Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opvoeren honda nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36346 - opvoeren honda nsr
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 18-4-2006 14:05 Print reply
Posts: 387
owke, met een (te)kleine carb kan je makkelijker eenvastloper krijgen??
 
Jarco 18-4-2006 14:07 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
owke, met een (te)kleine carb kan je makkelijker eenvastloper krijgen??




nee maar met een 13 mm moet het gewoon kunne op een 70 cc, mits je het goed afstelt
beter regel je een 18 mm keihin, maar dan verbruikt hij ook wat meer.
 
chrisda 18-4-2006 18:03 Print reply
Posts: 387
dat afstellen lukt wel.
alleen wat zou er dan gebeuren met een kleine carb. dat hij het niet trekt. dat je haast niet vooruitkomt.
als ik dus die 70 heb met een orgi carb 13mm trek ik dan nog wel harder dan met orgi 50cc. en blijf ik ook nog steeds hard rijden met tegenwind bijv of iemand achterop. of blijft dat gelijk met wat er nu dus gebeurt met orgi setup: dus met iemand achterop of tegenwind 55 in plaats van 60.
 
christianos 18-4-2006 18:06 Print reply

Posts: 20445
ik vind zowiezo de athena's 70cc te slechte kwaliteit voorhun geld.. de 50cc versie is daarintegen weer erg snel..

parmakit 70cc is een heel mooi cilindertje.. (www.parmakit.nl)

en met ori 12 mm kom je idd niet egt super vooruit maar kan wel hoor..

en dat met mensen achterop zul je zeker blijven houden ( alleen dan 80 ipv 90 ofzo)
 
chrisda 18-4-2006 18:28 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
en met ori 12 mm kom je idd niet egt super vooruit maar kan wel hoor..

en dat met mensen achterop zul je zeker blijven houden ( alleen dan 80 ipv 90 ofzo)


oowke, dat ie iets langzamer gaat als iemand achterop zit en met tegenwind dat vindi k niet erg. maar wat ik altijd dacht/denk is datals je um opvoerd en je houd de orginele carb dat hij dan langzamer optrekt dan met orginele cilinder en ook veeel meer kracht verliest met tegenwind ofzo maar dat valt volgens jullie wel mee.

is het zo dat jullie ook de carb vervangen voor een grotere omdat je denkt van ik ben tog al bezig kan ik gelijk de carb vervangen trek ik gelijk ook beter of zie ik dat niet helemaal goed??
 
MTX-speed 18-4-2006 18:38 Print reply

Posts: 1229
Wanneer je de boel op wil voeren moet je het goed doen. Ga geen half werk doen, en ga vooral niet bezuinigen op benzinekosten.
Wanneer je het verbruik niet teveel op wil laten lopen, zul je bij de 50cc moeten blijven. Wanneer je niet boven de 65-70km/h wil komen moet je gewoon je originele cilinder gebruiken en er een andere uitlaat opgooien.

Wil je boven de 70km/h uitkomen kun je het best gewoon meteen 70cc aanschaffen. Daarbij zul je wel moeten denken aan een grote carburateur aangezien deze ook meteen zorgen voor een betere smering en koeling. Denk dan aan minimaal een 16mm. Daarbij gaat een 70cc langer mee dan een 50cc met dezelfde topsnelheid en het rijdt ook veel fijner. Daarnaast kan het gebruik van de 70cc zelf lager zijn dan die van een 50cc met dezelfde prestaties mits goed afgesteld.

Maak bij het opvoeren niet de fout door hem te zuinig af te stellen. Dit verkort namelijk de levensduur van de cilinder/blok aanzienlijk.

Je moet het zo zien; wat je bespaard op benzine, kost je snelheid of betrouwbaarheid. De benzinetoevoer regel je nog altijd met rechterhand.

(Oja, vergeet ook niet meer te smeren wanneer je op gaat voeren )
 
chrisda 18-4-2006 18:45 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Daarbij zul je wel moeten denken aan een grote carburateur aangezien deze ook meteen zorgen voor een betere smering en koeling. Denk dan aan minimaal een 16mm.

kijk hier heb ik nou iets aan, thnx mtx speed.
nu snap ik dus dat het cker wel belangrijk is om een grotere carburateur te kopen.

ik kan voor 45 euro bij moto import een 16mm honda carburateur kopen
hebben jullie hier ook wel eens besteld en is dit betrouwbaar?
alvast bedankt.
 
Schrabbekerke 18-4-2006 18:46 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Daarbij zul je wel moeten denken aan een grote carburateur aangezien deze ook meteen zorgen voor een betere smering en koeling. Denk dan aan minimaal een 16mm.

kijk hier heb ik nou iets aan, thnx mtx speed.
nu snap ik dus dat het cker wel belangrijk is om een grotere carburateur te kopen.

ik kan voor 45 euro bij moto import een 16mm honda carburateur kopen
hebben jullie hier ook wel eens besteld en is dit betrouwbaar?
alvast bedankt.


45 euro is sowieso aardig veel voor een 16mm Keihin. Sommigen hier op dit forum hebben slechte ervaringen met Moto import.
 
chrisda 18-4-2006 18:49 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


45 euro is sowieso aardig veel voor een 16mm Keihin. Sommigen hier op dit forum hebben slechte ervaringen met Moto import.


ow das minder. is het alleen dat ze laat leveren of is de kwaliteit ook slecht. kijk moet natuurlijk geen 2/3 weken worden maar k kan wel een beetje wachten.

en waar zou je dan een 16 mm kwaliteit (keihin) carb kunnen kopen.
50cc.nl hebben ze geloof ik geen 16 en de grotere maar ook kleinere 12 en zo zijn rond de 80 100 euro.
bedoel je soms dat een 2dehandse goedkoper dan 45 is of kan je ook een nieuwe voor minder als 45 kopen (16mm)
 
Schrabbekerke 18-4-2006 18:51 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
[...]


ow das minder. is het alleen dat ze laat leveren of is de kwaliteit ook slecht. kijk moet natuurlijk geen 2/3 weken worden maar k kan wel een beetje wachten.

en waar zou je dan een 16 mm kwaliteit (keihin) carb kunnen kopen.
50cc.nl hebben ze geloof ik geen 16 en de grotere maar ook kleinere 12 en zo zijn rond de 80 100 euro.
bedoel je soms dat een 2dehandse goedkoper dan 45 is of kan je ook een nieuwe voor minder als 45 kopen (16mm)


Ik weet het ook alleen maar van horen en zeggen, soms leveren ze verkeerd en ook wel eens slechte dingen.

Voor een 16mm Keihin zou ik even www.marktplaats.nl in de gaten houden. Als je hem bij Moto import bestelt dan zou ik er sowieso om gaan. Dan zie je wat je koopt.
 
stoeptegel 18-4-2006 18:52 Print reply

Posts: 3085
koop gewoon 80cc mbx blok.of ns1.
Ben je in het begin wel iets meer kwijt.Maar bespaar je cker op benzinekosten en onderhoud en slijtage van je blok. En het rijdt cker fijn.70cc is niks,Kan je veel eerder je lagers gaan vervangen en al die shizzle.Gewoon 80 cc honda, is het ebste als je het goed wilt doen.
@christianos: het is een 13 mm keihin
 
80 cc ownatsj
chrisda 18-4-2006 18:53 Print reply
Posts: 387
owke, ga gelijk kijken
wat vind jij trouwens een redelijke prijs voor een 16 mm carb(keihin)
2dehands en nieuw
 
stoeptegel 18-4-2006 19:29 Print reply

Posts: 3085
2ehands: 30 euri ongeveer.
NIeuw gewoon niet kopen, is zonde van je geld
 
80 cc ownatsj

Dit topic is 7134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved