Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - keuring en 80 blokken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36323 - keuring en 80 blokken
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

agent orange 14-4-2006 16:27 Print reply

Posts: 1180
heeft wel type goedkeuring voor in de eu maar ik heb geen aankoopbewijs ed
 
Henk-88 14-4-2006 16:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen
hm..kun je ook met frame heengaan dan, zonder verder iets?


Zoals hierboven (edit: zie de post van thijsse, en tjek die link dan ook gelijk maar ff) staat is het hier bij mijn bromboer ook: het moet eigenlijk een complete brommer zijn. Blok hoeft het niet te doen. Als er wat aan de remmerij mankeert of een missend spatbord, is dat geen punt hier. Ook drie wielen niet zeiden ze nog. Maar enkel een rollend frame is te weinig hier tenminste.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 14-4-2006 om 16:50 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
sproeiertje 14-4-2006 17:36 Print reply

Posts: 643
tis ook zo als ze twijvelen aan je framenummer dat ze het blok nummer op schrijven, en ik heb met 2 verschillende brommerhoer'n gesproken en die zeiden ook dat als je je bloknummer er gewoon uitslijpt het helemaal geweldig zou zijn. Dan kunnen ze gewoon door geven aan rwd er staat geen blok nummer op. En dan moeten ze het gewoon goed keuren,mits je brommer niet gestolen is oid
 
cmtheman 14-4-2006 20:28 Print reply

Posts: 2710
ik heb me rd80lc laten schouwen met het stuk balhoofd waar nl-nummer en framenummer opstaat van een rd50, dat heb ik op me eigen balhoofd gelast, bloknummer weggeslepen, en gewoon schouwen en kenteken hebben
 
ZAC #802, KNMV #82
mblover 14-4-2006 20:47 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: visstick
weet ook iemand wat dat ik allemaal nodig heb om een belgische brommer door de keuring heen te krijgen?



je moet naar de RDW en daar moet je je gelijksvormigheidsattest(hoop dat ik het goed zeg) kunnen tonen, net zoals je bij een Duits frame je betriebsurlaubnis moet kunnen tonen.
 
gekke henkie 14-4-2006 20:52 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Zoals hierboven (edit: zie de post van thijsse, en tjek die link dan ook gelijk maar ff) staat is het hier bij mijn bromboer ook: het moet eigenlijk een complete brommer zijn. Blok hoeft het niet te doen. Als er wat aan de remmerij mankeert of een missend spatbord, is dat geen punt hier. Ook drie wielen niet zeiden ze nog. Maar enkel een rollend frame is te weinig hier tenminste.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 14-4-2006 om 16:50 uur.



hier zeggen ze in principe: rollend frame met lege carters is genoeg, en t bloknummer hoeven ze niet naar te kijken als t niet direct zichtbaar is. bij me pa op t werk hadden ze een DNA 180 geschouwd, bloknr open gelaten, en die gast heeft ook gewoon zn kenteken.
 
Ga toch krassen!
Arjanus 14-4-2006 20:57 Print reply

Posts: 9073
volgens mij bs

ik ben hier gisteren geweest bij bromhoer en die zegt dat ie men gsm nie kan keuren omdat ik het stickertje met eu nr kwijt ben


 
lieber nurburgring als ehering
mblover 14-4-2006 21:22 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
volgens mij bs

ik ben hier gisteren geweest bij bromhoer en die zegt dat ie men gsm nie kan keuren omdat ik het stickertje met eu nr kwijt ben




Moet ingeslagen staan....

 
mr200r 15-4-2006 8:10 Print reply
Posts: 5122
Wat kost het uiteindelijk schouwen-kenteken-kentekenplaat-gewoon
alles?
En zoon rdw keuring voor buitelanders wat kost dat?
En is de wet dan gewoon hetzelfde als bij een motor?
Ik heb een mt50 die ik niet verkoop,ik weet niet wat het beste is
schouwen of niet?
Met is een collectersitem dus,moet je hem dan ook schorsen enz.
het gaat om de lange duur,ik wil hem zeker nog 10 jaar laten staan,
met brommerkenteken moet je hem dan schorsen?

Of gewoon 10 jaar laten staan en 10 jaar-schorsingkosten besparen?

En nog een probleem hij is uit zwitserland(geen EU)en heeft 7.7kw
is wel 49 cc.
Ik ga niet met frames verwisselen enz,hij blijft zo,orgineel zwitsers
keuren of laten staan,hij komt toch niet meer op de weg bij mij teminste.
Wat zal ik doen?
En kan hij wel op brommerkenteken met 7.7 kw,of wordt het een motor-keuring?

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 15-4-2006 om 8:24 uur.
 
mr200r
Chappy 15-4-2006 8:28 Print reply
Posts: 1053
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: visstick
heeft wel type goedkeuring voor in de eu maar ik heb geen aankoopbewijs ed


als je geen attest hebt en geen Nl typegoedkeur hebt, moet je een uitgebreide import-keuring ondergaan twv 130 euro.

als je wel een attest hebt moet je alleen een simpele keuring ondergaan bij rdw, wat de prijs hiervan is weet ik niet, iig wel meer als schouwen maar ook goedkoper als 130 euro.

als je zeker weet dat je brom belgs is kun je daar ook gewoon een attest halen, bij het politibureau kun je aangeven dat je de jouwe kwijt bent(zeggen dat je dat ding van je opa hebt fzo) en dan krijg je nieuwe papieren

Dit bericht is gewijzigd door Chappy op 15-4-2006 om 8:30 uur.
 
Work in progress
chineesboer 15-4-2006 9:46 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Wat kost het uiteindelijk schouwen-kenteken-kentekenplaat-gewoon
alles?
schouwen 15 euro, kenteken aanvragen 22,50, kentekenplaat 15 euro (HOOGUIT)
En zoon rdw keuring voor buitelanders wat kost dat?
gaat hetzelfde kosten als dat voor een motorfiets dacht ik, staat hier wel iets op brommerforum van een cb50 die gekeurd werd)
En is de wet dan gewoon hetzelfde als bij een motor?
Ik heb een mt50 die ik niet verkoop,ik weet niet wat het beste is
schouwen of niet?

Of gewoon 10 jaar laten staan en 10 jaar-schorsingkosten besparen?

aangezien je hem moet keuren en niet kan schouwen zou ik de schorsingskosten besparen (als die er zijn) en gewoon over 10 jaar keuren. Neem aan dat je wel in bezit bent van papieren
Met is een collectersitem dus,moet je hem dan ook schorsen enz.
het gaat om de lange duur,ik wil hem zeker nog 10 jaar laten staan,
met brommerkenteken moet je hem dan schorsen?
weet ik niet zeker of dat hetzelfde is al motor (schorsing)


En nog een probleem hij is uit zwitserland(geen EU)en heeft 7.7kw
is wel 49 cc.
Ik ga niet met frames verwisselen enz,hij blijft zo,orgineel zwitsers
keuren of laten staan,hij komt toch niet meer op de weg bij mij teminste.
Wat zal ik doen?
En kan hij wel op brommerkenteken met 7.7 kw,of wordt het een motor-keuring?

als hij 45 km/uur loopt niet teveel lawaai heeft, alles werkt ed (eisen bromfiets) kan hij op bromfietskenteken

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 15-4-2006 om 8:24 uur.



Dit bericht is gewijzigd door chineesboer op 15-4-2006 om 9:47 uur.
 
mr200r 15-4-2006 11:54 Print reply
Posts: 5122
Bedankt,gewoon laten staan doe ik denk ik.
 
mr200r
MotoCrossIpkiss[stan] 20-4-2006 21:55 Print reply

Posts: 7744
had net gesprek met iemand, die ze ns1 als nsr heb laten keuren(nummer overgemept)


Luister, je hebt je brom laten schouwen als nsr50f, daarvan zijn de bloknummers bijv KUTJE1000 t/m KUTJE5000... die van een NS-1 zijn bijv, KATJE5000 t/m KATJE9000
nu laat jij je brom schouwen met als bloknummer 7541, hun herleiden daaruit dat het een NS-1 blok is, nu heb ik ze er nog nooit moeilijk over horen doen en kan ik geen gevallen opnoemen waaruit dit blijkt, weet wel dat dit dus niet mag en dat ze moeilijk kunnen gaan doen(later je kenteken innemen)

maare, leuk regeltje: Als je bloknummer niet te zien is of als er een kapje gedemonteerd moet worden om het nummer te kunnen zien, hoeft deze niet genoteerd te worden

en nee, dit heb ik niet"gehoord" zoals jullie allemaal maar dit komt uit de officiele bedrijfsschouwinghandleiding

Dit bericht is gewijzigd door MotoCrossIpkiss[stan] op 20-4-2006 om 21:56 uur.
 
hoi
Joostvdw 20-4-2006 21:58 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]
had net gesprek met iemand, die ze ns1 als nsr heb laten keuren(nummer overgemept)


Luister, je hebt je brom laten schouwen als nsr50f, daarvan zijn de bloknummers bijv KUTJE1000 t/m KUTJE5000... die van een NS-1 zijn bijv, KATJE5000 t/m KATJE9000
nu laat jij je brom schouwen met als bloknummer 7541, hun herleiden daaruit dat het een NS-1 blok is, nu heb ik ze er nog nooit moeilijk over horen doen en kan ik geen gevallen opnoemen waaruit dit blijkt, weet wel dat dit dus niet mag en dat ze moeilijk kunnen gaan doen(later je kenteken innemen)

maare, leuk regeltje: Als je bloknummer niet te zien is of als er een kapje gedemonteerd moet worden om het nummer te kunnen zien, hoeft deze niet genoteerd te worden

en nee, dit heb ik niet"gehoord" zoals jullie allemaal maar dit komt uit de officiele bedrijfsschouwinghandleiding

Dit bericht is gewijzigd door MotoCrossIpkiss[stan] op 20-4-2006 om 21:56 uur.


en tape over je bloknummer? of ernstig vies?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MotoCrossIpkiss[stan] 20-4-2006 22:02 Print reply

Posts: 7744
beide geen excuus, bloknummer eruit rammen is makkelijkste optie, of iemand hem dan wil laten schouwen is ander verhaal ivm als je streekproef krijgt en controleur kan je nummer wel tevoorschijn toveren is de schouwer de lul

beter maak je een luchtfilter of oud stuk kap erboven ofzo
 
hoi

Dit topic is 2065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved