Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #36299 - MTX R1 'wil niet'
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2411 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MB_5 |
13-4-2006 18:48 |
Posts: 10 |
Hallo,
Ik heb een honda mtx r1 maar deze wil niet echt hard lopen/trekken..
Het is standaard 80cc opnieuw gehoond met 0.25mm overmaatse zuiger. Zit een gianelli knalpijp onder. Standaard 18mm met sproeier 100. Loopt op zich netjes, bougie goede kleur maar hij trekt slecht, en loopt 60 in 4 en in 5+6 trekt ie niet verder. Hij is te vergelijken met een 50cc snel, maar dat is toch niet echt de bedoeling van de 80cc! Ik heb ook een luchtgekoeld 80cc, en die trekt behoorlijk, en heeft zelfs standaard uitlaat en zelfde tandwielverhouding. nu zal er tussen luchtgekoeld en watergekoeld altijd verschil kunnen zitten maar dit verschil is veeel te groot..
Enig idee wat ik fout doe? Of zal de uitlaat niet bij de cilinder passen? (laagtoerige cilinder, hoogtoerige uitlaat?)
|
|
|
|
christianos |
13-4-2006 18:49 |
Posts: 20445 |
ik heb ook een gianelli op me ori cilinder en gaat we goed hoor.
hoe hard loopt ie nou??
als ik het zo hoor zou ik hem geowon lichter vertanden..
wat is de twv nu?
|
|
|
|
erwin fs1 |
13-4-2006 18:50 |
Posts: 897 |
moet je hem nog inrijden??
ingereden cilinders lopen meetsal wel wat harder
|
|
vake bej te bange.... |
|
Johnny B |
13-4-2006 18:50 |
Posts: 8381 |
ontsteking wel optijd
al zonder lucht filter geprobeert'?
een 80cc lc is sneller dan een 80cc ac
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
MB_5 |
13-4-2006 18:51 |
Posts: 10 |
hij loopt dus 60, en heeft zelfde tandwielverhouding als de luchtgekoeld die wel goed trekt... dus lichter vertanden lijkt me niet de oorzaak + die dingen lopen standaart toch wel rond de 100 lijkt me? dan lijkt 60 in 4 niet idioot zwaar vertand, eerder vrij licht, of sla ik nu de plan volledig mis?
Ingereden al een 50km, zal niet heel veel meer gaan schelen..
zonder luchtfilter niet, maar origineel geheel leeg + grote openingen gemaakt.. helemaal zonder gaat ie zo snel zandhappen.. en powerfliter past er niet op..
Dit bericht is gewijzigd door MB_5 op 13-4-2006 om 18:53 uur.
|
|
|
|
christianos |
13-4-2006 18:53 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
ontsteking wel optijd
al zonder lucht filter geprobeert'?
een 80cc lc is sneller dan een 80cc ac
egt niet
evensnel
|
|
|
|
christianos |
13-4-2006 18:55 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MB_5
hij loopt dus 60, en heeft zelfde tandwielverhouding als de luchtgekoeld die wel goed trekt... dus lichter vertanden lijkt me niet de oorzaak + die dingen lopen standaart toch wel rond de 100 lijkt me? dan lijkt 60 in 4 niet idioot zwaar vertand, eerder vrij licht, of sla ik nu de plan volledig mis?
Ingereden al een 50km, zal niet heel veel meer gaan schelen..
zonder luchtfilter niet, maar origineel geheel leeg + grote openingen gemaakt.. helemaal zonder gaat ie zo snel zandhappen.. en powerfliter past er niet op..
Dit bericht is gewijzigd door MB_5 op 13-4-2006 om 18:53 uur.
neem gewoon een ori schuimfilter
dat werkt het beste
nu heb je een afstelprobleemn waardoor ie niet lekker loopt, en zo zit binnen de korste keer je cilinder vasy
|
|
|
|
mr200r |
13-4-2006 19:01 |
Posts: 5122 |
twv 15-45?
|
|
mr200r |
|
gekke henkie |
13-4-2006 19:03 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
egt niet
evensnel
egt niet
hangt van je timingen af
maar trekt ie nergens valse lucht ofzo??
bougie vonkt mooi vet blauw?
uitlaat(demper) niet dichtgekoold?
gasnaald staat goed?
luhtmengschroef staat goed?
olienippel op inlaatspruitsuk dichtgemaakt?
en heel belangrijk: zijn je poorten afgebraamd toen je cilinder gehoond is? anders zijn je zuigerveren misschien al gaar...
|
|
Ga toch krassen! |
|
Saknet |
13-4-2006 19:06 |
Posts: 10355 |
zuiger verkeerdom erin?
mb/mt ontsteking bij nsr/mbx vliegwiel of andersom?
rijd ie beter op choke?
heeft het ooit goed gelopen?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-4-2006 om 19:07 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
MB_5 |
13-4-2006 19:11 |
Posts: 10 |
valse lucht denk ik niet, zit zelfs vloeibare pakking tussen spruitstuk en carburateur
Bougievonk is goed
Uitlaatdemper is goed open (ook zonder demper is ie niet snel, alleen best kabaal..)
Gasnaald staat middelste stand maar vond hem erg dik. Heb ik vergeleken met die uit de luchtgekoelde, en deze was maar half zo dik (snelle gasnaald ofzo??) iig heb ik nu de oude (dikke dus) in een boormachine gedaan en net zolang tegen een schuurpapiertje gehouden totdat ie precies hetzelfde was als de ander. Loopt ie een stuk beter van. Miss nog dunner&spitser maken? (kan trouwes nergens nieuwe gasnaalden vinden :S)
luchtmengschroef heeft ook al alle standen gezien, maar staat nu weer 'normaal'
olienippel zit dicht
poorten netjes afgebraamd voor montage, nieuwe pakkingen enz...
Uitlaat moet netjes passen qua powerband? hij 'trekt'nu van 5000-7000 het hardst, maar gaat langzaam door tot 10000 en dan is de puf op..
Dus gasnaald nog aanpassen? Of kan het ontsteking zijn heb ik niks mee gedaan (leek me niet nodig) en zo ja wat?
zuiger goedom erin
mb/mt ontsteking of andersom, hoe moet ik dat zien en wat is het probleem?
op choke slechter, hij is goed afgesteld..
Heeft nooit goed gelopen (ja, ooit miss), gekocht en toen liep ie ongeveer hetzelfde alleen toen was de cil. nog niet gehoond, dr zaten krassen in..
Dit bericht is gewijzigd door MB_5 op 13-4-2006 om 19:14 uur.
|
|
|
|
gekke henkie |
14-4-2006 9:55 |
Posts: 878 |
en zijn je keerringen niet hard geworden?? als je krukaskeerringen niet goed meer afdichten, heb je veel minder carterdruk... kijk ff achter je ontsteking
|
|
Ga toch krassen! |
|
Shifty |
14-4-2006 11:49 |
Posts: 1113 |
Denk dat je gewoon compressie verlies heeft, even proberen aan te kicken en kijken hoe moelijk dat gaat. Dan trekt hij hem namelijk niet lekker door. Als je hem met de hand aan kickt moet het zeg maar zwaar/moeilijk gaan, is makkelijk aan te voelen. Andere symptonen van compressie verlies: start wat moeilijker en loopt vaak alleen met redelijk veel toeren stationair.
Controleer je zuigerveren, koppaking zal meevallen aangezien het een lc is zal hij dan wel koelvloeistof lekken (en zal je dikke witte rook krijgen). Ook je bougie even eruit draaien, de ring op de kop goed vuilvrij maken en de ring op je bougie ook, en er weer stevig indraaien.
Als het je gasnaald is, dan zou hij met Vol-Gas wel gewoon door moeten trekken...
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
buldogo2 |
14-4-2006 11:55 |
Posts: 2101 |
Waarom is i opgeboort? want als dat is omdat i een vast loper heeft gehad dan zal ik je lagers maar een controleeren(vooral je bigend) grote kans dat die dan naar de klote zijn...
|
|
Born to ride |
|
mr200r |
14-4-2006 12:20 |
Posts: 5122 |
Ik denk dat de mtx een hele rare twv heeft,zodat hij de kracht niet heeft om hem in zijn 5 en 6 goed te laten pakken.
Wel vaker gehad bij mtx80 vooral 6 bakken,wat is de tvw als die 15-45
is heb ik het verkeerd.
|
|
mr200r |
|
Shifty |
14-4-2006 12:38 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
Waarom is i opgeboort? want als dat is omdat i een vast loper heeft gehad dan zal ik je lagers maar een controleeren(vooral je bigend) grote kans dat die dan naar de klote zijn...
Goed lezen, hij is gehoond omdat er wat krassen in de cilinder zaten. En van slechte lagers loopt hij niet zo slecht
@mr200r: ik heb zelf ook een poosje met een 80cc lc gereden (mtx-sh met mbx80 blok, rijd nu met een 98cc autisa) die trok zo hard op, dat een twv van 15-45 of zelfs 17-45 niet veel uitmaakte, hij trok hem in de 5 en 6 zelfs nog goed door. Een 80cc cilinder moet genoeg koppel hebben om hem met een twv van 15-45 door te trekken... Helemaal die ori 80cc'ers, zijn koppelcilinders
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Dit topic is 2411 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|