Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinders voor GSM Morini Engine

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1248 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #36270 - Cilinders voor GSM Morini Engine
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjaan_Banaan 12-4-2006 16:38 Print topicpost

Posts: 254
ik wil een nieuwe cilinder voor me gsm omdat me ouwe (originele) stuk is, maar ik heb zelf een btje gezocht en kon niet zo veel 50 snel vinde. hebben jullie misschien nog tips over wat goede cilinders zijn.
ik wil het liefst een laagtoerige, want ik wil liever sneller op trekken.
vriend heeft het niet zo op alu, dat slijt veel sneller... klopt dat?
en ik wil liever geen 70cc gaan rijde omdat ik ook een andere uitlaat wil (snellere), maar met 70cc ga je dan meteen wel erg hard naar me zin.
dus tips over goeie cilinders zijn welkom.
 

Suzuki tsx 12-4-2006 16:39 Print reply

Posts: 617
de cilinderwand kan nooit alu zijn dus dat slijt niet sneller
 
Sjaan_Banaan 12-4-2006 16:50 Print reply

Posts: 254
ik vond het ook btje vaag, volgens mij is alu nie sterk genoeg, maar dat verklaart et wel.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-4-2006 16:51 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
ik vond het ook btje vaag, volgens mij is alu nie sterk genoeg, maar dat verklaart et wel.


cilinder is van alu maar heeft nicasil wand die veel harder is al gietijzer, en wrom zou een laagtoerige sneller optrekken?
 
Sjaan_Banaan 12-4-2006 16:52 Print reply

Posts: 254
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


cilinder is van alu maar heeft nicasil wand die veel harder is al gietijzer, en wrom zou een laagtoerige sneller optrekken?


dan ligt je kracht toch bij lagere toeren... of zie ik dat verkeerd? of maakt dat niet veel uit?
 
AOF 12-4-2006 16:57 Print reply

Posts: 1477
ja zit ewat in maar merkje neit veel van.
merkt meer het verschil datje met ene laagtoerige niet de hele tijd hoeft te jaken en relaxed kan rijden
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-4-2006 16:57 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: H - I - M
[...]


dan ligt je kracht toch bij lagere toeren... of zie ik dat verkeerd? of maakt dat niet veel uit?


bij 2 takt heb je tog meestal meer vermogen bovenin en zeker met 50snel cilindertjes is meer janken
 
Joostvdw 12-4-2006 16:58 Print reply

Posts: 4789
ja zal mss iets sneller van je plaast komen doordat je in minder hoge toeren hoeft weg te rijden

maar een hoogtoerige cilinder kan net zo goed erg hard optrekken, het is alleen een compleet ander motorgedrag

ik vind persoonlijk laagtoerig veeel fijner
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Sjaan_Banaan 12-4-2006 17:02 Print reply

Posts: 254
weet iemand welke merke laagtoerig zijn?

ik weet dat je ook een beetje met de twv kan klote. wie wat standaart is voor een gsm? en weet iemand wat een beetje de lichtste vertanding is die nog btje fatsoenlijk rijd.? want je gaat toch heel snel overtoeren maken anders...

Dit bericht is gewijzigd door H - I - M op 12-4-2006 om 17:25 uur.
 
nick_whazaa 13-4-2006 6:56 Print reply

Posts: 532
ja dit zou ik ook wel willen weten... en hoe hard ga je ongeveer met 50cc met snelle pijp en met 70cc met snelle pijp ?
 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
Stefannn 13-4-2006 9:29 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick_whazaa
ja dit zou ik ook wel willen weten... en hoe hard ga je ongeveer met 50cc met snelle pijp en met 70cc met snelle pijp ?

Ik heb ?en standaandaard gsm met "snelle pijp" metrakit bovenlangs.
Tandwielverhouding 14:46 en loopt met mij erop 99 op teller...
 
gsmmtje 13-4-2006 10:37 Print reply

Posts: 774
50snel voor een gsm bestaat niet
 
Marko 13-4-2006 13:01 Print reply

Posts: 1521
Enige reden waarom alu sneller zou slijten is omdat
als je dat zegt je ervan uitgaat dat de alu cilinder meer toeren
maakt wat ook vaak het geval is.

Als je 2 identieke cilinders(zelfde mallen) maakt en de 1 van alu met
nicasil wand en de ander gietijzer, zal de gietijzeren
sneller slijten dan de alu omdat de nicasil wand veel sterker is.

De reden dat alu cilinders vaak hoogtoeriger zijn
is omdat ze sterker zijn dan gietijzer.
En je dus als je een supper snelle toerenbeuk cilinder
wilt bouwen je dus beter alu kan gebruiken omdat dit sterker is.

En 50 snel bestaat wel:
Quote:
Gilardoni 50cc snel
Snelle cilinder zonder cilinderkop, de originele cilinderkop moet er weer op
(bron opvoeren.nl)

Dit bericht is gewijzigd door Marko op 13-4-2006 om 13:04 uur.
 
Al zit men qua mankracht nog zo krap, met het schrijven van een bonnetje is men zeer rap.
Bullet 13-4-2006 15:11 Print reply

Posts: 12150
dat is de ori cil.
 
**My BungHole Will Speak Now**
David Mazereeuw 13-4-2006 15:14 Print reply
Posts: 134
maar das tog geen 50 snel??? proberen ze je gewoon te rippen bij opvoeren.nl?
 
amsterdam is leuk, maar die gore dieven en wouten maakt t een beetje naar voor brommereigenaren.
Sjaan_Banaan 13-4-2006 16:02 Print reply

Posts: 254
ik denk dat ik gewoon weer een 50cc van Gilardoni koop (ori) en als ik dan een snellere uitlaat heb en als nog wat sneller wil, deze dan te laten tunen. want een vriend zei dat deze cilinders best goed te tune zijn...
is een dopje mengsmering op een tank genoeg met het inrijde?? neem aan dat wat meer olie wel aan te rade is.
 

Dit topic is 1027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved