Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - morgen:"turbo"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 830 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36363 - morgen:"turbo"
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

westcoastnewbie 17-4-2006 0:02 Print topicpost

Posts: 284
Ik ga morgen met een vriend een turbo'tje van een ford proberen te bouwen op een camino ,gewoon voor de fun dus zonder berekeningen ,niet dat ik ik niet weet hoe ik een atmosferische motor moet ombouwen naar geblazen ,heb de juiste lectuur (600+paginas gelezen/geleerd) maar dit is gewoon voor de fun alleen heeft de turbo wel smering koeling nodig , hoe kan ik dit het beste tijdelijk bouwen ?

Ik dacht van een olietankje hoger dan de turbo te hangen en zo met behulp van de zwaartekracht het naar de turbo laten stromen in een ander vat tot ie er door gestroomt is of "pompt" de turbo zelf?

btw: het plan is :
-vanaf uitlaatspruitstuk een gewone buis die dan naar een conus gaat voor de turbo ,dan de turbo en dan een conus naar een kleinere diameter en dan mischien een demper .
en natuurlijk luchtfilter voor turbo en na een slang naar carb .
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 17-4-2006 0:04 Print reply

Posts: 13700
het zit niet zo makkelijk als jij denkt dat dat gaat
 
westcoastnewbie 17-4-2006 0:05 Print reply

Posts: 284
uitleg a.u.b ?het is niet echt vermogen gericht h? ,gewoon voor de fun

Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 17-4-2006 om 0:05 uur.

normaal gezien moet de compressie van de motor omlaag maar ik denk niet dat zo een turbo veel druk zal opbouwen met de uitlaatgas van een 49cc .

Dit bericht is gewijzigd door westcoastnewbie op 17-4-2006 om 0:06 uur.
 
Joostvdw 17-4-2006 0:06 Print reply

Posts: 4789
je zal meer olie toevoer meoten hebben, een olie koeler of een tank van een liter ofzo en een goeie oliepomp, anders loopt je turbo zo kapot, zijn namelijk glijlagers en die werken pas goed als je er olie (onder druk!) doorheen laat stromen

kzal me verder niet uitlaten over een turbo op een 2takt..

Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 17-4-2006 om 0:06 uur.
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
westcoastnewbie 17-4-2006 0:07 Print reply

Posts: 284
ik dacht dat een garret gekogellagerd was ?
 
Joostvdw 17-4-2006 0:08 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
ik dacht dat een garret gekogellagerd was ?


nou ik weet niet waar die turbo uit komt, maar de meeste zijn met glijlagers, kogellagers houden dat aantal toeren niet vol (tenzij je met +$100 dollar lagers gaat spelen)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
westcoastnewbie 17-4-2006 0:09 Print reply

Posts: 284
dacht van cosworth ben niet zeker ..
 
Joostvdw 17-4-2006 0:11 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
dacht van cosworth ben niet zeker ..


alst van een cosworth is zal die wel glijlagers hebben, maar het gaat hoe dan ook niet werken, het is een vrij grote turbo, zelf voor het 2 (?) liter blok waar die vanaf komt, dus op je brommertje gaat dat helemaal o,o doen

waarschijnlijk spoelt hij niet eens op

+ dat het zonde is om een cosworth turbo hiervoor te verneuken
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
superior mt7 17-4-2006 0:15 Print reply

Posts: 2675
turbo op een 2 takt??

kunne je keerringen eruit blazen..

volgens mij zou het theoritsch ook alleen op een zuiger gestuurd blok kunnen.

weet niet wat een camino is.


niet om pessimistisch of arrogant te doen maar denk niet dat het gaat werken
 
V8
Frysk 17-4-2006 0:17 Print reply

Posts: 34930
naja proberen
als anders die turbo toch niet meer gebruikt zou worden
gewoon pompje ertussen en op turbo aansluiten
enne ach proberen je leert het alleen ECHT in de praktijk
 
giggitybyte
mulder 17-4-2006 0:17 Print reply

Posts: 13701
lees het topic op pf ff door!
 
superior mt7 17-4-2006 0:18 Print reply

Posts: 2675
ja idd, proberen kan nooit kwaad

 
V8
puch_master 17-4-2006 0:18 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
verhaal..

kzal me verder niet uitlaten over een turbo op een 2takt..

Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 17-4-2006 om 0:06 uur.


turbo op 2-takt kan wel..

de YPR van het leger is 2-takt turbo diesel..

allen als je de turbo aan het draaien hebt dan zal deze waarschijnlijk via de uitlaat poort de lucht weer naar buiten blazen lijkt mij..

dus dat zou betekenen dat je een opmaat uitlaat hebt met voor bij het expansie gedeelte de turbo..

 
Toyota AE86 Levin coupé
Frysk 17-4-2006 0:19 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]


turbo op 2-takt kan wel..

de YPR van het leger is 2-takt turbo diesel..

allen als je de turbo aan het draaien hebt dan zal deze waarschijnlijk via de uitlaat poort de lucht weer naar buiten blazen lijkt mij..

dus dat zou betekenen dat je een opmaat uitlaat hebt met voor bij het expansie gedeelte de turbo..



ja idd nu je het zegt
2 takt zuigt weer terug
maar stel dat de turbo dan net op het punt blaast terwijl de cilinder ook blaast ?
 
giggitybyte
puch_master 17-4-2006 0:24 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


ja idd nu je het zegt
2 takt zuigt weer terug
maar stel dat de turbo dan net op het punt blaast terwijl de cilinder ook blaast ?


stel je voor de turbo blaast altijd

hierdoor krijg je waarschijnlijk ook een heel hoge carterdruk..

omdat de turbo continue luch/mengsel blijft aanvoeren onder hoge druk, waardoor de zuiger bij de arbeidslag weer afgeremd word..
 
Toyota AE86 Levin coupé
superior mt7 17-4-2006 0:26 Print reply

Posts: 2675
wat denk je van de keeringen, zullen die ook niet blij mee zijn
 
V8

Dit topic is 1722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved