Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opvoeren honda nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36346 - opvoeren honda nsr
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 16-4-2006 12:40 Print topicpost
Posts: 387
ik wil dus me nsr opvoeren. ik ben van plan om een euro cilinder 50cc te kopen maar voor 3 euro meer heb je een euro 70cc.
nou wou ik weten hoe hard je met deze cilinders ongeveer gaat. en wat moet ik hierbij nog verandere, me brom is verders nog helemaal origineel alleen uitlaat ben ik niet zeker van. demper wel orgi.
vaak lees ik dat er een andere carb bij genomen word, carb is tog vooral voor trekkracht. als ik een ander carb zou moeten wat is dan een betrouwbare. zou dan een niet al te veel grotere willen nemen want moet niet al te veel dalen in hoelang ik met een tank kan, (nu ongeveer 1:25)
en wat is beter 70cc euro of malossi. als kop gebruik ik mijn orgi 50cc standaard die passend gemaakt word.

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 16-4-2006 om 12:42 uur.
 

Marry 16-4-2006 12:55 Print reply

Posts: 940
als je voor snelheid gaat zou ik hoge druk 70 kop nemen
 
ook als je niets te vieren hebt
SpeedY_the_Devil 16-4-2006 12:58 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marry
als je voor snelheid gaat zou ik hoge druk 70 kop nemen



kan je ook gewoon maken van je ori 50cc kop

ot:

ik denk dat je met die cil rond de 85-90 gaat ofzo..
carburateur zou ik een 18mm kehin nemen (geen imi) die zijn veruit de beste

en wss moet je een andere vertanding erop zetten.. en uitlaat als die niet voor 70cc is

de malossi is wel een stuk sneller maar daar betaal je ook meer voor he
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
zerofreak 16-4-2006 12:59 Print reply

Posts: 64
wat voor een cilinder zit er nu op je nsr? een belgische ge2 is een van de betere cilinders die op een nsr zitten dus denk dathet niet nodig is te veranderen van cilinder alleen uitlaatje kan je veranderen.
een promatje fzo rijd goed

 
jd boer 16-4-2006 14:33 Print reply

Posts: 6005
euro cilindro is niet minder snel hoor , ik zou voor 70cc euro cilindro gaan , maat van mij rijd hier 125 130 mee op een nsr
 
rs1sprintuhr
richard3 16-4-2006 14:36 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jd boer
euro cilindro is niet minder snel hoor , ik zou voor 70cc euro cilindro gaan , maat van mij rijd hier 125 130 mee op een nsr



dat red je ongetuned nooit !
ik red net de 95 met die brakke cilinder
vond et echt helemaal niks
ga nu belg ge2 rijden daar ligt het verbruik lager en heb je ook nog es de voordelen van slijt vast en goede kwaliteit die euro loopt ook snel vast heb ik gehoord

 
op naar de grote brommers
HondaHeus 16-4-2006 14:38 Print reply

Posts: 1489
Koop gewoon gelijk een malossi, snelste en goed.
Prijzig maarja,,koop dan een 2e handse ofzo wie weinig gelopen heeft.
 
honda_2takt_power 16-4-2006 14:45 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]



dat red je ongetuned nooit !
ik red net de 95 met die brakke cilinder
vond et echt helemaal niks
ga nu belg ge2 rijden daar ligt het verbruik lager en heb je ook nog es de voordelen van slijt vast en goede kwaliteit die euro loopt ook snel vast heb ik gehoord

ja zuigerveren willen wel esd in die huge uitlaatpoort happen

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Splendid 16-4-2006 14:46 Print reply

Posts: 8421
ori ns1 is een prima optie, misschien wel wat meer werk, maar rijdt heerlijk , trekt goed, leuke top en zuinig
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
chrisda 16-4-2006 16:05 Print reply
Posts: 387
die kop was ik al plan om aan te passen, dus k hoef geen hoge druk kop. uhm ik heb nu geloof ik een gewone ge2 dus geen belg, weet iemand wat er standaard op een nsr voor carburateur opzit. dan neem ik denk ik maar een klein beetjegrotere carb, moet niet teveelgaan zuipen. uhm ik hoef dus niet gelijk 120 te gaan vind 85/95 meer dan zat. wat is dan aan te raden, ga je met die euro 50cc niet op je tenen lopen?? zit er veel verschil in kilometers tussen die euro 50cc en euro 70cc
en 70cc euro en 70cc malossi
k gebruik me orgik kop en die word door un vriend die veel verstand van heeft aangepast dus.
 
HondaHeus 16-4-2006 16:07 Print reply

Posts: 1489
Als je geen te hoge snelheid wil, waarom neem je dan geen 50snel? Dan is zowiezo geen malossi aan te raden. 50cc euro en 16mm kom je waarschijnlijk wel aan de 85.
 
chrisda 16-4-2006 16:13 Print reply
Posts: 387
owke,
weet je toevallig ook hoeveel mm die orginele carb is. en wat aan te raden is voor een 50cc en een 70cc.

kijk als ik voor 3 euro meer een 70cc kan kopen doe ik dat liever maar volgens wat ik hier lees ga je met 50snel ongeveer 80+ hoe hard zou ik dan met 70 gaan. (allebei euro)
 
HondaHeus 16-4-2006 16:27 Print reply

Posts: 1489
Ori carb is 13mm.
Voor een 50 en 70 is allebei de 18mm keihin goed (vooral voor 70cc)
Ik denk dat 16mm toch iets fijner is op een 50.
En verschil met snelheid tussen 50 en 70 weet ik niet precies maar met die 70 en 18mm haalt hij denk ik wel de 100. met die 50snel denk ik de 80/85.
 
chrisda 16-4-2006 16:38 Print reply
Posts: 387
shit he, ging kijken bij 50cc.nl daar keek ik voor een carb 16mm, de enige van 16 kost 100 euro. kleiner was alleen 12 mar dat heb k dusal en erboven:

18mm dellorto phbc (spaco) 47.36

18mm keihin (org. Honda )
eigenlijk de beste carburateur die je maar kan bedenken voor je honda , past op alle originele aansluitingen. 167.32

18mm keihin import 66.70

bestaat er ook nog 14 of 15mm ofheb je alleen hele getallen. en er zijn tog nog meer -betrouwbare- verkoopsite's

edit: is een orgi carb aan te passen of kan je heir beter niet aan beginnen. en is mikuni een goed merk

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 16-4-2006 om 16:39 uur.
 
Splendid 16-4-2006 16:39 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
shit he, ging kijken bij 50cc.nl daar keek ik voor een carb 16mm, de enige van 16 kost 100 euro. kleiner was alleen 12 mar dat heb k dusal en erboven:

18mm dellorto phbc (spaco) 47.36

18mm keihin (org. Honda )
eigenlijk de beste carburateur die je maar kan bedenken voor je honda , past op alle originele aansluitingen. 167.32

18mm keihin import 66.70

bestaat er ook nog 14 of 15mm ofheb je alleen hele getallen. en er zijn tog nog meer -betrouwbare- verkoopsite's


je kan ook een 2ehands kope
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
chrisda 16-4-2006 16:40 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


je kan ook een 2ehands kope


ja owke, maar heb natuurlijk liever iets wat ik zeker weet dat goed is.
 

Dit topic is 7136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved