien ist ook wel zon opschuif ding maar dat werkte ook niet.
maar is der nou niemand die een andere uitlaat op n mx heeft die dus ook zen ori uitlaat deraf heeft moeten halen?