Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - citta! wat kan ik ermee

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1226 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36329 - citta! wat kan ik ermee
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 15-4-2006 10:01 Print topicpost

Posts: 2814
oke ff een klein inleidingkje me rs is al verkocht en khad een dikke bmw 318is maar die heb ik kort gereden(boom geraakt, over de kop) omdat ik toch bijna ga studeren heb ik besloten niet weer een auto te kopen.

het is dus een goedkope gare citta geworden! om een indicatie te geven; hij is fluorgroen met blauwe wielen ding gekocht voor 125 euro, liep niet blok gereviseert en het spul afgesteld. loopt nu heel degelijk!
ik zal vanmiddag is een fotootje posten.


wat zit erop:
65 cc dr(volgensmij)
13/13 met malossi powerfilta
homoet uitlaat
welke poelie weet ik niet, zal is opmeten.
hij loopt nu 55 op de teller volgensmij is dat 45 echte km ongeveer.

nu lijkt het me wel leuk om er wat mee te doen, dus miss hadden jullie nog wel wat leuke ideeen.
hij moet niet harder lopen maar mag wel heel hard optrekken.

nog wat vragen,
-hoe moet je bij de citta voorvork olie bijvullen?
-maakt het veel uit of je die inlaat uitgevijlt hebt of niet?
-hoe snel is hij gaar als je met overtoeren rijd, dus als je een grotere poelie monteert? en wanneer is het precies slecht die overtoeren?
- what about die homoet uitlaat is dat een mooi ding om te houden? seat pipe lijkt me ook wel origineel trouwens!
- hoe is een monoveer mogelijk op een citta?


Dit bericht is gewijzigd door -Wheelie-Johie- op 17-4-2006 om 22:33 uur.
 
trots BMW e30 325i eigenaar

psychopatje 15-4-2006 10:15 Print reply

Posts: 5621
als je de inlaatuitghevijld hebt maakt dat weldegelijk verschil,je krukas kan namelijk meer mengselscheppen wat dus extra vermogen kan leveren,olie vul je d8 ik bovenin bij,waar normaal die bout van je kroonstuk inzit,homoet is wel een goed uitlaatje geloof ik,en te lang met veel overtoeren rijden zorgt voor meer slijtage
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
mulder 15-4-2006 10:44 Print reply

Posts: 13701
-hoe moet je bij de citta voorvork olie bijvullen?
bovenin de voorvork draai je de boutjes eruit en dan met een trechter giet je het erin.
-maakt het veel uit of je die inlaat uitgevijlt hebt of niet?
bij een standaard carter wel, anders haal je zoizo niet boven de 55 kmh {inbox bij interesse voor snelle carters)
-hoe snel is hij gaar als je met overtoeren rijd, dus als je een grotere poelie monteert? en wanneer is het precies slecht die overtoeren?
Zorg gewoon dat hij geen overtoeren maakt want dat is zonde, dan kan je er een kleinere poulie op monteren zodat ie wat minder optrekt maar wel een grote topsnelheid heeft
- what about die homoet uitlaat is dat een mooi ding om te houden? seat pipe lijkt me ook wel origineel trouwens!
Homoet uitlaat is er standaard gemaakt voor ciao/citta, best zeldzaam. Seat pipe gaat niet mooi lukken want het blok scharniert ten opzichte van de brommer zelf dus als je een demper met een buis aan het spatbord vast maakt dan breekt dat binnen de kortste keren af, behalve als je een flexibele buis monteerd wat er niet uit ziet..
- hoe is een monoveer mogelijk op een citta?
monoveer moet je heel veel voor gaan lassen, dat is egt heel veel werk. Imo de moeite niet waard. Het frame heeft er zoizo al geen ruimte voor. Dan moet je een vespa grillo zoeken

Als je echt dat ding leuk wil maken zet je er een vario op, kost aardig wat centjes maar je trekt al met een standaard cilinder vet hard op. Dat is echt het leukste speelgoed voor citta, je trekt op als een scooter dan.
Homoet is wel een leuke uitlaat, als je pers? een andere wilt zou ik een polini SP of een polini Top One nemen.
 
-Wheelie-Johie- 15-4-2006 11:04 Print reply

Posts: 2814
ow ik hoef er niet perse een andere uitlaat op hoor. dat van dat flexibele stuk voor een seatpipe wist ik al maar het lijkt me gewoon gaaf om het mooi voor elkaar te krijgen.

vanmiddag ga ik me voorvork polijsten.
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Kietel Tuning 15-4-2006 11:59 Print reply

Posts: 863
Ik zou die inlaat zeker uitvijlen. want een 65cc DR kan veel harder dan 55km/h. Dan zou ik die uitlaat bocht in die cilinder er ook uitvijlen. Zodat je uitlaatpoort beetje rechter is.
 
-Wheelie-Johie- 16-4-2006 1:44 Print reply

Posts: 2814
ik wil niet te hard rijden ik wil bruut optrekken, en optisch moetie heel tof worden

 
trots BMW e30 325i eigenaar
j3ro3ntj3 16-4-2006 8:02 Print reply

Posts: 339
zet er een vario op kun je wheelies trekken
 
.
mulder 16-4-2006 10:39 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
ik wil niet te hard rijden ik wil bruut optrekken, en optisch moetie heel tof worden



zeker vario
 
Leen 16-4-2006 11:01 Print reply

Posts: 26877
bmw e30 kort gereden?

zondaar!
 
-Wheelie-Johie- 17-4-2006 1:19 Print reply

Posts: 2814
ja excuse
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 17-4-2006 22:32 Print reply

Posts: 2814
foto toegevoegd bovenaan, wat zal ik er mee doen?

er moeten iig andere veren op want hij klapt giga door momenteel en nog een tankontluchtingnippel erop.

hij start trouwens erg slecht! ik moet heel lang aan lopen en dat doet hij het eerst een beetje en daarna steeds meer en uiteindelijk slaattie wel goed aan, hoe kan dat?

me benzinekraan geeft alleen maar benzine bij reservestand terwijl hij helemaal vol zit, hoe kan dit?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
derbi-sprinter 17-4-2006 22:40 Print reply

Posts: 375
de carterinlaat en carterspoelpoorten bij vrezen vijlen is bij een dr zeer zinvol, kijk maar eens naar een inlaat en carter van een polini carter, bij een orgineel carter zal je nooit echt mooi op trekken en hoge topsnelheid zit er ook niet in
 
Mooi dat zo kan!!
Evilmex 17-4-2006 22:48 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-
foto toegevoegd bovenaan, wat zal ik er mee doen?

er moeten iig andere veren op want hij klapt giga door momenteel en nog een tankontluchtingnippel erop.

hij start trouwens erg slecht! ik moet heel lang aan lopen en dat doet hij het eerst een beetje en daarna steeds meer en uiteindelijk slaattie wel goed aan, hoe kan dat?

me benzinekraan geeft alleen maar benzine bij reservestand terwijl hij helemaal vol zit, hoe kan dit?



filter van de benzine kraan is verstopt.

Optisch moet je hem zo houden, das pimp
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
-Wheelie-Johie- 17-4-2006 23:06 Print reply

Posts: 2814
filter is niet verstopt, pas nog uitgeblaze
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Saknet 17-4-2006 23:16 Print reply

Posts: 10355
kraan zelf ook? grappige citta btw
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-Wheelie-Johie- 19-4-2006 0:11 Print reply

Posts: 2814
ja kraan uitelkaar en doorgeblazen, kan het zijn dat er iets verkeerd zit door demontage?
 
trots BMW e30 325i eigenaar

Dit topic is 4730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved