Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aangehouden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #36285 - aangehouden
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 12-4-2006 22:36 Print reply

Posts: 5391
Gewoon proberen idd, met een beetje geluk zijn ze het gezeik zat, maarja dat zal wel te mooi zijn om waar te zijn.

Mogen ze een buitenlandse brommer trouwens beboeten als hij te hard kan? (en er in dat land ook geen eisen gestelt zijn aan een brommer)
Nee toch? Dan ga ik eens ff iets regelen.
En mag je met een nl certi op een buitenlandse brommer rondrijden in nl? Ja toch?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-4-2006 om 22:37 uur.
 
hack_ops 12-4-2006 23:15 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Gewoon proberen idd, met een beetje geluk zijn ze het gezeik zat, maarja dat zal wel te mooi zijn om waar te zijn.

Mogen ze een buitenlandse brommer trouwens beboeten als hij te hard kan? (en er in dat land ook geen eisen gestelt zijn aan een brommer)
Nee toch? Dan ga ik eens ff iets regelen.
En mag je met een nl certi op een buitenlandse brommer rondrijden in nl? Ja toch?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-4-2006 om 22:37 uur.


over het eerste durf ik geen juiste antwoordt te geven maar over het volgende heb ik dit gevonden.
Typegoedkeuring bromfietsen
Vanaf 1 september 2005 moeten bromfietsen in Nederland worden gekentekend. Een geldige en goed leesbare typegoedkeuring is een van de eisen, die voor kentekening van de bromfiets wordt gesteld, tenzij het voertuig historisch is.

Historische voertuigen
Voor historische bromfietsen met een bouwjaar van voor 1 januari 1974 is een typegoedkeuring niet altijd meer te achterhalen. Alleen in deze gevallen geeft de RDW op basis van een bouwjaarverklaring, waaruit blijkt dat het bouwjaar voor 1974 ligt en het voertuig een bromfiets is, ook zonder typegoedkeuring een kentekenbewijs af. Aan het verkrijgen van een bouwjaarverklaring kunnen kosten verbonden zijn.

Bij invoer moet het voertuig onderzocht worden door de RDW.

Bromfiets zonder Europese typegoedkeuring
Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring ?n is het voertuig niet historisch, dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op toelatingseisen bij de RDW.

Het laten uitvoeren van een schouwing is dan dus overbodig. Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuig kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota).

Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overleg worden, zoals buitenlandse documenten waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager.

Bromfietsen die niet bestemd zijn of waren voor de lidstaten van de Europese Unie en Eva-landen (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) zullen worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen.

Bromfietsen uit bijvoorbeeld Japan zullen dus aan deze gecompliceerde toelatingseisen moeten voldoen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf. Voor voertuigen met een VIN waarmee geknoeid is, is deze procedure niet mogelijk.

Technische eisen bromfiets zonder typegoedkeuring
Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring ?n is het voertuig niet historisch, dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op toelatingseisen bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing is dan dus overbodig. Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuigen kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota).

Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overlegd worden, zoals buitenlandse documenten waaruit o.a. blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets.

Tijdens de keuring wordt vastgesteld of de bromfiets voldoet aan de zogenaamde Permanente Eisen. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager. Bromfietsen die niet bestemd zijn of waren voor de lidstaten van de Europese Unie en Eva-landen (Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) zullen tevens worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf.

Voor voertuigen met een VIN waarmee geknoeid is, is deze procedure niet mogelijk.

Bromfiets eerder geregistreerd in ander Europees land
Een bromfiets die eerder geregistreerd is geweest in een Europeesland zal waarschijnlijk niet zijn voorzien van een Nederlandse typegoedkeuring. Alleen als de bromfiets een Europese typegoedkeuring heeft kan via de schouwing een kenteken worden aangevraagd.

Heeft de bromfiets geen Europese typegoedkeuring dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op toelatingseisen bij een van de keuringsstations van de RDW. De bromfiets dient o.a. aantoonbaar aan de Nederlandse definitie van een bromfiets te voldoen. Het laten uitvoeren van een schouwing is dan dus overbodig.

Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuigen moeten kunnen aantonen, met behulp van de oude registratiedocumenten. De kosten van de keuring zijn hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager.

Voor model bromfiets is eerder een Nederlandse typegoekeuring afgegeven
Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring ?n is het voertuig niet historisch, dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op toelatingseisen bij de RDW. Ook al komt het model van de bromfiets exact overeen met een model waarvoor eerder een Nederlandse typegoedkeuring is afgegeven.

Het laten uitvoeren van een schouwing is overbodig. Tijdens de keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuigen kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota). Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overlegd worden, zoals buitenlandse documenten waaruit o.a. blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets.

Tijdens de keuring wordt vastgesteld of de bromfiets voldoet aan de zogenaamde Permanente Eisen. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager.

dus ja je mag met en buitenlandse brommer rondrijden als je hierboven goed leest

 
gilera rcr cross
Mr Pain 12-4-2006 23:16 Print reply
Posts: 4966
33
 
Henk-88 13-4-2006 3:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover

Mogen ze een buitenlandse brommer trouwens beboeten als hij te hard kan? (en er in dat land ook geen eisen gestelt zijn aan een brommer)
Nee toch? Dan ga ik eens ff iets regelen.
En mag je met een nl certi op een buitenlandse brommer rondrijden in nl? Ja toch?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-4-2006 om 22:37 uur.


Ze mogen de bestuurder van een buitenlandse brommer bekeuren als hij harder rijdt dan hier is toegestaan.
Voor zover ik weet mag je met een NL-certi geen buitenlandse brommers besturen.

Als je in dat buitenlandse land woont en d??r aan alle voorwaarden voldoet om daar een brom te mogen besturen dan mag je met die brom ook deelnemen aan het Nederlandse verkeer zolang je je maar houdt aan de regels die hier gelden voor bromfietsen en hun bestuurders. Je mag in sommige gevallen dan dus wel harder kunnen maar je mag dus niet harder rijden. Rody is 14 en mag hier in NL op zijn brom boeken, zie ook mijn post in zijn profiel.


@ topicstarter: als ik het juist zie kan alleen als een electronische (want daar gaat het hier om neem ik aan) begrenzer in de wet apart wordt omschreven t.o.v. overige begrenzers het verhaal hieronder wat aan kracht verliezen.

Ik persoonlijk zie dat stukje electronica dat aan je frame hing niet als begrenzer. Het ding functioneerde immers niet als zodanig. Een ring die je ooit als begrenzing in je uitlaat zou kunnen lassen, mag je immers ook met je mee voeren, al dan niet aan je frame hangend.
En al zou het volgens de wet w?l een begrenzer zijn dan nog.. Begrenzers zijn bij mijn weten niet verboden. Nieuwe brommers hebben er immers ook altijd een paar (die zijn in wettelijke zin verplicht dus eigenlijk). Het zou toch een tikje bedenkelijk zijn als de politie eerst (legale) begrenzers verwijdert en dan de brom op de rollerbank plaatst.
Het verschil tussen een legale begrenzer en een illegale zit 'm bij mijn weten in het feit dat een legale niet makkelijk inschakelbaar (danwel in- en uitschakelbaar) mag zijn.
Als jouw loshangende draadjes niet makkelijk vast te maken waren aan de juiste draadjes en de zekering was er niet makkelijk in te duwen, dan is hier dus geen sprake van een illegale begrenzer. Ook niet van een legale want hij begrenst niets.
Maak dus bezwaar en vraag dat ding terug. Het zou best gewoon een spanningsregelaar of een gelijkrichter kunnen zijn (weten jij of de OvJ veel..). En voor het geval ze het ding d?n nog als een begrenzer zien, vraag 'm dan terug met het argument dat ?ls het een begrenzer zou zijn dat het waarschijnlijk daaraan ligt dat de brommer teveel vermogen had en dat je 'm weer terugwilt om 'm weer door een erkende bromfietsreparateur op de voorgeschreven wijze te laten monteren op je brom zodat je brom daarna weer aan de wettelijke vereisten voldoet.

Bij verdere vragen, inbox maar

raar toch dat je n? die -naar tevredenheid verlopende- meting van de politie jijz?lf die meting nog eens gaat overdoen en dan ??k nog eens vrijwillig je choke uitschakelt.. ik snap 't nie


edit: @ hack_ops: mblover vraagt of je op een buitenlandse brommer mag rijden in NL. Jij komt aan met informatie over welke brommers evt. in aanmerking kunnen komen voor een Nederlands kenteken. Op zich wel nuttige info natuurlijk maar met een Nederlands kenteken is het geen buitenlandse brom meer natuurlijk.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-4-2006 om 3:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-4-2006 om 17:29 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
denzel 13-4-2006 7:27 Print reply
Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]

edit: @ hack_ops: mblover vraagt of je op een buitenlandse brommer mag rijden in NL. Jij komt aan met informatie over welke brommers evt. in aanmerking kunnen komen voor een Nederlands kenteken. Op zich wel nuttige info natuurlijk maar met een Nederlands kenteken is het geen buitenlandse brom meer natuurlijk.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-4-2006 om 3:34 uur.


daar ben ik het mee eens!
 
Lekker loooosse hangen | zoveel niet gezegd zoveel niet gedaan
hack_ops 13-4-2006 10:48 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]

edit: @ hack_ops: mblover vraagt of je op een buitenlandse brommer mag rijden in NL. Jij komt aan met informatie over welke brommers evt. in aanmerking kunnen komen voor een Nederlands kenteken. Op zich wel nuttige info natuurlijk maar met een Nederlands kenteken is het geen buitenlandse brom meer natuurlijk.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-4-2006 om 3:34 uur.


ik stond ook te twijfelen want de vraag kun je op 2 manieren lezen vandaar dat ik met deze antwoord kwam.
 
gilera rcr cross
StormingSoul 13-4-2006 11:27 Print reply

Posts: 503
Over de eerste startpost, de foto's.

Kans dat ze goedgekeurd worden is klein, want dan willen ze dat weer verder hebben dan klaagbrief, voor de rechter, en dan moet de echtheid van foto's en filmpjes bewezen worden. en dat is heel groot gezeik.

Maar ok, proberen kan nooit kwaad.
 
mr200r 13-4-2006 12:47 Print reply
Posts: 5122
Je gaat naar het gerecht ,4x ja heb ik gedaan,ik ben fout maar ook arm ,kun je een paar uur dieren/planten verzorgen.Klaar

Laat je je maat allerlei bezwaarschriften in dienen,kijken wie het beste uit is.

Ga eens naar een gerechtsgebouw zijn openbaar luister eens naar die verhalen daar en schrijf de straf op,je zult de mooiste verzinsels van je leven horen,er zullen ook eerlijke mensen bijzitten vergekijk hun straffen/boetes eens,is heel leerzaam.
 
mr200r
wildhaguh 13-4-2006 17:19 Print reply

Posts: 1650
wat je me precies probeert uit te leggen snap ik niet mr200 maar het komt er op neer gewoon bezwaarschrift schrijven of niet?

ben niet rijk maar heb geen tijd voor overal heen te gaan werk gewoon 40u p week of meer..

owke bedankt voor de verdere tip s
ik zal wachten tot ik ales thuis gestuurt krijg en dan horen julie het wel.

gr rik
 
www.brommer-onderdelen.tk
Chappy 13-4-2006 18:02 Print reply
Posts: 1053
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Je gaat naar het gerecht ,4x ja heb ik gedaan,ik ben fout maar ook arm ,kun je een paar uur dieren/planten verzorgen.Klaar

Laat je je maat allerlei bezwaarschriften in dienen,kijken wie het beste uit is.

Ga eens naar een gerechtsgebouw zijn openbaar luister eens naar die verhalen daar en schrijf de straf op,je zult de mooiste verzinsels van je leven horen,er zullen ook eerlijke mensen bijzitten vergekijk hun straffen/boetes eens,is heel leerzaam.


ik snap je punt ook niet echt..?

@TS zoals de meeste hier zeggen, gewoon in beklag gaan en dan zie je vanzelf wie er wint, je hebt dan iig meer kans niks hoeven te betalen dan wanneer je geen bezwaarschrift aantekent
 
Work in progress
Robster_rieju 13-4-2006 18:26 Print reply

Posts: 264
Je mag inderdaad geen begrenzer op je brommer hebben, ookal is deze wel of niet aangesloten.
En de boete voor 2 kw is 125 (nu misschien 150 vanaf januari) en als je al eens een boete hebt gehad voor te snel rijden zei de politie tegen mij dan word je boete verdubbelt maja ik kreeg maar 125 raar genoeg.
Hoop voor je dat het lukt met die filmpjes en de foto's, vieze kkwouten hoop dat ze sterven
 
Rieju RR te koop 1350 euro
FazuL NSR 13-4-2006 18:26 Print reply

Posts: 2046
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robster_rieju
Je mag inderdaad geen begrenzer op je brommer hebben, ookal is deze wel of niet aangesloten.
En de boete voor 2 kw is 125 (nu misschien 150 vanaf januari) en als je al eens een boete hebt gehad voor te snel rijden zei de politie tegen mij dan word je boete verdubbelt maja ik kreeg maar 125 raar genoeg.
Hoop voor je dat het lukt met die filmpjes en de foto's, vieze kkwouten hoop dat ze sterven

het ?s pas een begrenzer als hij aangesloten is, anders gewoon een draadje met elco's
 
Robster_rieju 13-4-2006 18:32 Print reply

Posts: 264
Ja dat vertelde ik ze toen ook maar toen hadden ze hem afgepakt en toen ik bezwaar indienen maar hielp niet...ze mochten hem alsnog houden
 
Rieju RR te koop 1350 euro
mblover 13-4-2006 18:36 Print reply

Posts: 5391
Als je een radio bij je hebt dan ben je dus strafbaar want daar zitten ook elco's in en dat zou als begrenzer kunnen dienen.

Begrenzer hebben is niet strafbaar, mag alleen op de openbare weg niet aangesloten zijn. Zeg dat je dat ding gekocht hebt voor de crosser die je thuis hebt voor op t land, en dat je broertje ofzow wilt leren rijden maar een 250cc nog ff iets te hard gaat voor hem ofzo...

En je had hem op je brommer ergens tussen gestopt om hem mee te nemen omdat je niet wist waar je hem moest laten.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-4-2006 om 18:40 uur.

edit2: @ Robster_rieju,
hadden de woute wel op de boete gezet dat hij niet aangesloten was?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-4-2006 om 18:41 uur.
 
wildhaguh 13-4-2006 19:34 Print reply

Posts: 1650
dat weet ik nog niet.
zou die wel doen
maar zou ze wel thuis krijgen.

heb niks mee gehad.

gr rik
 
www.brommer-onderdelen.tk

Dit topic is 6404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved