Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar vragen dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36313 - Paar vragen dt
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

geert-nsr 13-4-2006 23:58 Print topicpost

Posts: 6438
Ik heb vandaag een dt gekocht.
hij liep bar slecht toen ik hem kocht.
Nu had ik vanavond ff de carb eraf gehad en alles zag er goed uit. Hij rookt erg veel. maakt takke herrie aleen bij gemiddeld toerental doet ie het gwoon goed. Toen ik ging rijden dacht ik ik zals de luchtfilter eraf halen. toen deet ie het n stuk beter. Heb ik gwoon een verkeerde afstelling?? of heb ik een lekken keering??

setup gegevens:
60 cc tuned
14mm delorto sproeier 80
luchtfilter: nu geen had zo'n gaasding erop
uitlaat: onbekend denk std. snel

 

Hells Hobbit 14-4-2006 0:00 Print reply

Posts: 1793
je had een powerfilter achtig iets, die hebben normaal niet zo gek veel weerstand, maar toch liep hij er niet goed mee.

als je de brommer meer lucht gaf ging hij beter lopen, dus draai je luchtstelschroef van je carburateur eens wat verder open, of probeer een kleinere sproeier.

een lekke keerring zou valse lucht geven, dus: teveel lucht, je hebt nu juist teweinig
 
geert-nsr 14-4-2006 0:03 Print reply

Posts: 6438
gelukkig was al bang voor lekke keering.
zit geen luchtstel schroef op:S is zo'n vage primitieve dellorto carb. zit nu sproeier 80 in welke moet ik nu dan nemen? en waar kan die rook vandaan komen dan? en morge gaa ik nieuwe benzine tanken. is 1op 50 gewoon goed of moet ie iets vetter omdat t 60cc is? hoeveel moet ik er dan bijgooien?
 
Hells Hobbit 14-4-2006 0:44 Print reply

Posts: 1793
1:40 is wat wijzer, gewoon 1:50 tanken en dan een dopje erbij.

ik zou eerst maar eens kijken wat hij dan doet, misschien loopt hij te vet, en doet hij het daarom niet zo best. trek voor de gein ook eens je choke uit n?t voor de powerband, als het goed is zakt hij dan helemaal weg.


 
geert-nsr 14-4-2006 0:58 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fseend
1:40 is wat wijzer, gewoon 1:50 tanken en dan een dopje erbij.

ik zou eerst maar eens kijken wat hij dan doet, misschien loopt hij te vet, en doet hij het daarom niet zo best. trek voor de gein ook eens je choke uit n?t voor de powerband, als het goed is zakt hij dan helemaal weg.



klopt je met choke zakt ie weg en doet ie nix meer. morg mars 1op50 tanke met n dopje olie erbij. mss ook ff spoeier 75 opgooien. en morgenavond ff n bing carb. van n maat van mij proberen. als dit allemaal niet lukt ist mss toch n lekke keering
 
geert-nsr 14-4-2006 9:36 Print reply

Posts: 6438
Hoe kan ik controleren of er een keering lek is?
 
bart de scootergek 14-4-2006 9:38 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Hoe kan ik controleren of er een keering lek is?



bij de vliegwielkant zie je dan meestal rotzooi langs de kering op zitten, dus gewoon olie zwarte drap etc. als het daar schoon is zal die kering waarschijnlijk niet lek zijn.

bij je koppelingskant is het moeilijker te zien, of je moet een beschadigde kering zien, maar dat merk je aan het olieverbruik van je blokje. dus moet je vaak bijvullen?
 
Honda RC-33
geert-nsr 14-4-2006 9:42 Print reply

Posts: 6438
ik heb hem pas gistur. dus ik moet vliegwielkapje eraf halen en kijken of er olie bij het vliegwiel zit??

 
Frutje 14-4-2006 9:43 Print reply

Posts: 812
ja dat weet hij denk ik nog niet, hij heeft hem pas 1 dag
 
geert-nsr 14-4-2006 9:51 Print reply

Posts: 6438
maar hij loopt nu slecht. knettert hard. bij gemiddelde toeren doet ie het redelijk. en zonder filter doet ie het beter. het is een 14mm dellorto. met sproeier 80. wat is het probleem dan?
 
bart de scootergek 14-4-2006 9:59 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
maar hij loopt nu slecht. knettert hard. bij gemiddelde toeren doet ie het redelijk. en zonder filter doet ie het beter. het is een 14mm dellorto. met sproeier 80. wat is het probleem dan?



als hij het zonder filter beter doet zit er dus een te grote sproeier in. hij krijgt dan met filter dus teveel benzine. wat is de bougiekleur met filter erop? duw er gewoon eens een kleinere sproeier in, ergens rond de 70 en probeer dan opnieuw.
 
Honda RC-33
geert-nsr 14-4-2006 10:14 Print reply

Posts: 6438
en hoe moet ik smeren gewoon 1op 50? of iets vetter?

 
bart de scootergek 14-4-2006 10:16 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
en hoe moet ik smeren gewoon 1op 50? of iets vetter?




ik reed altijd gewoon 1:50 met 70cc, 21mm en al die zooi. met de huidige oliekwaliteit is dat meer dan voldoende.
al zullen de meeste je hier toch adviseren om 1:45 of meer te smeren.
als je mengsmering van de pomp tankt zou ik er wel een dopje olie bij doen. maar als je zelf mengt met castrol TTS of iets vergelijkbaars is 1:50 voldoende imo.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 14-4-2006 om 10:17 uur.
 
Honda RC-33
geert-nsr 14-4-2006 10:18 Print reply

Posts: 6438
ik zal de oude benzine aftappen dan weet ik cker dat ie goed gesmeerd is nu rookt ie heel erg

 
geert-nsr 14-4-2006 15:57 Print reply

Posts: 6438
Ik heb nu een spoeier 72 ingedaan hij loopt nu beter mar nog niet harder dan 30. en weer loopt ie zonder filter beter. moet ik een nog kleinere sproeier? zoja welke

 
geert-nsr 15-4-2006 22:21 Print reply

Posts: 6438
hij liep vandaag n beetje 30 kmph. ik d8 mss is de ontsteking verkeerd afgesteld. toen kwam ik erachter dat het vliegwiel getuned was. heb de contact punten op 0,4 afgesteld toen deet ie niet veel paar keer pruttelen en 1 keer n hele harde knal uit de uitlaat. toen heb ik de contact punte weer terug gezet hoe ze stonde 0,15 ofso. nu doet ie nog steeds niets:S
 

Dit topic is 1645 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved