Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar vragen dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36313 - Paar vragen dt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_2takt_power 15-4-2006 23:27 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
hij liep vandaag n beetje 30 kmph. ik d8 mss is de ontsteking verkeerd afgesteld. toen kwam ik erachter dat het vliegwiel getuned was. heb de contact punten op 0,4 afgesteld toen deet ie niet veel paar keer pruttelen en 1 keer n hele harde knal uit de uitlaat. toen heb ik de contact punte weer terug gezet hoe ze stonde 0,15 ofso. nu doet ie nog steeds niets:S
knalle uit uitlaat dan staat je onsteking wsl te laat

 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
geert-nsr 15-4-2006 23:31 Print reply

Posts: 6438
owk. me vliegwiel is getuned. heeft dit wat te maken met de afstelling?. en hoe stel ik me contactpunten goed af? op hoeveel mm moet ie
 
geert-nsr 16-4-2006 14:06 Print reply

Posts: 6438
hoe stel ik me ontsteking af?
 
Mopar 16-4-2006 14:19 Print reply

Posts: 4772
wat is er aan je vliegwiel getuned ? afgedraaid ? zoiezo nergens voor nodig op een DT, maar dat ter zijde

Stel je contact-punten af op 0.35mm

ik had ook altijd gekloot met me contact-punten, stel ze 1x af op 0.35mm en zit er daarna niet meer aan..
en vervang desnoods je condensator als je wanhopig word..

mja, over het algemeen is het zodra je gezeik met je DT krijgt, eerst je ontsteking nakijken

ow.. hoe stel je hem af..

Zet je zuiger op BDP (bovenaan)
Nu kan je precies met een voelermaatje van 0.35mm bij je contact-punten komen door je vliegwiel heen..

Draai het schroefje naast je contact-puntjes los, maar niet eruit, gewoon dat de contact-puntjes makkelijk te bewegen zijn.
Prop het voelermaatje tussen de puntjes, en draai het schroefje weer vast, zorg wel dat je met het vastdraaien je contact-puntjes niet verdraaien..

Als je dit heb gedaan draai je je vliegwiel ff 1 rondje rond, en doe daarna weer je voelermaatje ertussen, deze moet er ''net'' tussen kunnen.

Daarna kun je een kick geven en zal die pruttelen wss
 
geert-nsr 16-4-2006 14:38 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
wat is er aan je vliegwiel getuned ? afgedraaid ? zoiezo nergens wss

en moet je je grondplaat verzetten of is dit niet bij contactpunten onsteking

 
-Bassie- 16-4-2006 14:40 Print reply

Posts: 6617
grondplaat is niet te draaien bij dt.

alleen standaart kan die staan.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
geert-nsr 16-4-2006 14:48 Print reply

Posts: 6438
Me ontsteking staat nu te laat. hoe zet ik hem vroeger?(optijd dus)??

 
-Bassie- 16-4-2006 15:01 Print reply

Posts: 6617
dat kan niet je moet hem optijd met de kontact punten zetten hij kan niet te laat of te vroeg staan.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Mopar 16-4-2006 15:49 Print reply

Posts: 4772
DT kan je idd niet verstellen, alleen de contact-puntjes kan je op de juiste afstand zetten, en dat is dus 0.35mm

Snap je het een beetje ?
 
geert-nsr 16-4-2006 19:22 Print reply

Posts: 6438
mijn onsteking staat nu cker te laat. hoe zet ik hem vroeger contactpuen dichter zetten of juist van elkaar af?
 
Mopar 16-4-2006 19:26 Print reply

Posts: 4772
Dichterbij elkaar, zorg er (gv) gewoon voor dat ze op 0.35mm staan, dan zit het/dat iig gewoon goed..


 
geert-nsr 16-4-2006 19:28 Print reply

Posts: 6438
ze staan nu op 0,35 hij liep eerst niet. nu dus wel n beetje aleen bougi is ook steeds nat. en harde knallen soms uit de uitlaat ik denk dus dat de onsteking te laat staat.

Hoe zet ik deze dus vroeger??
 
Mopar 16-4-2006 19:30 Print reply

Posts: 4772
contact-puntjes moet van 0.3 tot en met 0.4mm staan, 0.35mm is meestal ideaal..

Heb je nog wel compressie ?
Rechter-krukas keering niet lek
 
geert-nsr 16-4-2006 19:31 Print reply

Posts: 6438
hij heeft weinig compressie
hij lekt ook iets ja
 
Mopar 16-4-2006 19:35 Print reply

Posts: 4772
Als die weinig compressie heeft wil die meestal niet lopen nee,
loop dr is als een idioot mee door de straat, misschien dat die hem dan oppakt..

Om te controleren of je recht keering lek is haal je gewoon ff de uitlaat eraf, en als dr een hoop drap uit komt is of : je vlotter niet goed afgesteld - of je rechter keering is dr uit..

wat je het beste kan doen is gewoon ff al je blokolie eruit laten lopen, cilinder dr af halen, en dan je kruk-as holte vol gooien met benzine. als dit na een kwartiertje ofzo weg is, of er is ineens heel veel uit, is of je linker of rechter keering kapot.

Vrij makkelijk te doen, je hoeft dus niet je carter-helft eraf te halen om dat te controleren, dus stel alle benzine blijft er netjes inleggen is er dus ook niks kapot...


 

Dit topic is 1644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved